Husk meg
Brukernavn
Passord

Kvalifisering til Tippeligaen 2013

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 23 okt 12, 01:29

Slik ståa er nå med FFK er kvalik nesten det beste vi kan håpe på. Laget er jo ikke noe lag, men uansett gidder jeg ikke å prate om laget nå. Er så jævla lei.

Det jeg lurer på er:

Hvordan avgjøres kvalifiseringen i år?

Det jeg vet er at lag nr. 3 fra Adecco møter lag nr. 6 fra Adecco i semifinale. Kampen spilles på hjemmebanen til lag nr. 3. Lag nr. 4 møter lag nr. 5, og også her blir kampen spilt på hjemmebanen til det best plasserte laget, altså lag nr. 4.

Så - hva skjer så?

Vinnerne av disse to kampene møtes da i en finale. Men er dette et dobbeltoppgjør? 

Hva skjer etter det igjen?

Jo, jeg ville vel tro at lag nr. 14 fra Tippeligaen (feks FFK) skal møte vinneren av finalen/finalekampene med Adeccoligalagene. Er dette et dobbeltoppgjør? Eller skal den kampen gå på hjemmebanen til Tippeligalaget?

For et forbanna surr dette er. Hvorfor ikke la lag nr. 14 fra Tippeligaen møte lag nr. 3 fra Adeccoligaen i et dobbeltoppgjør med avgjørende kamp på Tippeligalagets hjemmebane? Hvorfor gjøre ting så vanskelig? Det sjette beste laget i Adeccoligaen kan altså rykke opp til Tippeligaen... jaja, god bedring.

arte et labore

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 23 okt 12, 02:55
Endret: 23 okt 12, 03:00
Endret av: arte et labore
Lag 3       Lag 4
Lag 6       Lag 5

Lag 3/6   Lag 4/5  
    Lag 3/4/5/6    
    Tippeligaen    

Tippeligaen    
    Lag 3/4/5/6    

Om dette ble forståelig vet jeg ikke, men uansett. Lag 3 og 6 møtes til enkeltoppgjør, førstnevnte har hjemmebane. Det samme har lag 4 i kamp mot lag 5. Lag 3 eller 6 møter 4 eller 5 til enkeltkamp på hjemmebane. Vinneren av dette møte skal opp mot Tippeliga-laget i dobbeltkamp der hvem som åpner hjemme blir trukket.

Ikke akkurat en enkel måte å gjøre det på, men det er tydelig at å bli nummer tre gir store fordeler med hjemmebane mot svakere motstand i første kamp, så hjemmekamp også i en eventuell neste kamp før et dobbeloppgjør venter.

Kommer Fredrikstad i kvalifisering, så må det vel noen treningskamper til i mellom siste serierunde og kvalifiseringen? De andre lagene skal altså spille to kamper før FFK skal i aksjon eventuelt.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 23 okt 12, 08:18

Tippeligaen avsluttes litt senere enn Adeccoligaen, så det vil ikke være plass til treningskamp mellom siste seriekamp og en eventuelt kvalikkamp. Det er på grunn av dette at Adeccolagene spiller innbyrdes først også, slik at de ikke får et langt opphold og blir kamprustne.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07

Lagt til: 23 okt 12, 08:24

Som adecco-spesialist kan det kommenteres friskt..

Gjetter på at det blir

* Sandefjord-Ranheim

* Mjøndalen-Glimt

Sandefjord er et bra lag med greie spillere og et ok mønster/defensiv. Ranheim har hatt sin sedvanlige nedadgående kurve og Stene er som kjent borte. Sandefjord skal vinnegreit..

Mjøndalen har hatt tre strake tap etter 12-15 ubeseirede og masse flyt. Mjøndalen er ikke all verden og selv om Glimt har surret en del og ikke er et fantastisk bortelag så har glimt en ok mulighet..

Sandefjord-Glimt over to matcher tar Sandefjord greit..

Sandefjord er et ok lag og for å illustrere max-kapasiteten så slo man the mighty Sarpsborg 3-0 borte..

Mot FFK - wide wide open..

arte et labore

Moderator

Lagt til: 23 okt 12, 12:41

Opprinnelig postet av foyn
Sandefjord-Glimt over to matcher tar Sandefjord greit..

Her spilles det én kamp, med Sandefjord som verter om de blir nummer tre og slår ut lag nummer 6, så det bør være grei skuring. På en annen side så kan jo også de ha en dårlig kamp, så for en underdog så er vel sjansene større for å slå ut en favoritt med kun en kamp.

Hønesfoss holdt jo på å ryke ut mot Ranheim i 2010 blant annet. Har lite lyst til å møte Sandefjord i en kvalifisering, det er vel et lag vi aldri har fått helt dreisen på. Har blitt jevne kamper i Tippeligaen, og jeg husker fortsatt at vi fikk bank begge gangene første året i Adeccoligaen.

foyn

A-lagspiller

Lagt til: 06 nov 12, 12:49

Før siste runde i adecco har vi da

3. Sandefjord           54 poeng +15

4. Mjøndalen            52 poeng  +7

5. Bodø-Glimt          45 poeng  + 19

6. Ull-Kisa                44 poeng    + 7

7. Ham-Kam            43 poeng   + 4 ( (Ham-kam har også blitt trukket 2 poeng grunnet økonomi osv)

8. Ranheim                 42 poeng   + 16 (sin sedvanlige sprekk, så kan lure på om de (eller storebror) drar i brekket..

Siste serierund

Mjøndalen - HamKam

Ull-kisa vs nedrykningstruede Bryne

Ranheim vs nedrykkstruede strømmen

Sandefjord - Bærum (bærum allerede klar for nedrykk, men stått løpet sånn nogelund)

Glimt - nedrykkstruede hødd

Sandefjord er bra hjemme og bærum ikke all verden, så sandefjord skal ta 3 plassen og mjøndalen dermed 4 plassen.

bodø - hødd burde vært lett match for hjemmelaget, men bodø har feil utvikling så ser ikke bort fra et hardt kjempende hødd kan få med seg et poeng eller tre der..

ull-kisa kjemper bryne ned på eget gress og stikker avgårde med tre poeng. Tviler på om ham-kam tar tre poeng borte mot mjøndalen

Da blir det i så fall

Sandefjord - Glimt

Mjøndalen - Ullkisa

Sandefjord klar favoritt mot glimt. mer åpent i den andre matchen, men vinneren blir uansett underdog mot sandefjord..

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 06 nov 12, 13:22

Skulle det gå så galt at FFK havner bak Sandnes-Ulf håper jeg Bodø/Glimt overrasker, og går opp via kvalik. Ser mye heller dem i Tippeligaen enn Sandnes-Ulf.

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10

Lagt til: 08 nov 12, 11:25

Neste år skal vi IKKE til Ålesund,men til Kristiansund....IKKE til Stavanger...men til Bryne,IKKE til Lillestrøm,men til Kongsvinger.....IKKE til Drammen,men til Mjøndalen. 

Alle lag vil kjempe imot oss som om det var en cupfinale,og jeg er ikke opptemist på vegne av 2013 i Adecon.......HÅPET mitt er at vi ikke synker lengre ned,men at vi faktisk vil ha godt av et par sesonger i Adecon--sportslig sett. Økonomisk sett,er jeg redd det vil komme enda flere 'lik' ut av skapet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 08 nov 12, 12:09

Opprinnelig postet av Kai Roger

Neste år skal vi IKKE til Ålesund,men til Kristiansund....IKKE til Stavanger...men til Bryne,IKKE til Lillestrøm,men til Kongsvinger.....IKKE til Drammen,men til Mjøndalen. 

Alle lag vil kjempe imot oss som om det var en cupfinale,og jeg er ikke opptemist på vegne av 2013 i Adecon.......HÅPET mitt er at vi ikke synker lengre ned,men at vi faktisk vil ha godt av et par sesonger i Adecon--sportslig sett. Økonomisk sett,er jeg redd det vil komme enda flere 'lik' ut av skapet.

Mulig dette er ønsketenkning, men jeg tror faktisk skjelettene er ute av skapet nå. Problemet er bare at skjelettfjerningen har kostet såpass mye penger at vi neppe vil ha penger til en satsning som skremmer vannet av resten av Adeccodassen. Men la oss nå vente med dette til neste søndag. Både vi og Ulf har igjen to vanskelige kamper, og det kan være nok at vi overrasker i én av dem.

- Sir Alex Ferguson

Kai Roger

Landslagsspiller

Lagt til: 08 nov 12, 13:11

Ingenting hadde vært bedre enn at vi tar 6 poeng på de to siste......jeg tror vi trenger det.....for sandnes vil ta poeng i sine to siste. Må vel bite negler i siste serierunde....hvor vi går ifra kvalikk til nedrykk,iløpet av runden.Laughing

foyn

A-lagspiller

Lagt til: 13 nov 12, 08:40

Ull-kisa klarte å tape hjemme mot bryne, men samtidig klarte ranheim å gå på en smell hjemme mot strømmen..

Vi endte da opp med :

Sandefjord - UllKisa

Mjøndalen - Glimt

Sandefjord har hatt en brukbar sesong og virket sterke men de har dippet litt de siste kampene og 0-0 hjemme i siste match mot allerede nedryksklare bærum er ikke imponerende. Må uansett være favoritt mot et ull-kisa som er innsats og lange innkast, men lite spillende..

Mjøndalen er et bra hjemmelag og glimt et mediokert bortelag, så mjøndalen er i utgangspunktet favoritter. Har ikke blitt så imponert av mjøndalen spilemessig og sarpsborg rundspilte de til så grader på eget gress i høst. Glimt har mer i laget enn det de har vist; et godt spillende lag og ser ikke bort fra at de kan ta mjøndalen..

arte et labore

Moderator

Lagt til: 14 nov 12, 20:28
Endret: 14 nov 12, 20:53

Sandefjord - Ull/Kisa 3-4 (ledet 0-4)
Bodø/Glimt - Mjøndalen 1-2

Begge de to dårligst plasserte lagene går altså videre etter seire på bortebane.

Ull/Kisa får nå hjemmebane mot Mjøndalen.

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 14 nov 12, 20:56

Opprinnelig postet av arte et labore

Sandefjord - Ull/Kisa 3-4 (ledet 0-4)
Bodø/Glimt - Mjøndalen 1-2

Begge de to dårligst plasserte lagene går altså videre etter seire på bortebane.

Ull/Kisa får nå hjemmebane mot Mjøndalen.

Rettere sagt; Mjøndalen - Bodø/Glimt 1-2, og Ull/Kisa spiller hjemme mot Glimt.

- Sir Alex Ferguson

arte et labore

Moderator

Lagt til: 14 nov 12, 21:06

Opprinnelig postet av Tøfflus

Hvordan i all verden klarte jeg å kløne til det der? *klø seg i huet*

Men ja: Ull/Kisa - Glimt. En kamp.

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 14 nov 12, 21:48

Hvordan i all verden klarte jeg å kløne til det der? *klø seg i huet*

Men ja: Ull/Kisa - Glimt. En kamp.

Personlig synes jeg det er dumt at det bare spilles én kamp når opprykk/ikke opprykk skal avgjøres. Men de har nå i hvert fall gått bort fra at laget som ender tredje sist i TL risikerer å rykke ned etter én kamp.

- Sir Alex Ferguson

Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08

Lagt til: 15 nov 12, 00:36

Ull/Kisa spiller hjemme mot Glimt.

Jøss. Var bombesikker på at "det best rangerte laget fikk hjemmebane".  Merkelig, burde vært B/G som fikk hjemmebane.

Noen som vet grunnen??

Tippeligaen 2012!! Go FFK!!

arte et labore

Moderator

Lagt til: 15 nov 12, 08:54
Endret: 15 nov 12, 08:54

Opprinnelig postet av Stoni
Noen som vet grunnen??

Det er vel slik i kvalifiseringskamper til UEFA også. Hvis et useedet lag slår et seedet lag, så overtar det useedete laget plassen til laget de slår ut i og de i neste kvalifiseringsrunde blir seedet?

Det er på en måte det samme som skjer her. Ull/Kisa slår ut et "seedet" lag og får dermed overta fordelene Sandefjord hadde, nemlig hjemmebane i neste kvalifiseringskamp.

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 12, 09:02

Det er vel slik i kvalifiseringskamper til UEFA også. Hvis et useedet lag slår et seedet lag, så overtar det useedete laget plassen til laget de slår ut i og de i neste kvalifiseringsrunde blir seedet?

Det er på en måte det samme som skjer her. Ull/Kisa slår ut et "seedet" lag og får dermed overta fordelene Sandefjord hadde, nemlig hjemmebane i neste kvalifiseringskamp.

Det er så enkelt som at det var satt opp på forhånd at laget som vant kampen mellom nr 3 og nr 6 skulle få hjemmekamp mot vinneren av kampen mellom lag 4 og 5. Det var vel rett og slett enklest for forbundet slik.

- Sir Alex Ferguson

Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08

Lagt til: 17 nov 12, 19:35
Endret: 17 nov 12, 19:44
Endret av: Stoni

2-0 til Ull/Kisa. Foran hele 852 tilskuere i en av deres viktigste kamper denne sesongen. Skremmende om de skulle gå hele veien til Tippeligaen..

Tippeligaen 2012!! Go FFK!!

arte et labore

Moderator

Lagt til: 17 nov 12, 19:45

2-0 og få minutter igjen. Uansett hvem som spiller mot de fra Tippeligaen, så håper jeg Tippeliga-laget vinner. Ull/Kisa i Tippeligaen liksom. Jeg trodde jeg hadde sett det siste av det laget da vi rykket opp i 2003!

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 17 nov 12, 20:26

Opprinnelig postet av Stoni

2-0 til Ull/Kisa. Foran hele 852 tilskuere i en av deres viktigste kamper denne sesongen. Skremmende om de skulle gå hele veien til Tippeligaen..

852??? Jø, så fyse. Uansett om det blir oss, Ulf, Sogndal eller Hønefoss som møter dem i kvalik, slutter jeg meg til Arte Et Labore og ønsker at Tippeliga-laget vinner.

- Sir Alex Ferguson

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 17 nov 12, 23:13

Fantastisk prestasjon av Ull-Kisa, men nå håper jeg det stopper. Er redd Semb og nedskjæringen av Tippeligaen vil få vann på mølla hvis de rykker opp.

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 21 nov 12, 21:08
Endret: 21 nov 12, 21:13
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av Erikk

Fantastisk prestasjon av Ull-Kisa, men nå håper jeg det stopper. Er redd Semb og nedskjæringen av Tippeligaen vil få vann på mølla hvis de rykker opp.

Du får nok viljen din her. Ull Kisa tapte 0-4 på hjemmebane mot Sulferne. Denne gangen med utrolige 1310 tilskuere på plass.

Når vi først har rykket ned må det utvilsomt være positivt for oss også.

Tøfflus

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 12, 21:14

Opprinnelig postet av Knuty

Du får nok viljen din her. Ull Kisa tapte 0-4 på hjemmebane mot Sulferne. Denne gangen med utrolige 1310 tilskuere på plass.

Når vi først har rykket ned må det utvilsomt være positivt for oss også.

1310? Jaja, ikke overraskende. Vil tippe det henger ganske mange LSK-skjerf i kjesskap rundt omkring på Jessheim.

- Sir Alex Ferguson

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 21 nov 12, 21:24

Jeg fikk viljen min og er glad for det.

For oss er dette utvilsomt gode nyheter og hvis jeg skal prøve meg som spåmann vil jeg tippe at Ull-Kisa får en dårligere sesong neste år siden de ikke fornyer med Erlandsen.

Kai Roger

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 12, 21:26

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg fikk viljen min og er glad for det.

For oss er dette utvilsomt gode nyheter og hvis jeg skal prøve meg som spåmann vil jeg tippe at Ull-Kisa får en dårligere sesong neste år siden de ikke fornyer med Erlandsen.

Ikke vær sikker...går rykter om Tom Nordli...og han lykkes ofte i sesong nr 1 Wink

Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til: 24 nov 12, 19:38
Endret: 24 nov 12, 20:59
Endret av: Knuty

Sandnes Ulf leder 2-1 etter en drøy halvtime i returoppgjøret (6-1 sammenlagt). Ull-Kisa har også fått en mann utvist.

Edit: Full tid 3-1 (7-1 sammenlagt). Utklassing - og vi får se Ull-Kisa i Adeccoen til året. Det er er vi selvsagt fornøyd med.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914