Husk meg
Brukernavn
Passord

Ekstrem og unødvendig overvåkning på norske fotballarenaer

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 8 4

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 25 nov 07, 20:17

Opprinnelig postet av HotDream
Hva er det med dere? Forfølgelsesvanvidd? Flytt til et land hvor ingen overvåkes. Dere skal få problemer med å finne ett... En sikker måte å slippe overvåkning på er å hoppe fra Postgirobygget har jeg hørt

For å sitere Martin Luther King Jr. (fritt oversatt):

"Ingenting i verden er mer skremmende enn oppriktig ignoranse og samviktighetsfull dumskap".

---------------------------

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til: 25 nov 07, 20:25
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av HotDream
Hva er det med dere? Forfølgelsesvanvidd? Flytt til et land hvor ingen overvåkes. Dere skal få problemer med å finne ett... En sikker måte å slippe overvåkning på er å hoppe fra Postgirobygget har jeg hørt

For å sitere Martin Luther King Jr. (fritt oversatt):

"Ingenting i verden er mer skremmende enn oppriktig ignoranse og samviktighetsfull dumskap".

MadMax

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05

Lagt til: 25 nov 07, 20:35

Det er vel ingen her som har reagert på "vanlig overvåking" som om man tar ut penger i en minibank eller kjøper sesongkort på stadion.

Det folk reagerer på her er unødvendig overvåking, og det skjønner jeg godt. Jeg vil ikke at jeg, mine samtaler eller mine personlige opplysninger skal bli brukt unødvendige ting. Selvsagt blir en jo overvåket på diverse steder, men noe mer enn det som allerede finnes er både unødvendig og en invadering av privatlivet for den enkelte.

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 25 nov 07, 20:56
Opprinnelig postet av eliot
Opposisjonen i Kina og Burma er helt sikkert enig med deg.

Problemet med overvåking er jo ikke overvåkingen i seg selv, men hvem som har tilgang på verktøyene og hva informasjonen blir brukt til.

Derav blir sammenligninger med Burma, Kina og det gamle DDR helt absurde i denne debatten.

Dagens samfunn er faktisk mye, mye mer overvåket enn f.eks. i det gamle DDR. Den store forskjellen er hvordan informasjonen blir brukt og behandlet. Og det er en meget relevant diskusjon, spør dere meg.

God bedring, Dagfinn!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 25 nov 07, 23:51
Endret: 25 nov 07, 23:51

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
pjatt

Det virker som enkelte ikke forstår hvilke muligheter som åpner seg dersom de registrerte dataene brukes til noe annet enn det det opprinnelige formålet.

Men så er det det å stole på at de som sitter med de registrerte dataene ikke bruker det til annet en sitt formål da.

At noen tror at hele verden er ute etter dem bare fordi en blir video overvåket på offentlige steder mener jeg er en ganske paranoid tankegang. Godt mulig jeg er naiv, men jeg nekter å tro at vaktene på Fredrikstad stadion kommer til å stenge meg ute fra Fredrikstad stadion om de får vassere video overvåkning der. Og om folk hører en samtale jeg har med en annen person på stadion er da aldri så hemmelig at ikke andre kan høre den, skulle jeg bedt de som sitter forran og bak meg om å gå vekk også da?Nei, da hadde jeg tatt den samtalen ett annet sted, det er jo som å komme med personlige opplysninger i en telefon automat på ett kjøpesenter midt i julerushet eller på mobilen på en buss full av folk.

Det er klart det finnes mange opplysninger ute i verden som er såpass personlige at de ikke bør komme ut. Men jeg velger fortsatt å tro at de som styrer med denne infoen er såpass oppegående at de holder den sjult for uvedkommende.

Og, å sammeligne med Burma og Kina er enda ett bevis på paranoid tankegang!

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 07, 00:52
Endret: 26 nov 07, 00:55

Men så er det det å stole på at de som sitter med de registrerte dataene ikke bruker det til annet en sitt formål da.

Du stoler på at de som registrere dataene, enda jeg har vist deg forskningsrapport som sier at 95% som samler data som berøres av personvernloven, bryter denne loven?

Jeg har vist deg at norges autoritet på personvern, Georg Apenes, sier at menneskere generelt sett er for godtroende og naive i forhold til overvåkning.

Og du fortsetter å stole blindt på at personvernloven følges?

Hvor godtroende går det ann å bli? Sikker på at du er stor nok til å klare deg på egen hånd?

Eller er bare det at du ikke vil innse at du har uttalt deg om noe du ikke har satt deg inn i, og egentlig bare driver med synsing?

(Ser du har bytta avatar. Litt muggent at hvem som helst kunne vite hvordan du så ut? Vi vet jo stadionsetet ditt, så noen med tilgang til overvåkningssystemene kan jo lett finne ut hvordan du ser ut)

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 26 nov 07, 08:24

Stole på dem? Hah.

Av undersøkelsen Tgaffk legger frem viser det seg at 95 % av de som har tilgang på disse opplysningene misbruker dem.

Det er heller ingen hemmelighet at politiet kontinuerlig bryter taushetsplikten ang. disse opplysningene.

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com

Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 26 nov 07, 10:12
Kontinuerlig bryter taushetsplikten??? Du dikter jo verre en Asjørnsen og Moe du... Og hvilke opplysninger mener du politiet gir videre?? Og til hvem??

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 07, 10:45

Opprinnelig postet av Markus
Kontinuerlig bryter taushetsplikten??? Du dikter jo verre en Asjørnsen og Moe du... Og hvilke opplysninger mener du politiet gir videre?? Og til hvem??

Det er helt nytt for deg at f.eks media har fått tak i taushetsbelagt informasjon som kun politiet har hatt? Nå senest i saken rundt private sikkerhetsselskap;http://web3.aftenbladet.no/innenriks/article507007.ece

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 26 nov 07, 10:50

Stort sett så får media tak i informasjon som både politiet og forsvarsadvokater har... Og hvem pleier å bruke dette mest?? Forsvarsadvokatene...

Og er enig med deg an den rapporten med sikkerhetstjenesten. Men der ble jo politimannen funnet og er nok ferdig i tjenesten..

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 07, 11:33

Dette med politilekkasjer er jo ett sidesport til den opprinngelige debatten, nemlig kameraovervåkningen på stadion.

Det virker som enkelte ikke tenker på at innføring av en rekke kontrolltiltak som hver for seg oppfattes som legitime og akseptable, i sum kan framstå som overdrevne og uakseptable. Dette er det som ofte kalles ”de gode hensikters tyranni”.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 07, 12:03
Endret: 26 nov 07, 12:08

pjatt, rør og tullete inlegg igjen.... pluss:

(Ser du har bytta avatar. Litt muggent at hvem som helst kunne vite hvordan du så ut? Vi vet jo stadionsetet ditt, så noen med tilgang til overvåkningssystemene kan jo lett finne ut hvordan du ser ut)

For å være ærlig så mener jeg fortsatt at videoovervåkning på norske arenaer er på sin plass. Og jeg har faktisk tiltro til de som skal sitte å se disse videoene, jeg har feks ikke tenkt til å gjøre noe så absurd og gæli på fredrikstad stadion at jeg har grunn til å frykte dette.!

Bildet av meg ligger fortsatt på min side, så ønsker du fortsatt å finne ting som ligner eller se på det er det bare å gå inn der å titte

Til å være over 87 år er du jaggu ganske god på pc bruk! Imponerende!

Til Martin_ : du fortsetter virkelig å imponere med fantastiske inlegg med bare idioti i, er klart at polititet i Norge er kun til for to ting, 1: Å finne deg og resten av BRH, og å bryte taushetsplikten....

Jørn Moum, "forumsadist"

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til: 26 nov 07, 15:19

pjatt

Det virker som enkelte ikke forstår hvilke muligheter som åpner seg dersom de registrerte dataene brukes til noe annet enn det det opprinnelige formålet.

At noen tror at hele verden er ute etter dem bare fordi en blir video overvåket på offentlige steder mener jeg er en ganske paranoid tankegang.

Og, å sammeligne med Burma og Kina er enda ett bevis på paranoid tankegang!

www.nrk.no/nyheter/kultur/1.3652030
Tråden har vel beveget seg litt lenger enn overvåkning på stadioen, men som TgfkaFFK sier det er summen av overvåkningen som er skremmende. Hvem har tilgang informasjonen? Hvem kan benytte seg av informasjonen?
Hva blir informasjonen brukt til? Hvem blir overvåket? Politiske partier, relgiøse grupper?  Hvem overvåker overvåkerne?
Kanskje søke på Google etter " overvåkning  eller politisk overvåkning "
Selv om man stiller spørsmål behøver man ikke være paranoid.

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 26 nov 07, 16:27

For å være ærlig så mener jeg fortsatt at videoovervåkning på norske arenaer er på sin plass. Og jeg har faktisk tiltro til de som skal sitte å se disse videoene, jeg har feks ikke tenkt til å gjøre noe så absurd og gæli på fredrikstad stadion at jeg har grunn til å frykte dette.!

Bildet av meg ligger fortsatt på min side, så ønsker du fortsatt å finne ting som ligner eller se på det er det bare å gå inn der å titte

Til å være over 87 år er du jaggu ganske god på pc bruk! Imponerende!

Til Martin_ : du fortsetter virkelig å imponere med fantastiske inlegg med bare idioti i, er klart at polititet i Norge er kun til for to ting, 1: Å finne deg og resten av BRH, og å bryte taushetsplikten....

Er glad for at ikke alle i Norge har samme skremmende sauementalitet som deg.Du er forbausende lite opplyst...

Aristo Boys
Frihet For Ultras

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 07, 17:14

joa, takk for den, nok en gullkommentar fra en i brh!

Jeg gidder ikke denne debatten mer.

Jeg står for det jeg har sagt om at jeg er for Video overvåkning på Fredrikstad Stadion, ferdig med det. SÅ kan dere mene ditt og datt om hva jeg mener. Å ha lov til å ha egne meninger som går imot spesielt folk i brh er jo blit praktisk talt umulig på dette forumet!

Jørn Moum, "forumsadist"

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 07, 17:29

Å ha lov til å ha egne meninger som går imot spesielt folk i brh er jo blit praktisk talt umulig på dette forumet!

Dette er off-topic så det holder:

Problemet ditt fredrikstadpatriot, er at du ikke klarer å argumentere for dine synspunkter, du er bare intressert i å ha en mening. Det er flott å ha meninger, men å bare mene noe uten å ha noen argumenter for meningen, kalles på godt norsk ignoranse. Du er litt sånn "Ikke forvirr meg med fakta, jeg har allerede bestemt meg!"

Ignoranse blir vel strengt tatt mest brukt av enkle sjeler, som et behagelig alternativ til den grelle virkeligheten. Og det må være lov, men det er dårlig gjort å søple ned et diskusjonsforum med tullet ditt.

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 07, 17:41
Opprinnelig postet av Markus
Stort sett så får media tak i informasjon som både politiet og forsvarsadvokater har... Og hvem pleier å bruke dette mest?? Forsvarsadvokatene...

Bang, og din påstand i ditt forrige innlegg raser. Hvem er det som dikter nå?

Skal vi se på din forumhistorikk ser vi jo innlegg på "høyde" med Keiko99 sine. I motsetning til deg prøver jeg å informere via bilder og informasjon om mine meninger og holdninger, mens du som regel stempler alle med andre meninger enn deg som voldspøbler og paranoide... Spikeren i din egen kiste må vel være at du sier at mine innlegg kun inneholder idioti.

joa, takk for den, nok en gullkommentar fra en i brh!

Nok en gullkommentar fra patrioten som for hvert innlegg driter seg stadig mer ut i overvåkningsjungelen. Han er ikke medlem i BRH, desverre for deg.

Den unge generasjonen...

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 07, 17:50

Så mao, man må mene det som forskningsrapporter etc sier?! Jeg må finne fakta for at det jeg sier er sant for å bruke et diskusjonsforum? Jeg har flere ganger gitt uttrykk for at det kan godt hende jeg har feil i mine påstander om overvåkning på Norske arenaer, mens du utelukkende mener det andre har funnet ut i rapporter og undersøkelser. Greit, jeg klarer å se at disse rapportene du kommer med støtter din side av saken, men det betyr da ikke at jeg må være enig?!

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, jeg tror datatilsynet er for aktive i denne debatten og ser kun det negative,          se bare på hvor de står i forhold til fly sikkerheten, de velger å være kritiske til noe som kan føre til at det blir rett og slett umulig å få med seg ulovlige gjenstander inn på fly. 

Jeg tror også at de som (i dette tilfellet vakter og politi på Fredrikstad Stadion) sitter og overvåker monitorer med videoer av tribunen faktisk klarer å gjøre den jobben uten at noen uskyldige mennesker blir straffet. Men jeg håper at de som gjør ulovlige og kanskje også farlige ting på Stadion blir tatt og straffet for det. Se bare på den episoden på nadderud med bluss etc. (skal ikke gå inn på den debatten her nå, men bruker den som et eksempel) Der kan man gå tilbake i ettertid, finne ut hvem det var som fyrte opp blusset, og straffe vedkommende for det. Uten video overvåkning ville det blit nesten umulig å gjennomføre slike ting. (Dette er heller ikke et utsagn for eller imot bluss, for eller imot saken om utestengelse, bare ett eksempel!)

Jørn Moum, "forumsadist"

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 26 nov 07, 18:02

Dette har blitt helt håpløst. Jeg slutter med forsikringen at jeg fremdeles kommer til å ha plassen min på stadion med glede.Og være like lite bekymret for overvåkinga på stadion som jeg er ellers i samfunnet. Jeg er like trygg som fredrikstadpatriot på at retningslinjer blir fulgt.

De såkalte rapportene det blir vist til her er jo like aktuelle som alle rapportene som viser atdet er heelt ufarlig med narkotika. Det er alltid en motrapport for slikt.

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 07, 18:15
Jeg tror også at de som (i dette tilfellet vakter og politi på Fredrikstad Stadion) sitter og overvåker monitorer med videoer av tribunen faktisk klarer å gjøre den jobben uten at noen uskyldige mennesker blir straffet.

Ikke alltid. Les det femte innlegget av solgaard i denne tråden. Legger til at han ikke er medlem av noen alternativ supportergruppe, som kanskje noen skulle tro.

Den unge generasjonen...

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 8 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23