Husk meg
Brukernavn
Passord

Ekstrem og unødvendig overvåkning på norske fotballarenaer

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 8 6

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til: 28 nov 07, 11:33
En liten bitt her og en liten bitt der. 
www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2123911.ece

Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 28 nov 07, 11:47
Problemet her er??? Dette gjelder for å ramme kriminelle.. 

eliot

A-lagspiller

Lagt til: 28 nov 07, 12:06
Opprinnelig postet av Markus
Problemet her er??? Dette gjelder for å ramme kriminelle.. 

Unnskyld meg men leste du ikke artikkelen??  Du kan jo lese kommetarene på artikkelen så kanskje du får mer ut av
artikkelen. Ps er to sider med kommetarer.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 28 nov 07, 12:10
Endret: 28 nov 07, 12:10

---------------------------

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 28 nov 07, 12:16
åjoda. leste hele artikkelen... Men dette er ikke som kan gjøres når som helst. Det er uhyre strenge regler for at politiet skal kunne bruke slike virkemidler.. Og det er ikke snakk om å slå ut nettet i flere dager/timer. Kun korte tidsrom.. Og leste kommentarene også ja... Og de betyr ingenting.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 28 nov 07, 12:23

Men dette er ikke som kan gjøres når som helst. Det er uhyre strenge regler for at politiet skal kunne bruke slike virkemidler.

Og hvor har du det ifra? Er det noe du synes eller det noe du vet? 

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 28 nov 07, 12:25
Jeg har satt meg inn i reglene for bruk av slike virkemidler. Har familie som jobber med slikt

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 28 nov 07, 12:25

Jeg har satt meg inn i reglene for bruk av slike virkemidler. Har familie som jobber med slikt

Kunne du kanskje delt det med oss?

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 28 nov 07, 12:30
Endret: 28 nov 07, 12:31

det må være mistanke til et lovbrudd som har en straff på mer enn ti år og alle andre av politiets virkemidler er prøvd uten å gi resultat. I tillegg vil det bli lagt vekt på ulempen for vanlige folk. All bruk av disse virkemidlene må godkjennes av en domstol før de blir tatt i bruk. Da er det også en forsvarsadvokat tilstede som en motvekt til påtalemyndigheten

Det er ikke slik at telefoner kan avlyttes uten videre. Det samme gjelder virkemidler som nevn i artikkelen

eliot

A-lagspiller

Lagt til: 28 nov 07, 12:37
   Hællæ Markus.  Hva skal egentlig til for at du stiller spørsmål ved overvåkning og innskrenkninger av den personlige friheten?
Er alt tillatt i den gode navns hensikt?  Har overvåker alltid rett?  Blir opplysninger aldri misbrukt?  Kan opplysninger samlet i dag aldri bli brukt ved et regime skifte?

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 28 nov 07, 12:44
ikke misforstå. Jeg er ikke tilhenger av et gjennomkontrollert samfunn. Men ser ikke på det somer omhandlet i denne tråden som noen store innhugg i den personlige frihet, Det er ikke tvil at vi må akseptere at myndighetene må få ha endel virkemidler. Kriminelle miljøer er alltid i forkant uansett. Har du lest Catch?? Men er enig at vi trenger en vaktbikkje. Det har vi i datatilsynet. Jeg har ikke særlig tro på at opplysninger blir misbrukt nei. Det er meget strenge regler for lagring a opplsyninger

eliot

A-lagspiller

Lagt til: 28 nov 07, 13:12
ikke misforstå. Jeg er ikke tilhenger av et gjennomkontrollert samfunn. Men ser ikke på det somer omhandlet i denne tråden som noen store innhugg i den personlige frihet, Det er ikke tvil at vi må akseptere at myndighetene må få ha endel virkemidler. Kriminelle miljøer er alltid i forkant uansett. Har du lest Catch?? Men er enig at vi trenger en vaktbikkje. Det har vi i datatilsynet. Jeg har ikke særlig tro på at opplysninger blir misbrukt nei. Det er meget strenge regler for lagring a opplsyninger
  I følge BRH har datatilsynet stilt spørsmål om lovligheten av overvåkningen av stadioene i Fredrikstad og Stavanger.  Datatilsynet mener at overvåkingen strider mot personopplysningsloven.  BRH sier at de skal komme med flere kommetarer når saken er ferdigvurdert.  Blir jo spennende å høre hva datatilsynet sier.  Du stoler jo på dem. he he

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 28 nov 07, 13:15
hehe. Vet at datatilsynet har vært der ja. Men har ikke hørt at de hadde noen store innsigelser. Det jeg vet er at jeg ikke stoler på noe som kommer fra BRH.. ACAB banner tyder på anarkistisk tankegang.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 28 nov 07, 13:30

det må være mistanke til et lovbrudd som har en straff på mer enn ti år

Det er ikke riktig. Dersom det er snakk om gsm-jammeren så faller det inn under  § 216b i straffeprosessloven. Det vil si at skattesnusk vil gi mulighet for dette. Tror det skal bli vanskelig å få summetone på aker brygge etterhvert :-)

eliot

A-lagspiller

Lagt til: 28 nov 07, 13:38
hehe. Vet at datatilsynet har vært der ja. Men har ikke hørt at de hadde noen store innsigelser. Det jeg vet er at jeg ikke stoler på noe som kommer fra BRH.. ACAB banner tyder på anarkistisk tankegang.

Er anarkistisk tankegang galt også nå da. he he.  Her er noen med anarkistisk tankegang. Proudhon, Bakunin, Kropotkin,
Tolstoj, Orwell, Bjørneboe.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 28 nov 07, 13:40

Jeg foreslår at de som er kritiske til dette tar kontakt med FFK og krever innsyn. Dette er i følge personvernloven §18, hvor du skal få opplyst følgende:

a) navn og adresse på den behandlingsansvarlige og dennes eventuelle representant,
b) hvem som har det daglige ansvaret for å oppfylle den behandlingsansvarliges plikter,
c) formålet med behandlingen,
d) beskrivelser av hvilke typer personopplysninger som behandles,
e) hvor opplysningene er hentet fra, og
f) om personopplysningene vil bli utlevert, og eventuelt hvem som er mottaker.

Dersom den som ber om innsyn er registrert, skal den behandlingsansvarlige opplyse om

a) hvilke opplysninger om den registrerte som behandles, og
b) sikkerhetstiltakene ved behandlingen så langt innsyn ikke svekker sikkerheten.

Ifølge §16 skal du få svar innen 30 dager.

Hvis de sier at det ikke gjelder for fjernsynsovervåkning, så henvis til §37 og si at setenummerering gjør det enkelt å identifisere personer dersom man vet deres setenummer.

Hvis de får nok press på seg her, vil de nok få en større motivasjon til sørge for at loven blir fulgt.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 28 nov 07, 15:48
Opprinnelig postet av HotDream
Jeg sier at overvåkning har blitt nødvendig på fotballarenaer så grunn av snorrunger i alle aldre som skal være så jævla ``kule`` når de er på fotballkamp.

Ja, og hvorfor har det blitt nødvendig på en fotballarena i Norge? Har noen dødd eller blitt skadet i forbindelse med blussing? Har det vært kraveller på tribunene? NEI. Derfor er det inget grunnlag i det du sier. Eller har du noe bedre?

Opprinnelig postet av mysthical

Gjelder ikke det samme på stadion? Det er ikke noe problem i Fredrikstad pr dags dato, men som sikkert folk fikk med seg tidligere i sesongen så er det et problem i noen klubber hvor folk sabotere bussen til andre, møtes etter kamp for å slåss osv. Skal det bli slik i fredrikstad før det er ok med overvåking?

Så. Det er et behov for å overvåke arenaene fordi folk møtes etter kamp for å slåss? Når man på TV2 i høst kunne se 60-70 menn fra Start og Brann barke sammen i slagsmål på en grusbane i Vågsbygd, 10 kilometer uten for Kristiansand sentrum og enda lenger fra stadionområdet. Misforstå meg ikke, jeg forsvarer ikke det de driver med, men gir det et grunnlag for å ekstremovervåke arenaen og rundt?  Stiller samme spørsmål til deg, har det vært noen skader eller slagsmål på tribunene i Norge, som gir grunnlag for overvåkning? Neppe.

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07

Lagt til: 28 nov 07, 19:59
Folk henger seg jo unødvendig opp i det ACAB banneret

Tribunekultur !? nei fysj ! at du våger å bruke det ordet !

Hesten er sulten, vi må kjøpe mat !

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 28 nov 07, 20:15
javel.. Er ingen tvil om hva det betyr. Og vet at politiet har fått det med seg og at det er BRH som har det. Joda. Blir godt samarbeid av sånt

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07

Lagt til: 28 nov 07, 20:21
javel.. Er ingen tvil om hva det betyr. Og vet at politiet har fått det med seg og at det er BRH som har det. Joda. Blir godt samarbeid av sånt

overreagerer er det de gjør

Tribunekultur !? nei fysj ! at du våger å bruke det ordet !

Hesten er sulten, vi må kjøpe mat !

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 8 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23