Husk meg
Brukernavn
Passord

24. serierunde: Sarpsborg 08 - FFK, man. 26.09 kl 19:00

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3507

Lagt til: 26 sep 11, 21:28


Helt KONGE :-) pessimismen før kampen ble snudd på en dag som virkelig var vår. Kjempekamp, vil egentlig trekke fram hele laget dette var utrolig flott.

 

 


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 26 sep 11, 21:28

Kom forresten over et stilig bilde av Jabbie i VG:


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 26 sep 11, 22:00

I dag skal Aune ha ros for laguttaket!

Det er ikke mange som hadde turt å stille med tre 93-modeller i sentrallinja i et lokalderby mot Sarpsborg! Knalltøft gjort, og all ære til ham for det.

Jabbie viser hvilket stortalent han er. Hussain noe upresis i første, men briljerer med sin spisskompetanse ved de to første målene. Dure bunnsolid stopper strateg.

I tillegg viser Landgren i dag at han er en god ballspiller. Horn var også veldig god i dag. Thomassen en av ligaens beste venstrebacker.

Mads Hansen presterte derimot omtrent årverste. På den andre siden har heller ikke Askar noen god kamp. Vår tredje dårligste må nesten sies å være Borges, eller kanskje Masalin. Sistnevnte burde ha reddet Sarpsborgs frispark.

Tarik gjør en god defensiv kamp, og Borges og Tarik er vårt beste spisspar. Det blir mye mer dynamikk med de to, da Tarik er flinkere enn Keene til å gå i bakrom og strekke motstanderne.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 sep 11, 22:03
Endret: 26 sep 11, 22:05
Endret av: Sulla

Så kom altså årets beste fotballkveld på Sarpsborg stadion, angrer virkelig ikke på at jeg tok turen. Fy faen så deilig dette var!!!

Veldig mange som hadde en god kamp idag, men personlig synes jeg faktisk Askar var en av banens beste.Han jobba som en gal ute på høyrevingen sin, spilte smart, var offensiv og lot aldri smurfeforsvaret få fred. Unnet virkelig Askar å score mål idag.

---------------------------

In Jocke we trust.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 26 sep 11, 22:15

Litt delte meninger om Askar her, Amin var god synes etter min mening. Jabbie viser muskler, og fremstår meget god, og mer og mer trygg..Hussain er hyfsad, Landgren god, Thomassen har vært skuffende i store deler av sesongen, og gjør nesten årsbeste i dag. Horn er meget god, og Dure er utrolig lovende, og bortimot arrogant rolig med ball. Mads Hansen burde ikke fått 90 minutter, utrolig svak..Tarik og Borges scorer begge to, og får vel godkjent sånn sett, men Borges er jo, og har stort sett vært i år, en skygge av seg selv. Tarik mister ballen ofte og gjør mange feil.

Masalin gjør noen tv-redninger, men bør helt klart ta frisparket. Og jeg er aldri trygg på han ved tilbakespill. Grei 2. keeper.

Fantastisk med seier over de blaa, utrolig deilig å gå på jobb i Sarpsborg i morgen, gleder meg!"!!:-9

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3507

Lagt til: 26 sep 11, 22:16


Jeg er enig vedr Askar, han jobber og prøver og fikk til slutt mål også.


Dexter

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 jan 11
Innlegg: 13

Lagt til: 26 sep 11, 22:18


Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg denne tippeligaen er vel oppskrytt :) Skal bli godt med gode gamle adeccoligaen igjen... hehe

Gratulerer med vel fortjent seier!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 26 sep 11, 22:23

Mads Hansen på Twitter:

Som en jomfru som venter til bryllupsnatta, sparte vi trepoengeren til lokaloppgjøret. Og for en bryllupsfest det ble!

Wink

---------------------------

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 26 sep 11, 22:33

Synes ikke Masalin skal ta målet på sin kappe....var en fryktelig dårlig mur.......og når ballen går igjennom muren,blir det langt bort for keeperen.

Jon Knudsen er vel snart ledig........kanskje noe for oss? Dette fordi jeg savner en trygg keeper.........det har vi ikke hatt siden Ørlund sto........etter min mening daLaughing


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 26 sep 11, 23:29

Opprinnelig postet av Kai Roger

Jon Knudsen er vel snart ledig........kanskje noe for oss? Dette fordi jeg savner en trygg keeper.........

Så da henter vi Knudsen nå som han begynner å bli istabil i sine opptredner, hmmm...;-))

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


Kai Roger

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10
Innlegg: 1166

Lagt til: 26 sep 11, 23:34

Opprinnelig postet av djpete

Opprinnelig postet av Kai Roger

Jon Knudsen er vel snart ledig........kanskje noe for oss? Dette fordi jeg savner en trygg keeper.........

Så da henter vi Knudsen nå som han begynner å bli istabil i sine opptredner, hmmm...;-))

 

Han vil bli stabil,hvis han får trygghet og tillit. Men....vi tar dette etter sesongen.....et apr seiere til nå...sogndal og start,så er vi vel sikre.Og DET ER DEILIGWinkTongue out


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 27 sep 11, 08:24
Endret: 27 sep 11, 08:24
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Kai Roger

Synes ikke Masalin skal ta målet på sin kappe....var en fryktelig dårlig mur.......og når ballen går igjennom muren,blir det langt bort for keeperen.

Jon Knudsen er vel snart ledig........kanskje noe for oss? Dette fordi jeg savner en trygg keeper.........det har vi ikke hatt siden Ørlund sto........etter min mening daLaughing

Og du kan selvfølgelig mene hva du vil, men Staw er vel den keeperen som har sluppet inn færrest tabbemål denne sesongen.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3507

Lagt til: 27 sep 11, 08:26


Vi må tenke på at vi fortsatt har en veldig svak økonomi og ønskelisten må dermed bli tilpasset økonomien. Knudsen vil bli dyr pluss at keeperne vi har er gode og bør spille.

 

 


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 27 sep 11, 10:10


Nå må vi være fornøyde, og la mannskapet få hvilen uten å snakke om utbyttinger. Staw og Masalin er unge keepere, garantert at de kommer seg.

Var en fantastisk dag igår, og utrolig deilig å ta med seg FFK-skjerfet på jobb.

---------------------------

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4693

Lagt til: 27 sep 11, 11:14


Først og fremst må jeg få si at dette var helt nydelig.

Deretter må jeg spørre - er det noen her som skjønner hvordan Hagen kunne la være å gi Hoås kort for overfallet på Jabbie? Greit nok at han la lista høyt (med lav list kunne begge lag fått straffe i 1. omgang), men stiv arm rett i nakken på en motspiller?? Det er i beste fall farlig spill (gult kort) og i verste fall vold (rødt kort). Der og da var jeg glad ikke vi hadde et lag fullt av sinnatagger som Gashi, Barsom og Wehrman - det ville utartet til et masseslagsmål. Og jeg skal være storsinnet nok til å mene at ydmykelsen ved å tape 1-4 må være straff nok for den høyreiste sytekoppen fra Romsdal.

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


matsinho

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 27 sep 11, 12:08

Jeg reagerte veldig sterkt på den situsjonen der. Faktisk er et slag på nakken vel så farlig som en slag i hodet, og det der var ekstremt tilsiktet. Det sier bare litt hvor god Jabbie var i duellene med Hoås i forkant da han måtte ty til det der til slutt. I mine øyne en klar utvisning.


Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09
Innlegg: 197

Lagt til: 27 sep 11, 14:03

Albuen til Hoås er et soleklart rødt kort. Går alt for sent inn i duellen med albuen først, og planter helt bevisst albuen hardt i nakken til Jabbie. Enkelt og greit stygt spill og utvisning, det Hoås gjorde var mye værre og langt farligere enn veldig mye annet som fører til rødt kort på fotballbaner. 


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3507

Lagt til: 27 sep 11, 14:40


Jeg tenkte med en gang at nå får han rødt kort og det hadde vært fullt fortjent.


Fossekællen:)

Knøttespiller
Ble medlem: 08 des 10
Innlegg: 59

Lagt til: 27 sep 11, 14:45


Gratulerer med en etterlengtet seier..

Når det gjelder røffheten i kampbildet synes jeg FFK satt standarden for det selv. Og det var vel i grunn med på og avgjøre kampen. Dere har jo sagt det selv. I den perioden dere fikk mange kort vant dere samtidig kampene. Tror det var den meldinga TFA ga til gutta før de gikk på banen i går. Og det funka..

---------------------------

Ford eller Fiat?


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 27 sep 11, 14:48
Endret: 27 sep 11, 14:49
Endret av: foyn


Jeg vet at det blir eder og galle på det innlegget her, men vi får gjøre en liten realitetssjekk..

Det kan hende at Hoås var stygg/hard med albuene her. Jeg har ikke sett den i reprise, men jeg regner med at de som uttaler seg skråsikkert hadde tv-bilder/bedre utsyn enn det jeg hadde live. Når det gjelder "ekstremt bevisst, tilsiktet, hardt slag i nakken osv" så setter jeg det delvist på sjåvinist-kontoen..

Det som imidlertid er interessant er deres oppfatning av barsom/bjørkøy episoden. Ja, jeg vet den er diskutert til det kjedsommelige men jeg vet også at majoriteten av ffk-supporterne jeg har lest her inne avskriver den som et hendelig uhell..

Jeg kan i mine beste øyeblikk ikke forstå at det er mulig å henge ut hoås som en kjempegris men samtidig frikjenne barsom totalt. Det er mulig at jeg ikke har begrep om fotball eller at sjåvinismens briller er så uklare at det ødelegger enhver diskusjon, men jeg er seriously puzzled..

seriøst ment faktisk..

 

http://www.tv2.no/sport/fotball/tippeligaen/bjoerkoey-har-fortsatt-store-plager-2978223.html



Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 11 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340