Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2011

Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 42 13

Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 30 jun 11, 23:43

Opprinnelig postet av Fossekællen:)
Vi har selvsagt ikke den samme interessen eller nettaktiviteten i Sarpsborg som ffk har. Med tider og stunder så kanskje, men nå er vel strengt tatt heller ikke disse skribleriene spesiellt viktig for hverken laget eller kampene. Jeg kan ikke annet enn og undres over de som ønsker Sarp nor og ned og ut av TL. Se hvor mye spenning vi får ut av lokaloppgjørene i østfold nå. De som virkelig elsker fotball må vel være enig i at dette ville bli savnet. I alle andre kamper enn lokaloppgjør holder jeg en knapp på ffk og dere i fredrikstad burde gjøre det samme. Noe helt annet når vi møtes til kamp selvsagt.

så lenge dere holder dere under oss, så er jeg fornøydWink

 


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 30 jun 11, 23:44

Opprinnelig postet av thorsen

Opprinnelig postet av Plankehue

Jo det er forumet dems. jeg vet ikke om noen andre forum for sarp

Ehm.. det er på andreplass! Bak kommentarfeltetet på f-b.no! Foot in mouth

Ok beklager. Glemte vist det forumet Tongue out


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 01 jul 11, 00:14

Opprinnelig postet av jegern

Hvem samler inn penger, slik at vi kan styrke stallen!!!???? Jeg gir gladelig fra meg en tusenlapp!! Flere jeg har snakket med vil også bidra!

lite sittat fra en fra sarpe forumet Tongue out De er vist veldig intresert i kjøpe seg til suksess de også. NÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Det nøttær ikke å være andreledes klubben lenger???

Og tar jeg ikke feil, så ga de fulltids kontrakt til fetteren til tarik også.

Lurer virkelig hvordan det er i garderoben dems? at det er flere som får fulltids kontakt og andre som har spilt i flrer år ikke får det? Vet med meg selv, at jeg ville ha lurt litt på det der. hehehe


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 01 jul 11, 00:19

Alle der oppe har vel proffkontrakter? Betyr vel ikke at de lever av det for det? Tongue out


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4693

Lagt til: 01 jul 11, 08:10

Opprinnelig postet av Arte et labore

For de som holder seg oppdatert på antall poeng vi trenger. Viking lå nest sist før kampene i dag med et poeng i snitt per kamp, altså akkurat tretti. Med sitt ene poeng så gikk de forbi start som nå har 13 poeng på 14 kamper. Et snitt på 0,92 poeng i snitt per kamp, noe som utgjør litt under 28 poeng ved sesongslutt.

Nå er vi dessuten halvveis i serien og jeg ikke dette endrer seg så veldig mye de siste kampene. Jeg tror med andre ord fortsatt at vi klarer oss med tretti poeng, og da ligger vi sabla godt an med 20 poeng allerede etter fjorten kamper. Vi kan altså ta halvparten av poengene den neste halvdelen og fortsatt klare oss. Tror jeg.

Vi er ikke halvveis før på mandag Wink Uansett, det ser ut som nedrykksgrensa blir rundt 30 poeng.

Men hvilke lag som vil være i sumpa når fem-seks runder gjenstår, avhenger sterkt av hva som skjer i overgangsvinduet ... om Jørgensen går fra Sarp til RBK, som det har vært spekulert i, da er det bare å reservere plass i Adeccoligaen for 08. Sogndal har vel neppe planer om å forsterke, så de må regnes med i bunnen. Hva lag som Viking og Start gjør, er ikke godt å vite, men de kan ikke friskmeldes. Begge ville kanskje ha godt av å få inn litt friskt blod i stallen?

 

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 01 jul 11, 08:51
Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Arte et labore

For de som holder seg oppdatert på antall poeng vi trenger. Viking lå nest sist før kampene i dag med et poeng i snitt per kamp, altså akkurat tretti. Med sitt ene poeng så gikk de forbi start som nå har 13 poeng på 14 kamper. Et snitt på 0,92 poeng i snitt per kamp, noe som utgjør litt under 28 poeng ved sesongslutt.

Nå er vi dessuten halvveis i serien og jeg ikke dette endrer seg så veldig mye de siste kampene. Jeg tror med andre ord fortsatt at vi klarer oss med tretti poeng, og da ligger vi sabla godt an med 20 poeng allerede etter fjorten kamper. Vi kan altså ta halvparten av poengene den neste halvdelen og fortsatt klare oss. Tror jeg.

Vi er ikke halvveis før på mandag Wink Uansett, det ser ut som nedrykksgrensa blir rundt 30 poeng.

Men hvilke lag som vil være i sumpa når fem-seks runder gjenstår, avhenger sterkt av hva som skjer i overgangsvinduet ... om Jørgensen går fra Sarp til RBK, som det har vært spekulert i, da er det bare å reservere plass i Adeccoligaen for 08. Sogndal har vel neppe planer om å forsterke, så de må regnes med i bunnen. Hva lag som Viking og Start gjør, er ikke godt å vite, men de kan ikke friskmeldes. Begge ville kanskje ha godt av å få inn litt friskt blod i stallen?

 

Sogndal vil nok få en tøff reise for å overleve. Scorer nesten ikke mål og vil vel ikke forsterke.. "Gigantene" Viking og Start er dårlige fotball-lag for tiden og kan utmerket godt bli værende i sumpa.. For Sarpsborg og Haugesund så vil nok nøkkelen ligge på hjemmeformen og om den opprettholdes. Sarpsborg har 8 hjemmekamper; her trenger vi nok 4-5 seire samt at det slumper inn et og annet poeng hjemme.. Det samme vil nok gjelde for haugesund. Tror ikke man skal "friskmelde" hverken Odd eller Lillestrøm endelig.. FFK har posisjonert seg greit, og med matchvinnere som Tarik og hyggelig bra hjemme så burde plassen være relativt komfortabel

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4693

Lagt til: 01 jul 11, 09:29

Det kan også bli spennende å se hvordan Stabæk vil framstå fremover, nå når Henning Hauger selges til Hannover. Hans siste kamp er mot Brann på søndag. Jeg blir ikke overrasket om Stabæk også daler ned i skjul og blander seg inn på nedre halvdel.

Er enig med Foyn i at man ikke kan friskmelde Odd eller LSK heller. Odd fikk seg et par seire, før de gikk på en ny smell i Bergen, og det skal sies at Odds seire nok var av det heldige slaget. I Fredrikstad vant de 1-0 etter et mål som 9 av 10 dommere ville annulert for obstruksjon av keeper (eller offside, hvis linjedommer hadde sett det), og mot Molde scoret de langt inne i grevens tid (og Molde hadde de største sjansene tidligere i kampen).

Hvis FFK vinner mot Tromsø på mandag, har vi fått såpass mye ut av første halvdel av sesongen at selv en ganske svak andre halvdel bør holde til å berge plassen.

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


sarpen

Juniorspiller
Ble medlem: 20 nov 07
Innlegg: 136

Lagt til: 01 jul 11, 09:58
Opprinnelig postet av Knuty

Noen som vet hvor Sarpsborg-supporterne har sitt diskusjonsforum?

Fant et lite forum på fossefallet.net, men der er aktiviteten ekstremt laber. Det kan vel umulig være det mest brukte?

Når sant skal sies er det vel kun en håndfull skribenter her også. Dere er til gjengjeld besudlet med litt for mye "fritid" og en stor lidenskap til klubben deres.

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08
Innlegg: 905

Lagt til: 01 jul 11, 11:06
Endret: 01 jul 11, 11:07
Endret av: thorsen

Opprinnelig postet av sarpen
Når sant skal sies er det vel kun en håndfull skribenter her også. Dere er til gjengjeld besudlet med litt for mye "fritid" og en stor lidenskap til klubben deres.

Du må ha en sinnsykt stor hånd.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 01 jul 11, 11:19
Endret: 01 jul 11, 11:22
Endret av: Knuty

Opprinnelig postet av sarpen
Når sant skal sies er det vel kun en håndfull skribenter her også. Dere er til gjengjeld besudlet med litt for mye "fritid" og en stor lidenskap til klubben deres.

Stor håndfull.. I følge denne oversikten, har dette forumet:

  • 909 registrerte brukere, hvorav 750 har skrevet innlegg.
  • 339 personer har mer enn 50 innlegg.
  • 190 personer har over 200 innlegg.
  • 60 personer har over 1000 innlegg. 

Fra forumets hovedside:

Antall tema: 13.291.
Antall innlegg: 256.126.

Til sammenligning, Fossefallet.net: Antall innlegg: 14925 • Antall emner: 839 • Antall medlemmer: 390.

Bruker mange her inne mye tid på forumet? Jepp, det har du helt rett i. At fotballsupportere liker å bruke tiden på fotballfaglig diskusjon av ymse slag er ganske naturlig. 

For min del må dere sarpinger gjerne bidra her inne dere også - dere bidrar tross alt til at FFK får en større andel av pengene fra medieavtalen. Wink

 


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 01 jul 11, 11:58

kratos

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 jul 11, 03:49

Opprinnelig postet av solano2

Alle der oppe har vel proffkontrakter? Betyr vel ikke at de lever av det for det? Tongue out

 

Alle som spiller i tippeligaen (vet ikke om det gjelder også for adecco) må ha proffkontrakt, PAC hadde kun semiproff (hva nå det vil si) en stund, men etter det jeg har skjønt, er lønningene satt så lavt i 08 at spillerene må ta seg jobb utenom fotballen så at fetteren til Tarik har fått proffkontrakt behøver ikke å bety at han tjener så mye mer enn de andre spillerene...

---------------------------

"Well, if crime fighters fight crime and fire fighters fight fire, what do freedom fighters fight? They never mention that part to us, do they?"
- George Carlin


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4693

Lagt til: 03 jul 11, 11:07

Det er verdt å merke seg at der man for én uke siden kunne tro at VIF var på full fart inn i medaljekampen, har de nå kastet bort muligheten ved å bare ta ett poeng på to hjemmekamper, mot to av lagene foran seg. De kan selvsagt ikke avskrives, siden avstandene er små, men dersom nå Molde vinner i dag er veien opp ganske lang for VIF. De har riktignok fortsatt to utsatte kamper som venter (hjemme mot Tromsø og borte mot Odd), men de fremstår ikke så sterke at de er noen opplagt gullkandidat.

Dagens hovedkamp kan bli en godbit. To landslagshelter fra 90-åra møtes som trenere i nordvest-oppgjøret. Molde hadde en god juni måned (fire seire, ett tap), mens Aalesund hadde 2-1-1 i samme måned. Tapet kom mot Rosenborg. Jeg holder nok Molde som favoritter her.

RBK-S08 bør være en grei H, siden smurfene mangler Jørgensen og Hoås (dog mangler RBK Prica, som er deres mest effektive spiss).

Start-Sogndal er veldig viktig for Start. Taper de denne, ligger de helt sist etter halvspilt sesong. Det er neppe godt for selvtilliten.

Brann-Stabæk er nok kampen med høyest underholdningspotensiale. Brann har mer å fare med offensivt enn defensivt, og mot et Stabæk-lag som er både kontringsvillige og dyktige på det, kan det bli tut&kjør. 3-3, noen?

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 03 jul 11, 11:54
Skulle ikke forundre meg om S08 vinner i Trondheim. Typisk :( ellers så er Molde Aalesund åpen for hva som helst. 3-3. I morgen derimot er jeg nærvøs.

---------------------------

Heia FFK


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 03 jul 11, 18:26

Sarpsborg vinner neppe i Trondheim. Ligger under med to mål allerede.

Start leder også sin ekstremt viktige kamp mot Sogndal. Tipper Start får en etterlengtet seier her.


niggle

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 03 jul 11, 18:40

Bjørnar Holmvik må forøvrig stå over mot oss


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 03 jul 11, 18:51

Opprinnelig postet av niggle

Bjørnar Holmvik må forøvrig stå over mot oss

Er det andre som er i faresonen på Brann?


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 03 jul 11, 19:15

3-0 til RBK Cool

 


Plankehue

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09
Innlegg: 1035

Lagt til: 03 jul 11, 19:17

Opprinnelig postet av kratos

Opprinnelig postet av solano2

Alle der oppe har vel proffkontrakter? Betyr vel ikke at de lever av det for det? Tongue out

 

Alle som spiller i tippeligaen (vet ikke om det gjelder også for adecco) må ha proffkontrakt, PAC hadde kun semiproff (hva nå det vil si) en stund, men etter det jeg har skjønt, er lønningene satt så lavt i 08 at spillerene må ta seg jobb utenom fotballen så at fetteren til Tarik har fått proffkontrakt behøver ikke å bety at han tjener så mye mer enn de andre spillerene...

det jeg har fått med meg, så har har 08 spillerene amatør kontrakt. De har ihverfall 50% spiller og 50 % vanlig jobb. Bortsett fra han meto, som har 100% proffkontrakt, men han blir jo ikke brukt.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 03 jul 11, 19:21
Endret: 03 jul 11, 19:26
Endret av: Knuty

Dette blir stygt for sarpsborg. 4-0 til Rosenborg nå, med nesten en halvtime igjen å spille. Sarpsborg har forøvrig nå sluppet inn flest mål i Tippeligaen, 31 på 15 kamper.



Flat Trådet Nøstet
Side 13 av 42 13

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340