Husk meg
Brukernavn
Passord

Årets bom; Hvem har EGENTLIG vært Norges beste?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 05 nov 07, 16:58
Endret: 05 nov 07, 17:15
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.3948776

Opprinnelig postet av nrk

Stormen Norges beste

Stormen er utpekt til Norges beste supporterklubb. De oransje og blå ålesunderne fikk den gjeve utmerkelsen fra lagene i Tippeligaen etter kampen mot Rosenborg lørdag.

- Det varmet slik at jeg nesten tror tårene kom fram hos mange, sier Gunnar Ståle Langeland i Stormen til NRK Møre og Romsdal.
- Skaper stemning

- Vi har fått ros før også: Vålerenga-supporterne valgte bortekampen sin mot Aalesund til "årets tur". Vi klarer å oppføre oss skikkelig, vi har svært få uheldige episoder. Enten vi taper eller vinner, har vi en god stemning overfor motstanderlaget, sier Langeland.

- Det er en supporterklubb som er utrolig gode til å skape stemning rundt laget, sier fotballkommentator Rune Hustad i NRK. - AaFK kjemper jo ikke akkurat om gull, og likevel samler de godt over 10 000 på hver eneste hjemmekamp. Aalesund har jo vært et "heislag" mellom 1. divisjon og eliteserien. Stormen har støtta opp uansett, i motgang som i medgang.
Sirkus

- Gunnar Ståle Langeland, hva skjer den dagen AaFK blir seriemester eller cupmester?

- Jeg vet ikke hva slags sirkus vi lager til da. Jeg tenker på stemningen i teltet vårt før kampen mot Rosenborg lørdag - et par trøndere kom og sa: - Dette er helt abnormt, her har dere nylig kjempet for å unngå nedrykk, og nå eksploderer byen! Nei, jeg har ikke tanker om hva som kommer til å skje den dagen vi går til topps, smiler Langeland.

Dette er det største våset jeg noen gang har hørt. Hvem har ansvaret for denne kåringen?  Hva har Stormen gjort for tribunekulturen i Norge iår? Ikke en dritt. De er bare en gjeng håndballsupportere. Ingenting forundrer meg lenger...

Kjør gjerne debatt på hvem som egentlig skulle vært Norges beste på TIFO eller liknende..

MOD: Rettet opp i formatering, grunnet at formatet som lå i innlegget kopiert fra NRK, ødela hele oppsettet på denne siden

---------------------------

Den unge generasjonen...

Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07

Lagt til: 05 nov 07, 17:09
Endret: 05 nov 07, 17:12

jeg mener att en sterk kandidat til årets tifo er lyn. den ene kampen der lyn hade tifo som innebærte at lang siden hadde ett banner som en vegg med 2 bilder å en åpen plass til et bilde... under introen satte lynfansen bilde av henning berg "opp på veggen"...

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 05 nov 07, 17:20
Endret: 05 nov 07, 17:27
Hehe så dette, for en vits.  Hvem har bestemt at  Stormen er best i landet?
Årets tifo står Lyn for mot enga hjemme.

Aristo Boys
Frihet For Ultras

FFK Forever

Landslagsspiller

Lagt til: 05 nov 07, 17:31
Årets Pyro sto Un for mot Lsk.

Aristo Boys
Frihet For Ultras

FFK Forever

Landslagsspiller

Lagt til: 05 nov 07, 17:33
Mine forslag hvertfall:) Eller så håper jeg som sagt at Ohèn mot Odd ble bra.
De som kjenner han som tok bilder,  får pushe på han slik at de kommer fort ut på nett.

Aristo Boys
Frihet For Ultras

FFK Forever

Landslagsspiller

Lagt til: 05 nov 07, 17:49
Denne er også bra av lyn.

Aristo Boys
Frihet For Ultras

Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07

Lagt til: 05 nov 07, 17:55
Endret: 05 nov 07, 17:55

det var den jeg snakket om ja

etter min menig er det årets tifo

FFK Forever

Landslagsspiller

Lagt til: 05 nov 07, 17:59
Mest kreative tifoen i år syns jeg

Aristo Boys
Frihet For Ultras

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 05 nov 07, 18:13

Denne kåringen er vel bare for å gi honnør til den ene klubben etter den andre år om annet, så ingen skal føle seg skuffet og forbigått kanskje ?

Forresten synes jeg Lyn-supporterne ga veldig mye lyd fra seg på stadion i April.

Men....

Jeg er litt dum, hva står TIFO for ?

Willy

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 05 nov 07, 18:17
Endret: 05 nov 07, 18:20
Opprinnelig postet av Willy Renè

Denne kåringen er vel bare for å gi honnør til den ene klubben etter den andre år om annet, så ingen skal føle seg skuffet og forbigått kanskje ?

Forresten synes jeg Lyn-supporterne ga veldig mye lyd fra seg på stadion i April.

Men....

Willy

Tifo kommer fra det italienske ordet tifosi som vel betyr engasjement. Og det brukes om engasjement på tribunen, uansett form (egentlig, men i denne sammenhengen mener man mest visuelt).

Synes Lyn har vært best på tifo, men synes Vålerengas OH mot LSK på Ullevaal var utrolig bra. LSK har vært best sangmessig, ikke stor tvil om det.

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 05 nov 07, 18:27
Opprinnelig postet av Supreme NTM

Men....

Willy

Tifo kommer fra det italienske ordet tifosi som vel betyr engasjement. Og det brukes om engasjement på tribunen, uansett form (egentlig, men i denne sammenhengen mener man mest visuelt).

Synes Lyn har vært best på tifo, men synes Vålerengas OH mot LSK på Ullevaal var utrolig bra. LSK har vært best sangmessig, ikke stor tvil om det.

Takk for svaret, har lurt på dette lenge egentlig.  Jeg burde egentlig ha visst det, Italia er favorittlandet mitt både med hensyn til mat og vin og kultur.

Willy

100 hektoliter mussa på stampen og tippeteikn ein

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 05 nov 07, 18:32

Takk for svaret, har lurt på dette lenge egentlig.  Jeg burde egentlig ha visst det, Italia er favorittlandet mitt både med hensyn til mat og vin og kultur.

Willy

Jeg tror ikke akkurat tifosi er et vanlig ord i norsk-italienske reiseordbøker da, så du får vel være unnskyldt.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 05 nov 07, 20:54
Endret: 05 nov 07, 21:07

Tifo kommer av italienske `tifosi`, som betyr `supporter`.

Litt mer informasjon:

en.wikipedia.org/wiki/Tifo
no.wikipedia.org/wiki/Tifo

Har du lest forumets retningslinjer?

Glenn Glitter

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07

Lagt til: 06 nov 07, 00:22
Endret: 06 nov 07, 00:27

Jævli fet den lyn saken !

Har ikke vært på en eneste bortekamp i år (skrev han litt flaut), men har jo sett stort sett alle hjemmekampene, og mye tv kamper...

I år har det vel bevist at det ikke hjelper bare å være mange... Bataljonen i Bergen synger jo høyt og flott...innimellom . Klanen sliter vel også litt med å holde troppene samlet, selv om når alle åpner kjeften er det ingen som kan måle seg... Ålesund, herregud...Greier ikke å ta de seriøst en gang . Kanari...joa...kanskje... Viking (hvanådeheterfornoe)...nei! Kjernen...ikkeså værst . Plankehaugen, som fikk sin første supporter-barnesykdom i år...ikke faen ! (Neste år blir bra, hvis folk lærer seg å respektere hverandre for hvor engasjert en vil være) Bir bra med delte felt !

Min stemme går til Godsetunionen, tro det eller ei... Synes de har gjort en bad ass jobb !

Lover å bli med mer på tur til neste år !

GG

Rude, stewed and tattooed

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 06 nov 07, 01:23
Endret: 06 nov 07, 01:31
Riktig, Glenn! Unionen er en god, gammeldags supporterklubb med god, gammeldags synging, uberørte av de siste års
utvikling bort fra den den engelske stilen til mer Sørøst-Europeisk stuk. De fortjener mer skryt, spesiellt i forhold til størrelse og ressurser. Haugen har hatt et mellomår, og jeg håper ikke det blir et mellomår mellom fjorårets mellomår og neste års
mellomår....

FFK Forever

Landslagsspiller

Lagt til: 06 nov 07, 02:37
Mannen som delte ut prisen til stormen på vegne av NFF..

Aristo Boys
Frihet For Ultras

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03

Lagt til: 06 nov 07, 13:56
Endret: 06 nov 07, 14:04

Opprinnelig postet av FFK Forever
Mannen som delte ut prisen til stormen på vegne av NFF..

For et bilde!!!! for en supporter ( nede til venstre) !!!!!

Tenk å kle på seg en bart for å se ut som en trønder. Stakkars folk, men all ære til de som reiser langt for å støtte håndball landslaget, det gjør ikke jeg, så jeg sitter med andre ord i et glasshus.

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com

Glenn Glitter

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07

Lagt til: 06 nov 07, 09:35

Opprinnelig postet av Jon Syversen
Riktig, Glenn! Unionen er en god, gammeldags supporterklubb med god, gammeldags synging, uberørte av de siste års
utvikling bort fra den den engelske stilen til mer Sørøst-Europeisk stuk. De fortjener mer skryt, spesiellt i forhold til størrelse og ressurser. Haugen har hatt et mellomår, og jeg håper ikke det blir et mellomår mellom fjorårets mellomår og neste års
mellomår....

Blir vel etpar mellomår til før vi kan ha en skikkelig MELLOMÅR ! Hahaha !

Rude, stewed and tattooed

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 06 nov 07, 00:12
Endret: 06 nov 07, 00:13

Synes LSK har vært desidert best sangmessig i år.

Årets tifo er etter min mening UNs blussing på Åråsen.

Frihet for Ultras!

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 06 nov 07, 20:55

Opprinnelig postet av FFK Forever
Mest kreative tifoen i år syns jeg

Enig FFK Forever. Her har du plukket frem noen skikkelig fete tifoer.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23