Er vi så mye dårligere enn Sogndal og Ulf Sandnes ?
Hvilke lag er det vi nå egentlig kan slå dere? Sogndal hjemme kanskje, Stabæk borte? Utover det så er vel 1 poeng i Sandnes også oppnåelig, men ellers blir det nok ikke så mye mer. Hva har skjedd med Jabbie og Etzaz, er det ikke noe moro lenger ? Hvor er fandenivoldskheten hos de fleste (ikke deg Vidar og Ole Strømsborg)? Tarik prøver så godt han kan nærmest uten drahjelp fra de andre fremover på banen. Hvor er initiativene, hvem i helvete ønsker å ta i mot så mye julig uten å gi noe tilbake!
Hva forlanger du på en slik dag som dette Amundsen? Synes faktisk ikke det var ille mot meget gode LSK for noen uker siden selv om mange synes dette. Men idag er det rett og slett flaut og leit å se hvordan laget fremstår. Var det noen kampplan i det hele tatt mot bunnsolide HBK idag? Lange baller mot Tarik med Lafton i ryggen.....
Nå slår jeg meg til ro med at Adecco er helt greit, men håper på undre. Å late som man er bedre enn det man er trengs ikke, nå forventer vi 150% innsats hele veien ut i kombinasjon med full kollaps hos Ulf Sandnes og Sogndal . Så mye bedre er de ikke !
Det ser ut som vi trenger 34 poeng eller mer for å sikre oss kvalifiseringsplassen. Poengsnittet til Sandnes Ulf tilsier at de som tredjesiste lag har tatt 1,133333. Ganger man den summen med 30 så får man akkurat 34 poeng. Sogndal kommer tredjesist i fjor og fikk 34 poeng.
Fredrikstad har tatt 0,7 poeng i snitt hittill i år. Det skulle gi ynkle 21 poeng etter endt sesong og dermed langt unna de 34 som trengs. Vi må opp til et snitt på 1,57 de neste fjorten kampene for å komme opp på den poengsummen. (12 nåværende poeng + 14 resterende kamper x 1,157 nødvendig poengsnitt = 33,98 poeng).
Det holder altså ikke å vinne annenhver kamp en gang nå, vi må ha mer enn dette. Det sier vel alt om hvor mørk situasjonen er nå.
Vi har faktisk et poeng mindre nå enn Start hadde på sine første 16 kamper i fjor, og de kom helt sist.
Vi har faktisk like mange poeng i 16. serierunde som det første året i Tippeligaen. 12 poeng etter 16 kamper, og begge gangene stått med 3 seire, 3 uavgjorte og 10 tap. Vi har scoret et mål mer i år enn i 2004, men har heldigvis sluppet inn åtte mindre.
Men, alle husker vel hvilken fantastisk snuoperasjon laget gjorde den gangen. På de ti siste kampene (kun 26 kamper den gangen) vant laget seks ganger og tapte kun to, hvorpå ett av dem i Stavanger da plassen allerede var sikret.
Jeg kan ikke helt se at vi skal klare det samme i år, til tross for at vi har fire kamper ekstra å ta igjen lagene foran.
Nå er jo både Sogndal og Sandnes-Ulf på en nedadgående kurve, så å tippe at de vil ha samme poengsnitt på de siste 14 (15) kampene som de har hatt på de første 16 (15) er veldig optimistisk på deres vegne. Jeg tror vi berger med 30 poeng.
Problemet er at om vi skal nå 30 poeng, kreves det at vi vinner seks av de siste 14 kampene. Lykke til med å finne seks kamper hvor vi vil være favoritter. Jeg ser to (Sogndal hjemme og Stabæk borte).
Vi er ikke mye dårligere enn Sogndal og Ulf, vi er nok omtrent jevngode med dem per dags dato, men det hjelper lite når vi er bak i den viktigste statistikken.
---------------------------
"Football eh? Bloody hell!"
- Sir Alex Ferguson
Håpet er jo langt fra ute for FFK, men da må trøkket og innsatsen opp mange hakk. Om det er for lite folk på trening, man har mistet troen eller andre årsaker blir bare spekulasjoner men fem poeng opp til sikker plass er jo ingenting..
Se f.eks de 3-4 siste hjemmkampene hvor man møter odd, brann og VIF som mest sannsynlig er plassert greit i ingenmannsland.. Et brukbart og tent FFK tar de greit..
Ser man f.eks de siste kampene til Sarpsborg i fjor, så møtte man lag i de siste 5-6 kampene som var langt unna det som burde være deres min.standard.. Viking f.eks var virkelig dårlige.. At det kun ble uavgjort er en annen historie
Kai Roger
Ble medlem: 11 mar 10
Lagt til: 24 jul 12, 13:21
Endret: 24 jul 12, 13:38
Endret av: Kai Roger
Jeg har sett på hvilke kamper vi har igjen,og jeg tipper vi max kan ta 18 poeng i resten av kampene. 18 poeng,hvis vi har litt flyt.....men holder det til TL spill i 2013?
Et annet poeng er: hvorfor ikke dra nytte av tidligere spillere?...jeg tror at det laget trenger er å ufarlig gjøre en del situasjoner. Der kan Dagfinn Enerly og Kvisvik komme inn,og senke skuldrene på gutta,og få opp humør. Ta Kvisvik med ,eller er han ikke ønsket av visse personer i styre og stell? Jeg spør fordi jeg ikke vet.
Et spørsmål,som kanskje noen kan kommentere/svare på:
Hvorfor er vi så skadeutsatt? år etter år,ser vi at spilere...flere enn andre klubber sliter med strekk skader. Kan dette ha sammenheng med feil trening? Eller manglende forebyggende trening? Eller rett og sett for lite trening?
Allerede ved planleggingen av årets sesong,tar jeg det for gitt,at dette har vært tema,sammen med unødvendige gule kort-(som desverre viser seg å fortsette)
Har man tatt på alvor,en type trening som gjør at man ikke får disse strekk skadene? Personlig synes jeg de skulle hatt en viss form for Karate-judo-Turn....for å tøye ut,og forebygge skader. Når det er sagt,synes jeg vi holder kampene på en ok måte...tenker da på kondisjon.
Men kanskje noen kan komme med et ok innlegg ang denne problematikken? Ikke minst hva som gjøres ifra Guttelag og oppover?
Jeg kan ingen ting om skader/forebygging men vil svare på spørmålet i tråden.
Sogndal virker på meg som at de innser at de er et bunnlag og kjemper seg til poeng i flere kamper. Jeg synes de har spilt bedre enn man kunne forvente selv om de er svært ujevne i prestasjonene.
Ulf viker som har en enorm glede over å være i tippeligaen. De kan minne om oss det første året vi var oppe, men de har en bedre stall enn vi hadde den gangen (slik virker det for meg). Det må også legges til at Sandnes slett ikke er noen liten by og at dette er et rikt område i Norge pga oljeindustri.
Vi har mistet 3 nøkkelspillere fra et lag som nesten rykket ned forrige sesong. Vi er ikke i nærheten av å få disse ersttet og sammen med uvanlig mange skader pluss karantener og en jevn rekke med negative nyheter om klubben er jeg nesten fristet til å svare at tabellen ikke lyver og at vi er dårligere enn Ulf og Sogndal.
Nå er det lenge siden jeg har hatt med slike ting å gjøre, men det er jo ganske synlig at vår tropp i år ikke har taklet belastningen av å være så få, si kontra Molde, som faktisk kan rullere nesten et helt lag.
Noe man ser på spillere som Jabbie og Hussain, de leverer rett og slett ikke.
Dette behøver ikke egentlig ha noe med at de er overbelastet fysisk, men mer psykisk. Og dette gjelder hele laget, at mange unge spillere må ta mer ansvar enn de faktisk burde. Samme symptom har Viking, det er ingen grunn EGENTLIG at de skal ligge i bunnen, men når du legger hovedansvaret på 3 gutter som ikke har hår på kølla engang, så vil det tilslutt si stopp.
Kanskje det er feil å la Tarik være kaptein hos oss, men akkurat nå, så er faktisk 23 åringen en av de mest erfarne på laget, hvis man ser bort ifra Knudsen. Og der er vel den eneste erfaringa som skiller alder.
At vi er så synlig skadeutsatt er vel litt tosidig, at vi igjennom alle år har hatt tynne staller, ved at vår 11er har vært bra, men de bak ikke så bra, derfor merkes skadene mer, enn hvis man har en nesten likegod på benken.
Tror nok ikke vi har hatt flere, større skader enn andre.
Norge har generelt vært gode på skadeforebygning.
---------------------------
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
Nå tapte Sandnes Ulf 0-5 mot Viking og Sogndal 0-1 mot Odd. Så det er fortsatt håp. Avhenger litt av nye spillere som kommer inn og at ikke fler forsvinner. Og at vi fortsatt møter opp og støtter laget!!!
Jeg har kikket nøye igjennom de resterende kamper,som FFK,Sogndal,Stabæk og Sandnes har igjen. Alle de 3 første laga har 7 hjemmekamper og 6 bortekamper igjen,mens Sandnes har 7 hjemme,og 7 borte (utsatt kamp hjemme imot Tromsø)
Alle 4 laga skal møte hverandre,og for å snakke om oss selv,tror jeg at vi borte,har mest sjanse til poeng mot Stabæk,Sandnes og kanskje Haugesund. LSK,Viking og RBK skal vi vel ikke regne med noen poeng ifra. Hjemme mener jeg vi har størst mulighet til poeng mot Aalesund,Sogndal,Vålerengen,Brann og Odd,mens jeg tror vi skal slite imot Tromsø,og Molde. Vinner vi 3 av kampene hjemme,og spiller uavgjort i 2...betyr dette 11 poeng. Tar vi itillegg 3 poeng på bortebane-ender vi opp med 14 poengl,og havner på 26 poeng når sesongen er ferdig.
Dette kan faktisk holde til kvalikkplass,evnt a'poeng med Sogndal på sikker plass. Alt dette hvis kampene går 'som de pleier',noe som selvsagt er helt umulig å spå.
Mitt poeng,er at jeg ble posetivt overaska når jeg satt meg inn i de resterende kampene til 'oss' 4 lag,som vil kjempe om de 4 siste plassene i TL 2012. Etter mitt syn har Sogndal det hardeste kampprogrammet. Sandnes,litt værre enn oss+ at Sandnes er på en nedadgående kurve----skader,karantener osv. Med Stabæk skal det vel litt mere til om de skal klare seg,de har også tøffere motstand enn oss-etter mitt syn-(selv om ingen kamper er lette osv).Det spenende er om Stabæk får inn forsterkningersom eks Hauger,og åssen dette slår ut.
Nøkkelkampene er selvfølgelig de .hvor vi møter Sandnes,Stabæk og Sogndal. Vi må etter mitt syn,ta minst 5 poeng ifra disse 3 kampene. Sogndal hjemme-de 2 andre borte.
Det er selvfølgelig mye synsing,og gjettning ang dette,når det tross alt er 13 kamper igjen. Men ganske gøy,å sette seg ned å se på mulighetene våre.
'Its hope in hanging snore'..som en kjent kar sa en gang i tiden.....og med 13 kamper igjen,ser det ikke så helsvart ut,men........vi MÅ få poeng..helst 3 poeng ganske fort,sånn at vi kommer i 'flytsonen'. Lykke til med spenende siste 13 kamper.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914