Daniel Wass (20) klar for FFK
Opprinnelig postet av _insider_
Wass ist Daniel?
Når vi oppdager at han er ubrukelig på ALLE plasser.
Så setter vi ham til å blande Zaft und WASSer....
Ønsker han velkommen til FFK.
Samtidig som jeg legger merke til at hans svakheter er markeringer og posisjonering, to ting som burde være viktig for en forsvarer. Etter å ha lest presentasjonen tenker jeg på en ny Askar, greit nok. Likevel trolig ikke den helt store forsterkning pr.dato.
Dersom Wass blir i FFK kan det jo være at man tenker Wass & Askar på høyresiden framover. Det kan bli spennende med to spiller som kan alternere eller veksle posisjoner under kamp. Det samme blir det på venstresiden med Wallace/Thommasen.
Konklusjon: Breddespillet kan bli FFK sitt varemerke neste år.
PS. Dette er et scenario dersom, Wass er dyktig nok. Kan jo leve i håpet.
---------------------------
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av _insider_
Wass ist Daniel?
Når vi oppdager at han er ubrukelig på ALLE plasser.
Eventuelt; Wass ist dass..
Med den riktige skoleringen kan Wass øke det defensive nivået betraktelig, jeg vil si det i større grad handler om talent når dt kommer til offensive ferdigheter. Det er også derfor Benitez hentet Johnson til Lpool, "komplett" offensiv, men trenger mye skolering defensivt - noe en trener av hans kapasitet vil gjøre. Spørsmålet er i hvilken grad Aune og co har styrkene sine i dette arbeidet, foreløpig er Askar for svak defensivt, men meget spennende offensivt.
FFK er avhengig av spillertyper ala dette så er meget fornøyd med signeringen, dog kan vi fort oppleve en ny Ørlund case hvis han virkelig slår. Håper på OK innsats i 9kamper og et kjøp i rimelig prisklasse etter sesongen
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Wass spiler back mot RBK, og vi holder nullen. Overskrift i VG:
FFK-forsvaret ble raskt mye Wassere
Ære være plankebyen!
Wass scorer selvmål mot RBK. Overskrift i Dagbladet:
FFK Wasser videre i nedrykkssumpa
Ære være plankebyen!
Wass Kant i FFK. Hvis han gjør det bra
Sløv Wass. Hvis han gjør det dårlig :)
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
[12:32:02] dansk kollega: hæhæ... held og lykke
[12:32:15] dansk kollega: Brøndby er mit hold, og jeg har aldrig kunne lide Wass
[12:32:19] knut: er han ikke god?
[12:32:23] dansk kollega: nej
[12:32:27] knut: huff da
[12:32:34] dansk kollega: potentiale, men nej
med ffk til champions league!
[quote=knut]
[12:32:02] dansk kollega: hæhæ... held og lykke
[12:32:15] dansk kollega: Brøndby er mit hold, og jeg har aldrig kunne lide Wass
[12:32:19] knut: er han ikke god?
[12:32:23] dansk kollega: nej
[12:32:27] knut: huff da
[12:32:34] dansk kollega: potentiale, men nej
[/quote]
dansk kollega: ...kameloso??
glad han ikke leser her jeg 
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Dette virker som ett sjangselotteri for fremtiden. Kan bare bety en ting, at flere spillere er på vei.
Men kan han virkelig være like dårlig som Askar defensivt når han spiller U21 for danskene?
http://twitter.com/FFKprasempre
Jeg vil gjette på at han er ustabil, som veldig mange andre på hans alder.
Jeg har trua til jeg blir motbevist!
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
han har sikkert godt av et miljøskifte
Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!
Kan vel ikke si jeg ser at dette er en klar forsterkning, men helt klart en spennende spiller for fremtiden.
Ønsker i alle tilfelle Daniel Wass velkommen og håper han får en god tid i FFK.
En god løsning i øyeblikket for FFK også, helt klart riktig å signere en ny høyreback lige nu. Med mulighet for å angre hvis han ikke viser seg god nok likevel. Bra!
Nei, vi får hente Lindpere i stedet
Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!
Wass: - Et perfekt skifte
"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk
Du glemte det beste sitatet Holters 
"Daniel Wass skulle rulles i tjære og fjer og jages ud af Brøndby" (under kommentarer)
Må føye meg inn i rekken av de som synes han høres ut en som Amin Askar light, litt overraskende at FFK ikke heller prøver å hente en med sine styrker defensivt. Med Wass og Martinsen har vi brått 2 som sliter med posisjonering samtidig i den bakre firer'n. Men håper det beste, han kan jo vise seg som en god spiller og kanskje fortsette en utvikling som mange mener har stoppet opp for en stund siden.
Hej!
Daniel Wass er hypet, i sidste sæson kostede han, på trods af få kampe, rigtigt mange mål. Mål der aldrig kunne diskuteres tilhørte ham!
Hans placeringsevne er ikke eksisterende, og hans hovedspil findes ikke. Han har samtidigt ingen fysik!
Værst er det dog han ikke aner hvordan man dækker op - stort set hver gang han skal dække en modstander-wing, kaster han sig ned i en tackling netop som han mener spilleren skal til at drible ham. Dette virker 3 ud af 4 gange, og den sidste gang resulterer det i en HELT blank wing der kan slå et indlæg, eller løbe mod mål, 100% uforstyrret, da Wass ligger og roder rundt på græsset.
De få forcer han har skal ses i det offensive, han er rimeligt hurtig, og kan, en enkelt gang eller to i løbet af en kamp, drible en mand på kanten.
Med andre ord - manden har været hypet grundet nogle få gode kampe i starten af hans karriere, og grundet klubben han spiller i. Brøndby er kendt for deres gode talentudvikling, problemet er bare, Wass er ikke et talent!
Med venlig hilsen,
En brøndbyfan der er MEGET tilfreds med ikke længere at skulle sidde nervøs på stadion hver gang bolden er i Wass side :-)
Vi takker :)
Opprinnelig postet av DarkXoiX
Brøndby er kendt for deres gode talentudvikling, problemet er bare, Wass er ikke et talent!
Enda godt FFK er så gode på omskolering!!
Har trua på denne karen jeg, sikkert uten grunn.. Men klubben har jo blitt en tanke bedre på signeringer så velger å tro (håpe) at de har en plan bak dette.
hmm....
Opprinnelig postet av Rune
københavnboende FCK fan,søskenbarn og "allviter" innen fotball; det er en tragedie for FFK og satse på Wass. Han er visst ganske vill i sitt gjørende på banen. Men for all del så BØR han være en forsterkning for FFK.Opprinnelig postet av DarkXoiX
Brøndby er kendt for deres gode talentudvikling, problemet er bare, Wass er ikke et talent!
Enda godt FFK er så gode på omskolering!!
Har trua på denne karen jeg, sikkert uten grunn.. Men klubben har jo blitt en tanke bedre på signeringer så velger å tro (håpe) at de har en plan bak dette.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
20/02/2026 20:30 | 392cfb88