Husk meg
Brukernavn
Passord

Ekstrem og unødvendig overvåkning på norske fotballarenaer

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 8 2

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til: 12 nov 07, 23:32
[quote=bønna]
Opprinnelig postet av Rasle
Opprinnelig postet av bønna
Svar på det jeg spør om. Vil du ha et overvåket samfunn eller ikke?

Ta på deg jakka, jogg ned til nærmeste videoutleie og spør etter "De andres liv", eller ta deg en tur på biblioteket i morgen og spør etter George Orwells fabelaktige bok "1984".
                                                                                                                           Det beste er å lese boka,  men det er laget to filmer etter boka.
Den beste er lagd i nettopp 1984.  En annen film om det totalitære overvåknings samfunnet er Bazil.  Mye god humor,
filmene er engelske.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 13 nov 07, 08:38

Å bli avlyttet skal jeg kunne leve med, men jeg er veldig kritisk til hvem i denne byen som skal sitte å høre på opptakene. Er det politiet eller noen av de frivillige vaktene som FFK har?

Det er helt utrolig at noen ikke føler skam over å støtte dette.

Det må opplyses klart og tydelig på biletten eller ved kjøp av sesongkort. Video og mikrofon avlytting. Det er viktig at vi vet hva vi kjøper!!

Det skal nok bli vanskeligere å selge sesongkort om folk vet at en frivillig fra nabolaget sitter å zoomer inn både bilde og lyd under en kamp på stadion.

Dette må FFK selv reagere på!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 18 nov 07, 17:10

Er det greit om jeg kommer hjem til deg etter jobben et par uker framover for å lage en dokumentarfilm om hva du gjør, hva du sier, hva du jobber med osv.? Tenkte det hadde vært fint for resten av Norge å se hvordan en vanlig mann i midten av 60-årene lever skjønner du.

Og det er det samme som å ha kameraer og mikrofoner på en fotballarena? Hallo, du oppsøker stadion frivillig og står der i 2 timer. Om du syns det er for jævlig så bli hjemme...
 Ellers så er overvåkning noe dritt. Lurer på hva som har gjort at det blir ansett som "nødvendig".....

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 18 nov 07, 17:54
Opprinnelig postet av HotDream

Er det greit om jeg kommer hjem til deg etter jobben et par uker framover for å lage en dokumentarfilm om hva du gjør, hva du sier, hva du jobber med osv.? Tenkte det hadde vært fint for resten av Norge å se hvordan en vanlig mann i midten av 60-årene lever skjønner du.

Og det er det samme som å ha kameraer og mikrofoner på en fotballarena? Hallo, du oppsøker stadion frivillig og står der i 2 timer. Om du syns det er for jævlig så bli hjemme...
 Ellers så er overvåkning noe dritt. Lurer på hva som har gjort at det blir ansett som "nødvendig".....

Hva er forskjellen på overvåking på en fotballkamp og overvåking ellers i samfunnet?

Burn in hell, por favore..

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07

Lagt til: 18 nov 07, 18:00
sykt  sier jeg bare,

Årsbeste fra oss -- HAMMARBY med 7500 tilskuere

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 18 nov 07, 20:47
Opprinnelig postet av Rasle
Svar på det jeg spør om. Vil du ha et overvåket samfunn eller ikke?

Ett overvåket samfunn har i allerede. Kan ikke si det plager meg nevneverdig.

Om du påstår at vi lever i et overvåket samfunn i dag ovenfor en øst-tysker som opplevde glansdagene i DDR hvor Stasi herjet, så ville han antageligvis fiket til deg før han hadde lekset deg opp og ned om kamerater som ble buret inne for sine meninger og at man måtte passe på hvem man snakket med, selv i sin egen familie. Om en slik overvåking blir tillatt på norske fotballarenaer i fremtiden er jeg redd det vil bli banebrytende for andre instanser å gjøre det samme.

Ta på deg jakka, jogg ned til nærmeste videoutleie og spør etter "De andres liv", eller ta deg en tur på biblioteket i morgen og spør etter George Orwells fabelaktige bok "1984".

Ellers er filmen Minorety report (vet kke om det er skrevet riktig) et eksempel på et overvåket samfun. Ingen med litt vett i pappen kan si at han vil ha det slik...

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 19 nov 07, 12:49

Håper PH får tilgang på dette, da forsvinner alle de som ikke synger rimlig fort.

hvis vi i tillegg får opperert inn en data chip med medlems-info blir jobben enkel...så pass deg du som ikke synger!(medl.nr lyser opp i panna når du blir zoomet inn nærmere enn10m)

Etter hva jeg erfarer er hesten til PH blitt brukt som en prøve..ehh...kanin på dette, og har allerede fått montert brikka.

begynner det å bli morro å gå på kamp !

NB. ta ikke dette innlegget seriøst.

Fred, frihet og alt gratis !

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 19 nov 07, 23:57
Opprinnelig postet av Brukernavn

tar ingenting du skriver serriøst

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 20 nov 07, 12:13
Opprinnelig postet av JipJap
Opprinnelig postet av Brukernavn

tar ingenting du skriver serriøst

Bra for deg

Fred, frihet og alt gratis !

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 24 nov 07, 09:41

Hva er forskjellen på overvåking på en fotballkamp og overvåking ellers i samfunnet?

Du sammenligner overvåkning i folks egne hjem og på arbeidsplasser med det som skjer av overvåkning på fotballkamper.... Du burde jo se forskjellen selv da, men jeg kan jo hjelpe...: Når du går på fotballkamp oppsøker du frivillig et arrangement som du vet blir filmet og at mikrofoner brukes (medieavtalen med TV2, hørt om den?er en grunn til dette) At overvåkning forøvrig ansees som nødvendig på kampene er jo en følge av at en del folk har/har hatt problemer med å oppføre seg. Til sammenligning så er overvåkning i butikker, på bensinstasjoner, banker etc.... ansett som nødvendig blandt annet for at folk stjeler, stikker fra bensinpumpa uten å betale osv. Hva den overvåkningen har med overvåkning av enkeltpersoner i hjem og på arbeidsplasser å gjøre er en gåte for meg..

For å svare kort på spørsmålet ditt: Det er ingen stor forskjell. Der det tradisjonellt har blitt erfart at overvåkning er nødvendig, er det på grunn av at noen mennesker dessverre ikke greier å følge samfunnets lover og regler.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 24 nov 07, 11:25
..... og det er vel en gang sånn at de som har ett problem med at de blir filmet på f.eks stadion, i butikker etc har noe å sjule, ellers så hadde det kanskje ikke vært så farlig at en ble overvåket?? Jeg har ihvertfall ikke noe imot at butikker bruker kameraer i lokalene sine, ei heller har jeg problem med at det brukes kameraer til å overvåke tribunen på Fredrikstad Stadion!

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 24 nov 07, 13:42
Ser virkelig ikke problemet jeg heller... I tillegg er det politi som sitter i kontrollrommet, ikke vakter fra FFK...

Bob Page

Landslagsspiller

Lagt til: 24 nov 07, 14:16
Nå er det vel bruk av lydovervåking og at dette skal sendes på TV i underholdningsøyesmed som det reageres på i denne tråden, ikke sikkerhetsovervåking med kamera.

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
---
FFK - Østfolds stolthet

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 24 nov 07, 17:34
ok. Men har litt vanskelig for å tro at de kommer til å bli særlig enkelt å lydovervåking på en stadion. Er mye lyd som skal filtreres. Umulig å isolere enkeltsamtaler. Storm i et vannglass denne tråden

Bob Page

Landslagsspiller

Lagt til: 24 nov 07, 18:22
Å, du vet aldri hva slags teknologi som finnes når det gjeder avlyttning....

Du tællær ente alene...
---
---
FFK - Østfolds stolthet

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 24 nov 07, 19:14
Endret: 25 nov 07, 02:54
Opprinnelig postet av Markus
Ser virkelig ikke problemet jeg heller... I tillegg er det politi som sitter i kontrollrommet, ikke vakter fra FFK...

Han som sitter i kontrollrommet, er Svein Erik Waters. Det er heller ikke et ukjent faktum at de sikkerhetsjefene i Norge med størst maktbehov, ofte benker seg foran overvåkningskameravideoene om kvelden etter vanlige folks sengetid.

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til: 24 nov 07, 19:57
Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av www.fotballsupporter.no:

Storebror ser deg – og hører deg
Skrevet av NSA-styret  
Wednesday 07. November 2007

Kamera som dekker hele stadion og som kan zoome inn på enkeltpersoner på tribunen ned til hver skjeggstubb finner vi nå på alle stadioner i eliteserien. Dessverre ser ikke dette ut til å være nok for NFF. På Ullevaal er det nå installert et mikrofonsystem som kan fokusere inn på samtale mellom enkeltpersoner på hundre meters avstand. All lyd fra alle mikrofoner tas opp på hvert sitt spor og lagres på en harddisk slik at man kan gå gjennom alle opptak senere dersom man ønsker det. Systemet ble testet under en eliteseriekamp i høst og nå vil NFF gjøre et nytt forsøk under cupfinalen. Argumentasjonen for å benytte disse mikrofonene er man ønsker å gi TV-seerne en langt bedre lydopplevelse. .

BRH har vært i kontakt med Datatilsynet ang. den overdrevne "sikkerheten" på Fredrikstad Stadion. Waters har gjentatte ganger skrytt av at de kan sjekke om folk har pusset tennene via videoovervåkningen. Dette er ulovlig i henhold til personopplysningsloven!

Venter med spenning på svaret dere får.  Dere får mase på Georg Apenes, han virker som en fornuftig mann som tenker
på personvernet. 

Markus

Juniorspiller

Lagt til: 24 nov 07, 21:43
Endret: 24 nov 07, 21:47

Waters sitter der og bistår innsatslederen til politiet han... Er ikke tvil hvem som er sjef på det området..

Og Datatilsynet har godkjent utstyret på stadion de. Skjønner overhodet ikke problemet.... FFK har ikke utstyr til å avlytte publikum!!!!! Hva TV2 ev har er vel en heeelt annen sak, men de kan heller ikke avlytte hver enkelt person... Er rimelig paranoid denne tråden nå....

Og det at kameraer kan zoome inn på alle publikummere er overhodet ikke negativt. Grunnen er at det skal lukes ut uromomenter og så styre mannskaper dit det trengs...

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 25 nov 07, 00:37

Nå er det endel fjotter igang med å støtte overvåkning "i tilfelle det kan skje noe". Er folk helt på jordet?

Hva med å overvåke telefoner og sms til alle folk?

Kortbruk?

Kassalapper?

Urinprøver fra dasser?

Filmkamera i stua di (du kan jo gå på loftet hvis du ikke vil bli filma)

Bilen din (så du automatisk kan få bot hvis du har kjørt for fort eller for nærme bilene foran eller glemt blinklys)

På fotballkamp (så du autmatisk kan få bot for å ha sagt injurerende ting om fotballspillere eller om naboen)

Jeg blir kvalm av idioter som bare vil gi opp befolkningens rettigheter bare fordi de selv ikke vil bli rammet. Det er synd å si det, men jeg er medlem forskjellige forum på bakgrunn av hobby og fridtid, men her inne er det f**n meg en helt utrolig ansamling av idioter. I utgangspunktet skulle jeg bare holdt meg unna, men jeg synes det blir for dumt å gi seg bare fordi endel brødhuer får herje fritt fordi ingen vil/kan fortelle de sanneheten uten å bli moderert eller utestengt.

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 25 nov 07, 00:42

det morsomme er jo at dere som er i mot det kommer med latterlige sammenligninger som f.eks å bli filmet i sitt eget hjem eller sin egen bil... I sitt eget hjem er det en selv som setter reglene, er en på en fotball arena eller et annet offentlig sted så må en føye seg etter de reglene som er satt..

Blir som å syns det er dumt at det er video overvåkning i buttikker / banker.... Det kunne jo hende at noen ser hvem som raner banken om de blir filma, og det vil vi jo ikke....

Det jeg ikke skjønner er hvorfor dere mener det er dumt med video overvåkning..... Har dere tenkt til å gjøre noe på arenaene som dere ikke vil bli kjent igjen for??

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 8 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23