Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Start - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 16 aug 09, 22:22

Opprinnelig postet av pawl

Jeg er ikke så klok. Så kan noen fortelle meg hvorfor Trulsen jr. settes inn på høyre kant? 

Helt ubegripelig bytte. Man setter boksspilleren og måltjuven Trulsen på kanten, der han får utnyttet sine ikke-eksisterende ferdigheter i fart, teknikk, kreativitet, pasningsspill og overblikk...

Greit nok at Lala er ustrukturert, uferdig og takler uryddig, men ustruktur kan også ses på som uforutsigbarhet. I tillegg, så er han faktisk kant i motsetning til Trulsen.

PS! Fullstendig klar over at trenerteamet har en svært vanskelig jobb så skadeutsatt som stallen er for tiden... Parodi.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3507

Lagt til: 16 aug 09, 22:22

Et tankekors er det at vi har kun en spiller som har høyre-back som sin beste posisjon og at han er "over the top" og har vært skada stort sett hele sesongen.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 22:24

Hvor har det blitt av Dominic forresten? 
Det jeg husker fra i vinter, spilte han i alle fall bedre da, enn jeg har sett Trulsen gjør.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10070

Lagt til: 16 aug 09, 22:25

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Hvor har det blitt av Dominic forresten? 
Det jeg husker fra i vinter, spilte han i alle fall bedre da, enn jeg har sett Trulsen gjør.

Skadet han også.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 aug 09, 22:29
Endret: 16 aug 09, 22:31
Endret av: Lemmy

TV2 suger så sykt. "Bolaños viser klasse mot Abgar Barsom", så fører han ballen ved siden av ham og slår et innlegg. Jadda!

Piiroja sur på dommeren også ja. Bare tull!


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 16 aug 09, 22:36

Uff, dette lover ikke bra. Kan i det minste gå på kamp fredag mot RBK uten å forvente noe som helst. Blir meget overrasket om det blir poeng der.

 


Matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 16 aug 09, 22:43

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av TheDude

men avslutter med å si at i prinsippet er jeg enig i tankegangen din ang lagbygging, men ikke under de rådende omstendigheter.

Da er vi jo i bunn og grunn enige...

Jeg konkluderer for min del med at problemet i klubben vår er at de som skulle vært kontinuitetsbærere i henhold til alder enten er for dårlige, for useriøse eller for dyre, eller gjerne flere av disse tingene på en gang...

Et nytt lag må bygges!

 

Enig! Synes en del av "stjernene" var late i dag. Spesielt Wehrman. Han er ikke ivrig på å rette opp feila sine, for å si det sånn.

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 16 aug 09, 22:49

Herregud, nå må dere slutte å overdramatisere og syte så jævlig, samme gjengen hyllet FFK og sa nå rykker vi ikke ned etter 1-0 mot Viking. Folk her inne har ofte et svart/hvit, enten/eller perspektiv. Faktum er at vi vil være i nedrykkstrid sesongen ut, uavhengig av om vi knuser RBK eller ei....

LSK har tyngden de trenger for å sikre plassen greit, enga vil nok også klare seg. Sandefjord, Aafk, Lyn, Glimt, Godset og FFK er 6 klubber som kjemper mot nedrykk. Overlever FFK i år er det ikke fordi vi har vært dyktige, men fordi andre lag har vært enda svakere....

Diskusjonen rundt hvordan klubben skal tenke langsiktig etc. hører ikke hjemme 9 runder før slutt i en særdeles tung sesong, nå bør alle koster rettes mot å redde oss kortsiktig - slik at vi kan redde oss langsiktig, et nedrykk kan knuse klubben. Og det betyr for meg gjerne kortsiktige låneavtaler ut sesongen - med spillere i alle aldre.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 16 aug 09, 23:04

Enig med bateman, dessuten rekker vi ikke å bygge noe som helst før sesongen er over.
Og da trenger vi en byggmester først!
Nå er det ryggen mot veggen og kortsiktige løsninger som gjelder.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 aug 09, 23:28

Opprinnelig postet av Holters

Det er en grunn til at klubben møtte søke om både emisjon og kassakreditt, samt har uttalt at klubben ikke friskmeldt økonomisk før 2012 (!).

Hele %¤"!#¤ FFK høres ut som en skakk-kjørt privatøkonomi... Trygle om lønnsøkning, bruke bare *litt* mer på kredittkortet. Refinansiere lånet og øke det *litt* for å rydde i gammel moro (fra forrige gang kredittkortet fikk en smell). Håpe at rentene holder seg lave - helst under nullpunktet., osv.

Er tragisk å lese at folk her inne mener vi skal redde ræva gjennom å blåse de 2 neste åras potensielle fremtidige investeringer på gamlinger som kanskje kan holde oss oppe. Da er det jaggu bedre å bruke penga på ungdommen og jeg vurdere seriøst å foretrekke at vi tar et hvileskjær i adeccon samtidig som vi rydder i økonomi, fikser litt på administrasjonen og effektiviteten der, skaffer oss en speider og en plan for speiding, henter opp juniorer og fortsetter å skaffe spennende juniorer.

Jeg så dagens førsteomgang og synes det er rart noen her inne ser noe som helst fotballfaglig kvalitet i en spiller som Gashi. Jeg beklager folkens, men en spiller som på 151 kamper har 6 (!) assists og 19 mål, som midtbanespiller.... hva kan jeg si?  Simen Brenne, som en del elsker å hate, har 41 mål og 20 assists op 202 kamper. For Fredrikstad hadde han 17  mål og ni assists mens Gashi har 9 mål og 2 (!) assists - da inkludert sølvsesongen...

Det burde være mulig å finne en junior - eller senior, for den saks skyld - som både vil være villig til å a) løpe, b) takle, c) kjefte på dommeren og d) treffe en medspiller med en pasning i ny og ne og som ikke skal ha 1,5 mill i året...

Og hva i kjellchristianslandogriiike er det som gjør at vi sender et lag til Start uten innbyttere?  Penger? Fordi vi ikke har råd til å lønne en eller to av juniorene som proffspillere ut sesongen? For 5 måneder?

Jeg vil sitere en kollega:

Fuck me! This is NOT good!

*frust*

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 16 aug 09, 23:36

Herlig innlegg denialsander!

Morsomt, tankevekkende, og meget gode ord angående juniorspillerne våre. Nei fysj, kan jo ikke hente opp dem til A-laget.

Sjal vi se, 180k i årslønn. Hmmm, 180/7=25.

Dvs ca 25.000 kroner ville det kostet FFK å tegne kontrakt med 1 spiller ut året.

Jeg ville brukt 50.000 kroner på å hente opp Eyde og Rafn, det er rett flaut å stille med kun fire innbyttere i Tippeligaen.


Kvam

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06
Innlegg: 214

Lagt til: 17 aug 09, 01:09

Etter sesongen: tenk langsiktig!

Ut med Raymond, Kasey, Abgar, Gardar, Tegstrøm (permanent avtale) og forhåpentligvis et salg av Gashi som gir litt penger i kassa.

Inn med 2-4 unge spillere, gjerne norske + 2-3 spillere fra juniorlaget. Sats på Elvestad, Aydiah, Lala, Rafn, Eyde, Singh, Staw, Bråthen, Shabani, Thomassen osv..

---------------------------

Norgesmestere 2006!!


Freddy G-Paulsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 17 aug 09, 01:37

Opprinnelig postet av denialsander

Da er det jaggu bedre å bruke penga på ungdommen og jeg vurdere seriøst å foretrekke at vi tar et hvileskjær i adeccon samtidig som vi rydder i økonomi, fikser litt på administrasjonen og effektiviteten der, skaffer oss en speider og en plan for speiding, henter opp juniorer og fortsetter å skaffe spennende juniorer.

 

Hvordan skal vi skaffe penger til alt det du sier da ? Intektsvikt etter et nedrykk ville vært katastrofalt for klubben, hvis vi ikke da finner en eller annen idiot som er villig til å kaste flere mill ut av vinduet..

Opprinnelig postet av denialsander

*frust*

Helt enig

---------------------------

Klarer vi å ungå nedrykk i år da ? Blir FFK høstens formlag ? Ingen tegn til det enda ihvertfall...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 aug 09, 07:18

Det meste er vel sagt og skrevet om kampen i går allerede.

Likevel ett par betraktninger nå da "sinnets tussemørke" har letta litt etter den bedrøvelige forestillingen i går.

Greit nok at FFk har forsvarsproblem, men de er faktisk større framover på banen. FFK har riktignok både Borges og Everton som kan skape noe i angrepet, men bortsett fra det er kvalitetet knapt nok FFK ll.

Når det gjelder midtbanen virker det nå som Wehrman mener at han allerede har overbevisst for nye kontrakt og derfor slapper av igjen, enten det eller har han resignert. Uannsett giddaløs.

Når FFK i tillegg har spillere som prater på seg gult kort ( Gashi) og Raio som tydelig viser sin frustrasjon og TFA som skal styre skuta, blir det mye neglebiting framover. Det virker jo også som om T.H &Co enten har mista trua eller lommeboka, siden de tilsynelatende sitter stille og ser på dette kaoset.

Ps det siste kan være forståelig , bl.a pga alle ryktespredere o.a som liker å undergrave klubben så godt de kan samtidig som de liker å så misskreditt til den hjelpa som nettopp T.H & Co har gitt klubben.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 17 aug 09, 07:31

Opprinnelig postet av dracula

.

Ps det siste kan være forståelig , bl.a pga alle ryktespredere o.a som liker å undergrave klubben så godt de kan samtidig som de liker å så misskreditt til den hjelpa som nettopp T.H & Co har gitt klubben.

Denne setningen viser at du ikke har skjønt/vet en dritt av hva som foregår.

---------------------------

You`ll never walk alone...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 aug 09, 07:50

Hei Ziggy, nettopp dette at folk kan ha forskjellige meninger er vel vanskelig for deg å forstå.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 17 aug 09, 08:53

Opprinnelig postet av dracula

Hei Ziggy, nettopp dette at folk kan ha forskjellige meninger er vel vanskelig for deg å forstå.

Forskjellige meninger er flott, men når noen personer prøver å belyse/sette fingeren på problemer, hemmelighold og direkte løgn fra øverste hold i klubben, så blir de sett på som ryktemakere som ikke vil det beste for klubben.

Det er så feil som det går ann å bli.

---------------------------

You`ll never walk alone...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 aug 09, 09:51

Opprinnelig postet av Freddy G-Paulsen

Opprinnelig postet av denialsander

Da er det jaggu bedre å bruke penga på ungdommen og jeg vurdere seriøst å foretrekke at vi tar et hvileskjær i adeccon samtidig som vi rydder i økonomi, fikser litt på administrasjonen og effektiviteten der, skaffer oss en speider og en plan for speiding, henter opp juniorer og fortsetter å skaffe spennende juniorer.

 

Hvordan skal vi skaffe penger til alt det du sier da ? Intektsvikt etter et nedrykk ville vært katastrofalt for klubben, hvis vi ikke da finner en eller annen idiot som er villig til å kaste flere mill ut av vinduet..

Det er klart et nedrykk vil være økonomisk tøft. Nå har jeg ingen oversikt som helst over sponsoravtaler, lengde, kriterier (krav om elitespill, osv), ansettelseskontrakter, osv. Men det er klart at FFK har både lov og mulighet til å si opp ansatte dersom de rykker ned og at de kan ansette personer i andre stillinger enn de nedbemanner (speider), osv.

Det er vel ingen som ønsker at FFK skal rykke ned og det vil være en liten katastrofe, men slik jeg ser det er jo hele klubben en stor, sammenhengende og ustrukturert katastrofe allerede...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 aug 09, 10:09

tv2.no: Jeg synes de spillerne som er friske kan gjøre det mye bedre, sier Piiroja til TV 2 Sporten.

- Så du er misfornøyd med egne spillere?

- Ja, akkurat, svarer han.

link

synd om ikke alle spillere yter 100 %

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 17 aug 09, 10:40

Selv om jeg misliker at spillerne tar oppvaska i offentligheten har jeg ingenting å utsette på det Raio sa, unntatt det gule kortet som jeg synes var helt klart. Han hadde to slike dueller.

De fleste av spillerne utpå matta med hvit og rød drakt burde gå i seg selv, skamme seg og komme meget sterkere tilbake ved neste anledning.

Stå på Raio!



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340