Husk meg
Brukernavn
Passord

Ekstrem og unødvendig overvåkning på norske fotballarenaer

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 26 nov 07, 18:22
Herregud... Det står jo også innlegg fra et vitne som fullstendig slår bena under innlegget hans... Iflg han var det jo med rette hanble kastet ut... Skremmende dårlig ene til å se saker fra to sider....... Men hva kan man vente hvis man er medlem av en gruppe med ACAB banner.......

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 26 nov 07, 18:30

Det er åpenlyst at du kun skrev at solgaard var medlem av BRH utelukkende for å provosere.  Ved å trykke på linken kan du umulig ikke ha fått med deg at jeg opplyser om at fyren ikke er medlem av noen gruppe. Hadde han vært det, hadde han heller ikke sittet på tribunen. Derfor fremstår du som en komplett trangsynt idiot i denne diskusjonen.

Underholdningen for andre supportere er det nettopp sånne som deg som lager til.  Det er ingen hemmelighet at de fleste andre supportergrupper ler av hele Fredrikstad og supporterkulturen her (Plankehaugen).

---------------------------

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 26 nov 07, 18:32

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
du utelukkende mener det andre har funnet ut i rapporter og undersøkelser.

Ja, huff, det er dumt å ha noen fakta å basere meningene sine på. Les min forrige post ang. ignoranse.

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg tror datatilsynet er for aktive i denne debatten og ser kun det negative.

Ehh..du vet hva et tilsyn sin oppgave er i den norske forvaltningen? Tilsynene har som oppgave å se etter at lover og regelverk blir fulgt. De lager ikke lovene.

se bare på hvor de står i forhold til fly sikkerheten, de velger å være kritiske til noe som kan føre til at det blir rett og slett umulig å få med seg ulovlige gjenstander inn på fly. .

Ja? Skal de la flyplassene bryte loven da mener du? Hvis det eneste målet ditt er å hindre forbrytelser, hvorfor vil du ikke la alle mennesker bli overvåket i sine egne hjem? Det er tross alt der de fleste forbrytelser blir planlagt eller gjennomført.

Jeg tror også at de som (i dette tilfellet vakter og politi på Fredrikstad Stadion) sitter og overvåker monitorer med videoer av tribunen faktisk klarer å gjøre den jobben uten at noen uskyldige mennesker blir straffet

Tror du de samme folka har kontroll på hvordan data lagres, slettes og oppbevares utilgjengelig for uvedkommende? Tror du de tilhører det gode selskap av på 5% av bedriftene som klarer å følge personvernloven? Har FFKs administrasjon vist seg såpass profesjonelle at de fortjener den tilliten? Du får huske at dette er samme gjengen som utestengte supportere på bakgrunn av  ryktebaserte bevis fra en supporterklubb.

Men jeg håper at de som gjør ulovlige og kanskje også farlige ting på Stadion blir tatt og straffet for det.

Flott, neste gang noen søler varm kaffe på meg, kan politet lett finne gjerningsmannen og tiltale vedkommende for uaktsom legemsbeskadigelse. Synes du det høres fint ut?

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 07, 18:36

Opprinnelig postet av Markus
De såkalte rapportene det blir vist til her er jo like aktuelle som alle rapportene som viser atdet er heelt ufarlig med narkotika. Det er alltid en motrapport for slikt.

Du får komme med et eksempel da vet du, så blir det en ordentlig diskusjon av dette her.

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 26 nov 07, 18:39
Endret: 26 nov 07, 18:48

All honnør til deg som gidder å lete fra forskningsrapporter. Beklager at jeg ikke gjør det.

Og til Martin.... Mente du ikke var istand til å se saken fra to sider.. Ikke solgaard. Tar selvkritikk for at det ikke kom tydlig fram.

Og ¨år det gjelder hvem som står for underholdninga blir vi nok ikke enige.. Jeg er helt sikker på at det er mange som er enig med meg, og det er sikkert noen enig med deg også. Forskjellen på oss er at jeg ikke har gått til personangrep på deg.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 07, 20:05

Opprinnelig postet av Markus
All honnør til deg som gidder å lete fra forskningsrapporter. Beklager at jeg ikke gjør det.

Du kødder ikke :-). Du burde prøve, selv om det kan være skummelt å prøve noe for første gang. Og ikke alle slike rapporter har bilder, bare sånn at du er advardt.

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 26 nov 07, 20:20
hehe... Da spørs det..... Er avhengig av bilder.... Men kan gjøre et forsøk;) Endrer ikke standpunkt da:)

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 27 nov 07, 22:22
Opprinnelig postet av Martin_

Derfor fremstår du som en komplett trangsynt idiot i denne diskusjonen.

Underholdningen for andre supportere er det nettopp sånne som deg som lager til.  Det er ingen hemmelighet at de fleste andre supportergrupper ler av hele Fredrikstad og supporterkulturen her (Plankehaugen).

Er du tom for argumnter siden du begynner å kalle folk for idioter. Sier vel en del om deg det da.

Svært så opptatt du er av hva andre supportergrupper mener om Plankehaugen. Er det viktig at de andre syns PH er kule? Tror ikke supportergrupper generelt bryr seg om å være populære hos "naboklubbens" supportere. .

For å komme tilbake til topic: Ekstrem og unødvendig overvåkning på norske fotballarenaer eksisterer ikke. Bare nødvendig overvåkning for å passe på alle de snørrungene i alle aldre som skal være så jævla kule når de ser fotball.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 27 nov 07, 22:29
Opprinnelig postet av HotDream
Er du tom for argumnter siden du begynner å kalle folk for idioter. Sier vel en del om deg det da.

Nei, jeg svarer med samme mynt.

Svært så opptatt du er av hva andre supportergrupper mener om Plankehaugen. Er det viktig at de andre syns PH er kule? Tror ikke supportergrupper generelt bryr seg om å være populære hos "naboklubbens" supportere. .

Da jeg var en del av Plankehaugen, var jeg opptatt av at de skulle være blant de beste supporterne i Norge, noe de også var på topp 5. Men ettersom Styret i Plankehaugen selv valgte å falle helt ned på nivå med Sandefjord, valgte jeg meg ut. Jeg kunne ikke være en del av det. Nå driter jeg i dem.

For å komme tilbake til topic: Ekstrem og unødvendig overvåkning på norske fotballarenaer eksisterer ikke. Bare nødvendig overvåkning for å passe på alle de snørrungene i alle aldre som skal være så jævla kule når de ser fotball.

Ekstrem og unødvendig overvåkning kommer, om vi ikke setter en stopper for det før det får fotfeste. 
Og ja, hadde det ikke vært for at dere pensjonista skal klage så jævlig på at alt var så mye bedre før, så hadde vi kanskje ikke vi ikke trengt overvåkning. Ikke hadde vi trengt tribuner heller, fordi dere med den holdningen du fremviser ikke utgjør noen forskjell uansett.

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 27 nov 07, 22:40
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Flott, neste gang noen søler varm kaffe på meg, kan politet lett finne gjerningsmannen og tiltale vedkommende for uaktsom legemsbeskadigelse. Synes du det høres fint ut?

Er det virkelig så rart at folk har problemer med å ta flere av dere seriøst? Like usaklig som når Bønna sammenliknet overvåkingen av stadion med overvåking i eget hjem.

Rart hvor opptatt dere plutselig er av lover å regler nå som det går mot dere. Når de er i mot dere er det greit å ignorere og bryte. (Bluss)

Nei, ikke lett å være i trassalderen og holde orden på egne meninger samtidig.

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1

Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 27 nov 07, 22:44
Opprinnelig postet av Martin_
Ekstrem og unødvendig overvåkning kommer, om vi ikke setter en stopper for det før det får fotfeste. 

Og ja, hadde det ikke vært for at dere pensjonista skal klage så jævlig på at alt var så mye bedre før, så hadde vi kanskje ikke vi ikke trengt overvåkning. Ikke hadde vi trengt tribuner heller, fordi dere med den holdningen du fremviser ikke utgjør noen forskjell uansett.

Er det ikke bare å la vær å bryter regler så kan de overvåke hver minste kvadratmillimeter uten at de kan ta deg for noe som helst? Frykter du at du skal bli kastet ut kanskje? Da må du jo i såfall gjøre noe ulovlig...

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1

chabaratita

Juniorspiller

Ble medlem: 05 nov 05

Lagt til: 27 nov 07, 22:50
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Alternativet er å være langt mer kritisk til hvem man slipper i på TL arenaene. Å ta de som gjør noe galt, og ikke de som er uskyldige er vel et greit prinsipp.

Er det greit om jeg kommer hjem til deg etter jobben et par uker framover for å lage en dokumentarfilm om hva du gjør, hva du sier, hva du jobber med osv.? Tenkte det hadde vært fint for resten av Norge å se hvordan en vanlig mann i midten av 60-årene lever skjønner du.

Herrehud! Dere brigadefolk henger dere opp i alt. Er det så nøye æ? Dere er patetiske.

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05

Lagt til: 28 nov 07, 00:01
Endret: 28 nov 07, 00:02

Er du for eller imot chabaratita  at dine samtaler med eventuelt kona di skal komme på riksdekkende tv?

Den unge generasjonen er på vei fram.

www.brigaderodhvit.com

chabaratita

Juniorspiller

Ble medlem: 05 nov 05

Lagt til: 28 nov 07, 00:04
Opprinnelig postet av Liraren

Er du for eller imot chabaratita  at dine samtaler med eventuelt kona di skal komme på riksdekkende tv?

...og du tror at de kommer til å filme ver enkelt samtale å slenge det på tv? Tror du virklig ikke at de har bedre å gjøre enn det?

Og for min egen del, håper jeg at jeg ikke får en kone!

HotDream

Landslagsspiller

Lagt til: 28 nov 07, 00:31
Martin, hvem er pensjonist? Hva slags holdninger snakker du om? Jeg sier at overvåkning har blitt nødvendig på fotballarenaer så grunn av snorrunger i alle aldre som skal være så jævla ``kule`` når de er på fotballkamp. Det har ikke noe med holdninger å gjøre, men er ren fakta. Uten de som går på kamp for noe helt annet enn å se fotball, så hadde nok behovet for overvåkning vært minimal.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 28 nov 07, 00:39
Opprinnelig postet av Ras(shø)le

Er det virkelig så rart at folk har problemer med å ta flere av dere seriøst? .

1. Jeg tar kritikk for å ha tatt i bruk sarkasme. Det var ment som et stikk til de som er bekymret over bluss og sikkerheten generelt på stadion. Jeg trakk fram det farligste jeg hadde opplevd på noen stadion, men hadde jeg visst at Rasle skulle dukke opp hadde jeg selvfølgelig skrevet det rett fram og uten for mange ord. Beklager.

2.Takk Rasle, for den nyttige kommentaren din. Det er alltid givende å lese innleggene dine, de pleier å gi trådene et skikkelig løft, de oser av kunnskap og innsikt og er forfriskende frie for fordommer og unyttig synsing.

Edit: Ved litt nøyere gjennomlesing slår det meg at kanskje punkt 2 ikke er så fritt for sarkasme som jeg hadde håpet. Jaja, det får stå sin prøve.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 28 nov 07, 00:44

Jeg sier at overvåkning har blitt nødvendig på fotballarenaer så grunn av snorrunger i alle aldre som skal være så jævla ``kule`` når de er på fotballkamp.

Har du noe som helst belegg for det du påstår der? Har du noen oversikt over hvor mange som har kommet til skade på tribunene i Norge, og hva slag skade de har fått?

Er det sånn at det har blitt farlig å gå på fotballkamp i Norge? Er det blitt sånn at folk føler seg uttrygge på fotballkamp? Er det derfor vi har fått publikumsrekorder? Sånn at folk kan få et adrenalinkick av faren for å bli banka opp av rabiate casuals?

HotDream

Landslagsspiller

Lagt til: 28 nov 07, 00:45
Noen her som har signatur som ``den unge generasjonen på vei fram`` og lignende. Det er jo til å le seg skakk av. Det er jo det samme som ungdom har sagt i hundrevis av år, og hva har skjedd? Jo, de (vi) har alle blitt eldre og har fått mer vett. Noe spesiellt med dagens ungdom? Trukke det nei :-). Stå på!! Det er forbigående :-)

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 28 nov 07, 08:55
Endret: 28 nov 07, 08:56
tgfkaFFK for president

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 28 nov 07, 11:29

Jeg sier at overvåkning har blitt nødvendig på fotballarenaer så grunn av snorrunger i alle aldre som skal være så jævla ``kule`` når de er på fotballkamp.

Har du noe som helst belegg for det du påstår der? Har du noen oversikt over hvor mange som har kommet til skade på tribunene i Norge, og hva slag skade de har fått?

Er det sånn at det har blitt farlig å gå på fotballkamp i Norge? Er det blitt sånn at folk føler seg uttrygge på fotballkamp? Er det derfor vi har fått publikumsrekorder? Sånn at folk kan få et adrenalinkick av faren for å bli banka opp av rabiate casuals?

Er det virkelig slik at noen må dø eller bli skadet før det er ok å overvåke stadion? Alle snakker jo om å forebygge når det gjelder vei med at veien må bygges ut før det skjer en ulykke.

Gjelder ikke det samme på stadion? Det er ikke noe problem i Fredrikstad pr dags dato, men som sikkert folk fikk med seg tidligere i sesongen så er det et problem i noen klubber hvor folk sabotere bussen til andre, møtes etter kamp for å slåss osv. Skal det bli slik i fredrikstad før det er ok med overvåking?

Er det ikke bedre at man stopper problemene før de oppstår?

Men ja det er viktig at rutiner blir fulgt når det gjelder slik overvåking og at det er meget strengt med hvem som har tilgang til hva osv.

Det finnes dessverre folk i denne verden som synes det er gøy å skade å ødelegge for andre. De bryr seg som regel ikke om fotball og vi finner nok ingen av disse her inne på forumet, men de kan finnes i østfold, hvem vet.

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 8 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23