Husk meg
Brukernavn
Passord

PH styret og grassrota i PH - hvor er kommunikasjonen?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 27 mar 08, 08:22

Jeg ønsker ikke å klage på noen i denne tråden, men jeg synes å merke at det er en avstand mellom styret i PH og grassrota i PH i blant annet Morgan-saken. Styret i PH har gjort veldig mye bra og det meste er jeg veldig fornøyd med, men jeg tror at noe kan forbedres.

Siden i sommer har det vært mye kritikk av styret i PH og deres behandling av ulike saker. Styret er valgt og det respekteres av medlemmene, men kan styret bli flinkere til å høre på grassrota i PH? Ikke bare de som de vat er enige med dem eller er nikkedukker.

Det har vært uenighet i behandlingen, prosessen og straffeutmålingen av de "utestengte".

Det har vært uenighet i hvordan Morgan har blitt støttet i forma av banneret på stadion og på Ullevåll. Banneret et på stadion synes jeg var kul, pga det var rettet mot Klanen:-) og deres banner. Skal PH uttale seg slik som det er gjort i denne saken på vegne av alle medlemmene?

Personlig synes jeg at det er greit å støtte Morgan, men synes det er feil å gjøre det på vegne av en medlemsskare på 4000.

Jeg synes at styret kjører lengre inn i en blindgate om de fortsetter slik, og de må rygge ut om PH styret igjen skal vinne tillit hos de som de er valgt inn som representanter for. Det er fint om PH kan uttale seg om det Morgan har betydd for dem, men ikke uttale seg om rettsaken, dommen og skyldspørsmålet.

Jeg savner et lyttende styre! Jeg mener at kommunikasjonen med medlemsmassen er for dårlig. Det er ikke bare "i det lukkederom" avgjørelser som dette må tas. Uttalelser som, "Styret er i allefall enig", holder ikke lengre.

Jeg håper at denne tråden kan være konstruktiv, og ikke en skyttergravskrig, slik det har vært mange ganger tidligere.

Hva kan gjøres for å forbedre kommunikasjonen, utenom at man må være på styremøter og generalsamlinger?

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til: 27 mar 08, 08:34

Styret velges av medlemmene for at styret skal ta avgjørelser på vegne av medlemmene. Det vil alltid være slik at noen ikke er enige i alt. Det kan ikke være slik at styret skal kommunisere med medlemmene hver gang det er en sak som kan opprøre noen.

Når det er sagt er det heller ikke slik at jeg synes alt i "Morgan-saken" gjort bra.

Jeg tror ikke det finnes noen bedre måte for styret på å kommunisere med medlemmene enn å snakke med folk på gata, lese litt hva som skjer på forum og generelt holde tunga rett i munn når det skal snakkes med mediene.

Det å kommunisere med media er en øvelse som krever litt trening. Derfor ville det vært veldig lurt av PH å funnet en talsmann som skal gjøre det - regelmessig og uten innblanding av andre med mindre saken krever det.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mar 08, 08:58
Opprinnelig postet av denialsander

Styret velges av medlemmene for at styret skal ta avgjørelser på vegne av medlemmene. Det vil alltid være slik at noen ikke er enige i alt. Det kan ikke være slik at styret skal kommunisere med medlemmene hver gang det er en sak som kan opprøre noen.

Når det er sagt er det heller ikke slik at jeg synes alt i "Morgan-saken" gjort bra.

Jeg tror ikke det finnes noen bedre måte for styret på å kommunisere med medlemmene enn å snakke med folk på gata, lese litt hva som skjer på forum og generelt holde tunga rett i munn når det skal snakkes med mediene.

Det å kommunisere med media er en øvelse som krever litt trening. Derfor ville det vært veldig lurt av PH å funnet en talsmann som skal gjøre det - regelmessig og uten innblanding av andre med mindre saken krever det.

Dette med at styret velges av medlemmer vet vi alle, men alikevell kan ting gjøres bedre når det gjelder kommunikasjon med medlemsmassen.

Det er kan tenkes at det kan føles litt "familiært" når far og sønn uttaler seg i sammeretning i samme sak og samme medie. Tror det kan være lurt av PH å ha en talsmann som fronter alle saker.

Spørsmålet kan også stilles om Styret setter seg selv for høyt? Skal en supporterklubb styres som en bedrift, der det ikke gjelder de økonomiske sakene?

Skal PH styret kun ta seg av organisering og økonomi, mens supporterne skape sin egen kultur og være mindre underlagt et styre? Jeg sier ikke dette er en bedre måte, men vi kan diskutere oss i mellom om eventuelle forbedringer.

Kan dette være en god løsning for oss? Hva mener dere?

---HOLYGANS-----

www.holygans.com

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 27 mar 08, 11:22
En ting som bør diskuteres ved neste årsmøte og muligens bør komme inn i vedtektene er hvilken type saker PH skal utale seg om.

Er PH tjent med å kommentere en sak som gjelder en privatperson. Denne saken har faktisk ingen ting med PH og gjøre. Ja Morgan var en leder i FFK men det som ble gjort var mens han jobbet for LYN. Hvorfor skal da PH utale seg om saker som har med Morgan og Lyn?

PH bør strengt tatt holde seg til å utale seg om ting rundt det vi driver med. Og det er jo å støtte laget og klubben, skal virkelig PH henge seg opp i slike saker og gå inn på den daglige driften av FFK. En ting er å ha et godt sammarbeid med ledelsen i klubben, men en annen ting er å prøve å diktere klubben og utale seg om slike saker som strengt tatt ikke har noe med PH å gjøre.

Ca 4000 personer har nå av et styre blitt stemplet som at de støtter Morgan selv om han ble dømt. Å si at han er uskyldig bare fordi han anket blir litt for dumt.

Styre har gjort mye bra og gjør det fortsatt, men her har de tråkket i salaten. Vet at det ikke er lett å opptre i media. En ide hadde kanskje vært at PH valgte ut en fast talsmann som ikke nødvendig vis skal stille til valgt vært år og at denne personen går på div mediakurs. Alle som skal oppre til media har godt av slike kurs.

Men nå er det på tide å glemme denne saken. Morgen har nå ikke noe mer med FFK å gjøre. Det han gjorde for klubben var meget bra men det er et tilbakelagt kapittel nå. Nå ser vi frem mot serie åpningen hvor vi knuser brann 3-1

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06

Lagt til: 27 mar 08, 11:40

Opprinnelig postet av mysthical
En ting som bør diskuteres ved neste årsmøte og muligens bør komme inn i vedtektene er hvilken type saker PH skal utale seg om.

Er PH tjent med å kommentere en sak som gjelder en privatperson. Denne saken har faktisk ingen ting med PH og gjøre. Ja Morgan var en leder i FFK men det som ble gjort var mens han jobbet for LYN. Hvorfor skal da PH utale seg om saker som har med Morgan og Lyn?

PH bør strengt tatt holde seg til å utale seg om ting rundt det vi driver med. Og det er jo å støtte laget og klubben, skal virkelig PH henge seg opp i slike saker og gå inn på den daglige driften av FFK. En ting er å ha et godt sammarbeid med ledelsen i klubben, men en annen ting er å prøve å diktere klubben og utale seg om slike saker som strengt tatt ikke har noe med PH å gjøre.

Ca 4000 personer har nå av et styre blitt stemplet som at de støtter Morgan selv om han ble dømt. Å si at han er uskyldig bare fordi han anket blir litt for dumt.

Styre har gjort mye bra og gjør det fortsatt, men her har de tråkket i salaten. Vet at det ikke er lett å opptre i media. En ide hadde kanskje vært at PH valgte ut en fast talsmann som ikke nødvendig vis skal stille til valgt vært år og at denne personen går på div mediakurs. Alle som skal oppre til media har godt av slike kurs.

Men nå er det på tide å glemme denne saken. Morgen har nå ikke noe mer med FFK å gjøre. Det han gjorde for klubben var meget bra men det er et tilbakelagt kapittel nå. Nå ser vi frem mot serie åpningen hvor vi knuser brann 3-1

Amen

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -

Jonek

Landslagsspiller

Lagt til: 27 mar 08, 13:57

Opprinnelig postet av mysthical

Men nå er det på tide å glemme denne saken. Morgen har nå ikke noe mer med FFK å gjøre. Det han gjorde for klubben var meget bra men det er et tilbakelagt kapittel nå.

Godt skrevet mysthical.

---HOLYGANS-----

www.holygans.com

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23