Det er bra det! Har jo ikke godt helt etter planen de kampene det IKKE var samba på tribunen... Tror guttane liker at det skjer litt på stadion når dem spiller, jeg! :ffk:
---------------------------
På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!
men vi publikummere skal ta en del av ansvaret for at ikke guttane klarer å prestere.. med mer trøkk på tribunen gir det enda mer glød til å yte maks av det som ligger inne..
Få litt mer variasjon i sambarytmene deres, så kanskje det smitter over på gutta... Blir litt for nitrist med bare den ene tromme som står og går hele tida... Litt mer trompet, altfor lite av det forrige kamp :ffk:
Litt trist å høre at du nevner kun en tromme, men det forstår jeg godt etter hva jeg og har hørt av andre. Vi var ett bateri på 7 mann.. Alle andre trommene drukna i all pblikumsmasses som stod rundt os og derdor oppfattet andre som ikke stod i nærheten kun bassen.. Vi har allerede satt igang tiltak for å endre dette.. I tilleg har vi og fått med en 4-6 blås som skal ta for seg litt variert perting..
Seriøst??!!?? Hadde dere 7(!) trommer? Hørte bare sånn svisj, svisj jeg, avhengig av hvor vinden kom fra... Helt sant!! Slå kraftigere neste gang gutter :D
Jeg stod midt på lange stå, og det eneste jeg hørte var "dunk, dunk, dunk" fra bassen. Det hørtes ut som en bil med et STORT stereoanlegg som stod utenfor stadion og rånet.
Ble sliten i hele kroppen av bare denne bassen. :P
Neste gang står vi i klokkesvingen, mye bedre lyd derfra.. Om det og setter ut motstanderenes supportere er jo bare en fordel (ikke det at det kommer så mange fra sandefjord) , men lover mer trøkk og lyd.. :ffk: :ffk: :ffk:
Samba på Stadion - det var virkelig en stor nedtur å bli servert kjipe trommer som overdøvet spinkle mannsrøster som tross alt prøvde seg på litt synging. Gjør meg og sikkert flere en stor tjeneste. La trommene ligge og bli heller med og syng. Trommer er minst like døvt som dissew bærtene.
Nei,nei,nei! Vær så snill? Har dere virkelig trommer og trompeter? Huff,huff og huff! dere som kommer fra en såpass stor kommune bør for faen meg klare å få til noe uten sånt søppel ved siden. La de ligge på gærne siden av fjorden den 16.mai hvertfall!
Ørn sine drakter er så stygge at dem blir kule. Måtte de ha de draktene for all fremtid. Det er historisk sus over de draktene(gjør aldri som Råde).
Samba er derimot kjempe sctøggt, noe jeg blir flau av som FFK tilhenger.
Jeg har en tubafetish, ergo så må jeg få alle i Fredrikstad til å spille tuba på stadion.Henger dette på grep???
Jeg skulle ønske at trommer som både er harry og fælt, skulle vært forbudt. La nå disse trommene ligge hjemme,vær så snill.
Jeg regner også trommer som farlige gjenstander i tilfelle konfrontasjoner med andre supportergrupper. Jeg skal ringe FIFA snarest for å få et trommeforbud på alle kamper;)
Jeg føyer meg inn i rekken av de som mener trommer, samba whatever ikke hører hjemme på fotballkamper i Norge! Det finnes ikke kultur for det, og det ender bare opp med at publikum generelt i Fredrikstad nærmest blir latterliggjort. Dette kan umulig gi særlig god effekt på noen som helst måte.
Nemlig,vi blir latterliggjort av en hel supporter verden, i hvertfall av supportere nord for Alpene.
Vi snakket med supportere fra spinkle Ulsteinvik, selv for de var det helt uaktuellt med trommer. Der sto det en 7 til 8 mann og sang,all respekt.
Godt at ikke denne sambafrelste gjengen har kommet på bortekamper ennå.
Dette er snakk om supporterkultur,Røvern. Noe som FFK publikummet ikke har vært kjent med på mange år. Trommer er noe som irriterer omtrent alle supporterklubber i Norge, og meg som publikummer. Skal det være lov for meg å ha filarmonisk orkester på stadion fordi jeg synes det er topp?? Samtidig synes jeg det er flaut og pinlig med samba,og jeg vet det er utrolig mange med meg. Bør dette orkesteret trå til da???? Jeg synes at man kunne vise respekt for Plankehaugen og motstandersupporterne ved å slutte å ta med seg trommer på stadion.
Joda, liv på en stadion burde det være, men dersom man skal gå såpass langt at man begynner med sambatrommer, burde man gjøre det med stil... Dvs slik at man virkelig hører sambarytmene... Ikke bare sånn svisj svisj, dump, dump... Det var det eneste jeg hørte forrige kamp...
Det er verken monopol eller noen som har enerett på å heie.. Heller ingen som kan komme å fortelle meg og andre hvilken måte de skal heie på på stadion.. Det er bare jævelig sneversynt å ikke akseptere at andre prøver å lage liv på sin måte .. Som du sier i et tidligere innlegg Gøran så er røst tøft å høre.. Ja helt enig, men da må det være et publikums som klarer å gi et mye mer trøkk en det publikummet på Fredrikstad stadion gjør i dag.. Her må dere som synes det er teit eller ikke passer seg inn med trommer, akseptere at andre prøver å bidra med noe..
Menigmann er trods alt like fotballidiot som det mange som skriver her inn er, å setter gjerne pris på folk som vil gi litt underholdning..
"Det er verken monopol eller noen som har enerett på å heie.. Heller ingen som kan komme å fortelle meg og andre hvilken måte de skal heie på på stadion."
Svar: Jeg er enig at det er ingen som har monopol på å heie,men det finnes uskrevne regler. Jeg kan også prøve å fortelle deg og andre hva jeg synes er akseptabelt å gjøre på stadion. Når dere latterligjør FFK publikummet og er direkte ødeleggende for to supporterklubber, så bør dere tenke dere om to ganger. Selv om dere har korps/samba fetish, bør det ikke gå ut over andre på stadion under kampen. Hvis jeg var frelst på norsk folkemusikk,skulle jeg da samla en 10/15 stykk for å utøve min sak på stadion, selv om jeg vet det blir en irritasjon blant publikum?
"Som du sier i et tidligere innlegg Gøran så er røst tøft å høre.. Ja helt enig, men da må det være et publikums som klarer å gi et mye mer trøkk en det publikummet på Fredrikstad stadion gjør i dag.. Her må dere som synes det er teit eller ikke passer seg inn med trommer, akseptere at andre prøver å bidra med noe.."
Svar: Dere har med andre ord tatt konsekvensen av at Plankehaugen ikke synger høyt nok, og da er dere så snille og hjelper til med et sambaorkester???
Dette faller jo på sin egen urimelighet.
Og vi har allerede en gruppe på stadion som prøver å bidra noe med god gammel supportersang, og det får holde spør dere meg.
Når folk bidrar med noe som jeg og kanskje 1000 andre synes er flaut, må det være lov til å si fra. Eller????
"Menigmann er trods alt like fotballidiot som det mange som skriver her inn er, å setter gjerne pris på folk som vil gi litt underholdning.."
Store deler av Fredrikstads publikum er blottet for supporterkultur, og det har lenge vært en universell lov å ikke bruke trommer på norske arenaer. Derfor er det litt dumt å bryte akkurat det her i Fredrikstad. Jeg er litt redd for kosekvensene med all den negative omtalen fra andre supportergrupper. Vi ser det allerede på sidene her.
Skal man derfor sette pris på all form for underholdning på stadion????
Svar gjerne på spørsmålene,javell.
Regner med at du(Gjøran) ikke var med på fakkeltoget som gikk etter opprykket heller , for det er ikke vanlig å gjøre slik , når man rykker opp fra 3 nivå.
Det har heller ikke vært FFK suporter kultur å ha på seg rødt og hvit de siste åra heller , så da må vi vel slutte med det å.
FFK har heller ikke hatt no kultur for suporterklubb heller den siste tiden så den må vi få lagt ned.
Hva er det jeg tenker på , vi har jo en suporter sjappe også + metz NEI detta må vi stenge , kan ikke prøve no nytt....
Drit nå i de som spiller samba for det vil enten dø ut av seg selv , eller så blir de bedre... Nytenking er ikke farlig...Men du er vel en av de som heller vil ha 500 på kamp som stirrer rundt seg og er liv rædd for at noen skal kjenne dem igjen hvis døm åpner kjeften.. Hysj , vi må være stille på kamp så vi ikke forstyrrer de som spellær..
Tydeligvis at noen her inne er veldig hårssåre ja! Vær så snill å ikke kall trommer og trompeter for noe nytt da!!! Herregud omtrent samtlige andre lag har prøvet dette før. Men dere får hjertligst lage liv og stemning ved å overdøve bortesupportere med samba musikk. Jada, jada....... Dette er egentlig ikke vert å diskutere en gang. Spell janisjar musikken før kampen og i pausen, men la den syngende supporter stå for resten. Men siden dere er så sent etter opp blant de proffe så skal dere det tydeligvis på tribunen også. Sier dette for at jeg faktisk følger med FFK og vil hindre dere i å drite dere ut i Norge.