Husk meg
Brukernavn
Passord

Brann og Rosenborg bøtelagt for blussing

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 30 nov 07, 15:08
Endret: 30 nov 07, 15:11
Ja, da kan dere ikke lenger bruke argumentet om at ingen har blitt bøtelagt i år:

Sanksjonssak 34/2007 - Rosenborg BK

(...)

Utvalget ser alvorlig på ulovlig bruk av pyroteknikk. Pyroteknikk representerer et ikke ubetydelig faremoment, og både allmennpreventive og individualpreventive hensyn tilsier at forholdet må sanksjoneres.

Ved sanksjonsutmålingen legges det i dette tilfellet i skjerpende retning vekt på at bruken av pyroteknikk også omfatter kasting av sliikt materiell ut på spillebanen. Videre legges det vekt på at Rosenborg BK i sanksjonssak 25/2007 ble ilagt en bot på 10 000 kroner for tilhengeres bruk av romerske lys og røykbombe under Tippeligakampen mot SK Brann i Bergen.

Etter en samlet vurdering finner Utvalget at klubben passende kan ilegges en bot på 25 000 kroner.

Sanksjonssak 38/2007 - SK Brann

(...)

Utvalget ser alvorlig på ulovlig bruk av pyroteknikk. Pyroteknikk representerer et ikke ubetydelig faremoment, og både allmennpreventive og individualpreventive hensyn tilsier at forholdet må sanksjoneres.

Ved sanksjonsutmålingen legges det i skjerpende retning vekt på at det ble brukt pyroteknikk ved to anledninger på fullsatte tribuner i tilknytning til kampen. Senest i sanksjonssak 33/2007 ble SK Brann ilagt 20 000 kroner i bot for tilhengernes bruk av pyroteknikk. Bruken er i nærværende sak av et noe større omfang.

Etter en samlet vurdering finner Utvalget at klubben passende kan ilegges en bot på 25 000 kroner.
`
Kilde: www.fotball.no/table.asp

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?

jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07

Lagt til: 30 nov 07, 18:22
Men, har klubbene gått til utestengelse av de som har bedrevet dette? Eller har supportergrupperingen angitt disse til klubben?

Jeg har ingen sterke meninger for eller imot blussing. Men så lenge det er definert som ulovlig på norske stadioner, så mener jeg at det ikke skal benyttes. Men det ser uten tvil meget bra ut når det beyttes.

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til: 01 des 07, 03:48
jeg er for å blusse. men siden det ikke er lov så godtar jeg det. er faktisk en del som kan skje med bluss, hvis det er uforsvarlige mennesker som behandler de. men blussing under sikkerhet på tribunen syns jeg skal være lov. det vil si at de som blusser skal være edru, å stå minimum 5 meter ifra en folkemengde.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 01 des 07, 08:37
Hvorfor skal klubbene betale bøter for ting andre gjør? La de som blusser betale boten selv, da blir det snart slutt på dritten. Garantert.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 01 des 07, 08:56
Merkelig, men har har verken Martin_ , bønna, liraren eller noen andre fra "den unge generasjonen" svart gitt....

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 01 des 07, 10:13

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Merkelig, men har har verken Martin_ , bønna, liraren eller noen andre fra "den unge generasjonen" svart gitt....

Så flott at du bidrar med enda et kvalitetsinnlegg Jørn! Jeg håper virkelig ingorefunksjonen på forumet her slår gjennom, da kan jeg slippe å lese det gjennomtoskete våset ditt.

Ja, de har fått bøter for fete pyroshow på tribunen. Men hvorfor er ikke blusserne utestengt, Plankehaugen? 

Dessuten gjenstår det mange andre lag i Tippeligaen som ikke har fått bøter for blussing.

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 01 des 07, 10:18

Problemet er jo at du ikke ser at inlegget ditt er like nytteløst som det jeg skrev!

Men for al del, trodde faktisk at dere ikke kom til å svare i denne tråden i det hele tatt. Og hvorfor de ikke er utestengt fra supporter klubben er ikke diskutert i denne posten, her er det et spark i retning til de som har sagt at det ikke er noen lag som er blitt bøtelagt iår!

Jørn Moum, "forumsadist"

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 01 des 07, 10:22
At Holters benytter mulighetene til å slå litt tilbake på trådene våre er ikke opptil meg å bedømme.  Vi har sagt at det ikke har vært noen bøter i år enda, inntil igår da dommen fra NFF kom. Foreløpig er det kun to av tilsammen syv klubber iår som har brukt pyroteknikk og fått bot.

Den unge generasjonen...

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 01 des 07, 10:25
Det er greit, men når du nå ser at det er klubber som blir bøtelagt med forholdsvis høye summer, har du fortsatt lyst til å benytte bluss eller andre ting på Fredrikstad Stadion eller i forbindelse med FFK? Og da vel vitende om at det KAN vanke en betydlig bot på FFK som klubb?!

Jørn Moum, "forumsadist"

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 01 des 07, 10:41
Det skader klubben vår. Vil dere se at en klubb som FFK prøver på å bli en vinner mens dere ønsker å sabotere med blussing som gir bøter som igjen gjør til at klubben for utgifter av tullinger som ikke vil følge reglene ?

http://keiko99.net

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 01 des 07, 11:01
Det er greit, men når du nå ser at det er klubber som blir bøtelagt med forholdsvis høye summer, har du fortsatt lyst til å benytte bluss eller andre ting på Fredrikstad Stadion eller i forbindelse med FFK? Og da vel vitende om at det KAN vanke en betydlig bot på FFK som klubb?!

Jeg har aldri sagt at jeg kommer til å benytte bluss på Fredrikstad Stadion. BRH har heller aldri sagt det.

Vel vitende om at bluss har så utrolig høy markedsverdi for TV2 at NFF vet de strengt tatt ikke burde gitt de bøter, så bekymrer det meg akkurat ikke.

Den unge generasjonen...

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 01 des 07, 11:34
Endret: 01 des 07, 11:39
Opprinnelig postet av Martin_
At Holters benytter mulighetene til å slå litt tilbake på trådene våre er ikke opptil meg å bedømme.  Vi har sagt at det ikke har vært noen bøter i år enda, inntil igår da dommen fra NFF kom.

Det er jo ikke helt riktig det heller Martin_. Rosenborg fikk også bot for bruk av pyro etter kampen mot Brann 11.08.2007 (etter møte i sanksjonsutvalget 27.9)

Jeg har aldri sagt at jeg kommer til å benytte bluss på Fredrikstad Stadion. BRH har heller aldri sagt det.

Nå fikk jo RBK bot for å ha blusset på bortebane, så det er irrelevant hvilken stadio du blusser på. (Uten at jeg påstår at dere kommer til å blusse)

Vel vitende om at bluss har så utrolig høy markedsverdi for TV2 at NFF vet de strengt tatt ikke burde gitt de bøter, så bekymrer det meg akkurat ikke.

Men selv om de "vet" at de ikke burde gjøre det, så gjorde de det. Da er det vel en fare for at FFK får bot for blussing hvis dette forekommer under en FFK kamp?

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 01 des 07, 11:36
Poenget var at det er kun to klubber som har fått bøter for blussing i Tippeligaen 2007.

Den unge generasjonen...

Rey

Moderator

Lagt til: 01 des 07, 11:38
Men det er jo ikke det dere har sagt tidligere. Da har dere sagt at ingen Tippeligalag har fått bot for blussing denne sesongen, noe som vel burded være motbevist nå

The colour of her eyes

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 01 des 07, 11:44
Opprinnelig postet av Rey

Nå fikk jo RBK bot for å ha blusset på bortebane, så det er irrelevant hvilken stadio du blusser på. (Uten at jeg påstår at dere kommer til å blusse)

Det var heller ikke diskusjonen. Jørn skal nemlig prøve å lure ut av oss at vi i fremtiden kommer til å blusse på stadion. Derfor spør han slik. 

Men selv om de "vet" at de ikke burde gjøre det, så gjorde de det. Da er det vel en fare for at FFK får bot for blussing hvis dette forekommer under en FFK kamp?

Dette forekom under kampen mot Stabæk, og etter hva jeg kan se (skjønner at jeg må sjekke dommene til Doms- og Sanksjonsutvalget oftere) har det ikke kommet noen bot. Det skal faktisk noe til, her snakker vi bluss på banen eller personskader.

Den unge generasjonen...

Rey

Moderator

Lagt til: 01 des 07, 11:50

Dette forekom under kampen mot Stabæk, og etter hva jeg kan se (skjønner at jeg må sjekke dommene til Doms- og Sanksjonsutvalget oftere) har det ikke kommet noen bot. Det skal faktisk noe til, her snakker vi bluss på banen eller personskader.

At du ikke har fått med deg at RBK har fått bot tidligere er jo ikke så rart. Tror ikke det har vært oppe i media i det hele tatt. (Jeg hadde ikke fått det med meg før nå)

Når det gjelder LSK - RBK er jeg usikker på hvor mye pyro det var, men jeg trodde ikke noe gikk inn på banen? Har ikke hørt om noen personskader heller. Eller husker jeg feil?

Når det gjelder pyroen mot Stabæk så kan det jo hende at vi ikke fikk bot på grunn av reaksjonen til Plankehaugen? Men det blir jo bare spekulasjoner.

The colour of her eyes

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 01 des 07, 11:55

Når det gjelder LSK - RBK er jeg usikker på hvor mye pyro det var, men jeg trodde ikke noe gikk inn på banen? Har ikke hørt om noen personskader heller. Eller husker jeg feil?

LSK - RBK
Ifølge UN skal det ha gått av 10-15 bluss og ca 40 røykbomber. Ingenting av det skal ha havnet på banen eller indre bane, men pga omfanget kan det ha sett slik ut for NFF-delegaten. 

Når det gjelder pyroen mot Stabæk så kan det jo hende at vi ikke fikk bot på grunn av reaksjonen til Plankehaugen? Men det blir jo bare spekulasjoner.

Hvem vet... Men med tanke på de andre enkeltblussene som har blitt fyrt iår, og ikke blitt konfiskert og løpt ut av stadion med, så tviler jeg på akkurat det.

Den unge generasjonen...

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07

Lagt til: 01 des 07, 13:54

det bildet er bare kung

Tribunekultur !? nei fysj ! at du våger å bruke det ordet !

Hesten er sulten, vi må kjøpe mat !

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05

Lagt til: 01 des 07, 17:43

Vært i bergen se patrioten, og ffksupporter.net er ikke alt her i livet. Vil si at det er akseptabelt og gi bøter til de som kaster bluss utpå banen. Det er faktisk unødvendig, eneste som fortjener det er hamkamspillerne:) Men synes det er synd at NFF skal ødelegge for den fine kulturen som er på vei til og bre seg rundt omkring på stadionene....

Den unge generasjonen er på vei fram.

www.brigaderodhvit.com

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23