Husk meg
Brukernavn
Passord

Endelig, Eggen!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 des 03, 00:07
Endret: 06 des 03, 00:07
Artikkelen i f-b.no hvor Eggen for første gang sier at han vil ha stadion på FMV-området er svært gledelig og viktig. Tidligere har Eggen diplomatisk utelukkende støttet bygging på nåværende tomt, men det er et veldig viktig signal når han nå tar til orde for FMV. Eggen er en person med stor innflytelse også her. Det er jeg rimelig sikker på.

Eggens sitater i denne artikkelen her, og hans argumenter, kunne like godt vært dratt ut av kjeften på meg. Dette likte jeg!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 des 03, 01:11
Håper de som styrer med ny stadion hører på Eggen. Jeg gleder meg allerede den lørdagskvelden en sommerdag da jeg sitter på brygga med en iskald øl i hånda og skuer mot den flotte stadion som ligger nede ved vannkanten, som et blikkfang for alle og enhver. Og neste dag venter RBK i semien i cupen med 13 000 elleville FFK-supporter... Sukk ;)

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 06 des 03, 13:09
Jeg trur det også blir et utrolig løft for byen at det kommer dit. Værste vil bli det som visjonen alltid har vært. Om stadioen kommer dit. Da blir man tvunget til å lage skikkelig veiforbindelse til Kråkerøy. Værste vil bli enda mer attraktivt til å bygge flere bygninger på. Næringslivet vil strømme til!

Tenka deg en bryggepromenade på hver sin side. Vi kommer til å bli landets beste by :)

---------------------------

Sjefskodærn


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 des 03, 13:26
Tipper foreleseren min i bygeografi ville støttet dette også. Stadion kan jo være selve fundamentet i en utvidelse av sentrum, som Fredrikstad både vil tåle og er moden for. Mange argumenterer for at veiforbindelsen er for dårlig. Det er vel det eneste argumentet også, og et argument jeg mener er sterkt overvurdert. Riktignok er det kun én veiforbindelse til Kråkerøy nå, men etter at rundkjøringen ble satt opp på Kråkerøysiden av broa, så er det blitt mye mer flyt i trafikken. Og for å slippe køen direkte fra FMV området til broa, så er det fullt mulig å kjøre en liten omvei rundt ved Kråkerøy kirke slik at man kommer mot Kråkerøybroa fra Hvaler på vei hjem. Den veien kan også brukes til stadion, dersom trafikken er stor.

Men som sagt, jeg synes de trafikale problemene er overvurdert. Dessuten er det kun snakk om muligens 1 år med spill på en evt. ny stadion på FMV-området før en ny veiforbindelse til Kråkerøy er klar. Det ene året tåler vi uansett. Dessuten kan ikke folk forvente å parkere 5 min unna Stadion - uansett - selv med ny veiforbindelse. Man har hele sentrum til rådighet hva gjelder parkering, og det vil ikke da ta mange minuttene å gå over gangbroa til stadion. Det blir langt i fra verre enn hva som er realitene de fleste steder. Selv holder jeg til på Kråkerøy og har flere ganger det siste året parkert på nettopp FMV når jeg skal på Stadion. Det er litt over 10 min å gå. Det går helt gret, og absolutt noe alle klarer.

Jeg mener altså at argumentet om trafikale problemer er oppskrytt, og i verste fall noe man tåler i 1-2 år før ny forbindelse er klar. Mer viktig er selvsagt argumentet om økonomi. Det har jeg ingen forutsetning for å uttale meg om.

Et sentimentalsk argument om at vi må spille på samme tomt pga tradisjon, må forkastes.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 06 des 03, 16:47
Vil ikke også FFK tape en del publikumsinntekter hvis en ny stadion blir bygget på nåværende tomt? De må vel da bruke en annen gressmatte til den nye stadion er ferdig, og det er vel ikke mange stadioner i Fredrikstad som tar i nærheten av 9 000 engang.

Vet ikke hvor mye tomta på FMV vil komme til å koste ekstra, men vil tro de som eier tomta vil ha en stadion der, for den vil jo øke verdien av tomtene rundt.

Dessuten må det vel gå an å få noen ferger som kan gå fra stadion til forskjellige bydeler. En til onsøy, østsiden etc, slik at folk kan ta å parkere bilen et stykke unna og så ta båt til stadion. For en billig penge naturligvis.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 06 des 03, 18:04
Endret: 06 des 03, 18:10



Ja, Stena Line opp og ned våre elvebredder. En aldeles uforglemmelig attraksjon.

---------------------------

FFK and Wisla Krakow forever...


Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 06 des 03, 18:40
Opprinnelig postet av FFK1903

Dessuten må det vel gå an å få noen ferger som kan gå fra stadion til forskjellige bydeler. En til onsøy, østsiden etc, slik at folk kan ta å parkere bilen et stykke unna og så ta båt til stadion. For en billig penge naturligvis.



Det har jo gått ferger fra gressvik etc før, de er jo ikke så store men, tar jo bare noen minutter pr. tur.
Mange som sitter og tar etpar øl på kroa på Gressvik som ville likt det ;)

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 06 des 03, 18:41
Tenk dere røde og hvite er de beste går mellom bysia og kråkerøysiden hvis det skulle bli en bryggepromenade der ævv æ!! !

---------------------------

Pættærnæ døm hang og slang!!


ohn

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 sep 03
Innlegg: 12

Lagt til: 06 des 03, 20:24
Er ikke så sikker Costanza. Jeg har vært på stadion siden 75, det ligger utrolig mye kultur, minner, blod,svette og tårer igjen i murene der. Kommer til å savne denne arenaen utrolig ! Jeg vet at fremskritt er nødvendig, men de gamle trebenkene (som nå er borte), tobakksreklamene bak ståtribunen, den gamle klokka osv. er noe av den gamle ærverdigheten og symbol på ARISTOKRATEN FFK, å flytte vekk fra området vil fjerne alle de gamle tilknytningene for godt.
Liker det ikke helt ! Sorry !

---------------------------

FFK`er i Sarp


marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 06 des 03, 20:28
Fjerne alle tilknytningene..? Er det ikke FFK man er mest knytta til da..? :ffk:

---------------------------

Sjefskodærn


Knutsen

A-lagspiller
Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 402

Lagt til: 06 des 03, 20:49
Tror nok stadion har endel å si når man har vært der endel år.
Jeg er åpen for stadio på fmv , men jeg skjønner også ohn!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 06 des 03, 21:14
Selvfølgelig betyr det rent emosjenelt mye for veldig mange. Men de som tar beslutningene her må være litt kyniske, og tenke fremover, ikke bakover.

Vi skal være stolte av historien og minnene ved Fredrikstad Stadion. Men beliggenheten egner seg ikke for et moderne stadion med de fasiliteer som må til, og siden det er en tvingende nødvendighet for FFK, så ser jeg ikke noe annet alternativ enn å flytte ut. Når vi da har FMV-området tilgjengelig, så er det et perfekt sted når man først må flytte.

Ser gjerne at man bygger et FFK-museum eller lignende ved nåværende tomt, men vi må erkjenne at tiden går videre. FFK har hatt en storhetstid på ærverdige stadion, men med ny stadion på FMV kan vi starte en ny storhetstid - en ny æra - i rødt og hvitt på et annet tradisjonsrikt område av byen. Et område som sårt trenger en oppreisning og vitalisering. Det kan det få takket være FFK. En løsning mange parter vil vinne på!

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


ohn

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 sep 03
Innlegg: 12

Lagt til: 06 des 03, 21:46
Svzr til Marle : sikkert klønete uttrykt avmeg, jeg mente ikke at jeg mistet tilknytningen til FFK hvis stadion ble flyttet, men for meg henger FFK og stadion sammen etter så mange år. Jeg kommer garantert til å være fast på en ny stadion også, og glede meg over oppturer og banne over nedturer, men det er uansett noe av rota mi som forsvinner med den gamle.
Eller enig med Costanza, skulle gjerne sett at den gamle tomta ble tatt vare på i form av museum e.l.

---------------------------

FFK`er i Sarp


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 06 des 03, 23:13
Et museum bør legges i tilknytning til den nye stadion, uansett beliggenhet. Den vil bli bedre besøkt, og samtidig gjort overgangen mindre for de som er mest emosjonelt knyttet til den gamle, de vil få med en del av den nye.
Var på Nou Camp for noen måneder siden, der lå museum, supportersjappe og den nye stadion hærlig knyttet sammen. For å komme inn på stadion på tour, måtte man gå igjennom supporterbutikken og museumet. Helt suverent. gjør det til en attraksjon, ikke til et museum i en bakgård som ingen andre en gamle emosjonelt bevegede FFK aristokrater er knyttet til.
Alt på et sted!!

---------------------------

Macka fra start!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340