Blussing
Under kan dere lese hvordan Kjernen ordner det når noen blusser på tribunen. Og for å si det som det er, her har det aldri vært snakk om å utestenge noen:
"Enkelte som sto blant Rosenborg-supporterne blusset før kampen. Vi understreker for det første at Kjernen på ingen måte har hatt noe med dette å gjøre, men vi vil heller ikke akseptere at noen ender opp med et dårlig inntrykk av å støtte Rosenborg på bortebane.
Derfor vil vi at du som fikk drakten din ødelagt tar kontakt med oss på styret(a)kjernen.com, så vil vi sørge for at drakten din blir erstattet."
I tillegg så tør de legge press på klubbledelse og spillere, og de går ikke rundt og trøster og ønsker at alt skal være så "ille koselig", Se spesielt etter punkt 3, dette ser jeg liksom ikke for meg at UB kunne sagt :) :
"Om klubben ønsker å gjenreise sin anseelse blant oss nå, gjøres noe av følgende:
1) Spillere som ikke ønsker å være med videre plasseres på tribunen. Uavhengig av om de er ferdighetsmessig bedre enn eventuelle erstattere, det vi nå trenger er motivasjon og innsats - ikke evnen til å trikse mer enn fire tusen.
2) Det nedsettes forbud mot golfspilling på fritida og byturer i midtuka. Spillerne ynder å sammenligne seg med vanlige arbeidstakere når de mener det passer seg i forhold til ferie og fritid; da trekker vi parallellen til en bedrift som står på konkursens rand. I et slikt tilfelle forventes det at den jevne arbeidstaker tar i et ekstra tak for å berge stumpene, og heller forsaker en del goder.
3) Den sportslige ledelsen gir oss en ærlig karakteristikk av standarden på stallen. Det er åpenbart for alle andre at vi ikke er på nivå med lagene vi ønsker å sidestille oss med. Chelsea-kampen er ikke noe sannhetsvitne for at vi kan når vi vil; det var flaks og lite annet.
Trond Børge Henriksen: Den dagen det sprekker for deg på trening og du gir en av spillerne juling på grunn av manglende innsats, har du vår fulle forståelse og sympati. Forbannede sløvsekker. "
Til dere andre som lurer på hvorfor en supporterklubb skal være uavhengig, så er vel sitatet over et greit svar på det.
Er Kjernen totalt uavhengig av RBK?
Er det problematisk å skrive dette selv om det er et tett samarbeid mellom klubb og supporterklubb?
---------------------------
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Ja de er uavhengige, men samarbeider med klubben for det, noe de selvsagt er nødt til.
Aristo Boys
Frihet For Ultras
Opprinnelig postet av FFK Forever
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Ja de er uavhengige, men samarbeider med klubben for det, noe de selvsagt er nødt til.
De er uavhengige men samarbeider, javel. Hva er forskjellen på forholdet RBK vs Kjernen og FFK vs Plankehaugen?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG
Så om RBK hadde støttet opp om ett av Kjernen`s vedtak, hadde Kjernen blitt lei seg da? Det kan du ikke mene vel?
Registrer forøvrig at enkelte blir klamme i buksene av likheter med BBB som har stor makt i Dinamo Sagreb. Halloooooo, sammenlkningen holder ikke. Dinamo har omtrent ikke andre enn BBB, og vil de ha ett publikum i det hele tatt, er det nødt til og holde ut med disse utskuddene.
Og ikke glem at dette er mennesker vokst opp i et land herjet og pint av krig. Vi er pusekatter i forhold til disse hardhausene, og noe liknende ville aldri nyttet i Norge.
Ville hvert spennede å se hvor mange utestengelser og arrestasjoner det hadde blitt, om BRH hadde ripet opp bilene til FFK spillerne, eller banket de opp og kledd av de draktene. For ikke å snakkke om å brenne en VIP tribune eller hva de gjorde for å beholde noe ett navn. (eller var dette en annen klubb?)
Get real, I Norge har vi ett liv, og klubbene har mye mer å si og er ikke avhengige av noen stakkars ultras waanabe`s
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
...savner byen, folket, Stjernen og FFK!
(I`ll be back)
BBB ville ikke selge sjela si ved at formannen ville endre navnet på klubben til kroatsia zagreb, eller noe sånt. Og det skjønner jeg veldig godt. Hadde MA funnet ut at Fredrikstad skulle skifte nan til Norge Fredrikstad FK. Da hadde hvertfall jeg laget opprør. BB Sier ifra når ikke de er fornøyd. Det er sånn det skal være, selvom jeg hadde foretrukket og gjøre det kanskje på en annen måte enn og ripe opp bilene til spillerne;)
Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Opprinnelig postet av endre
Leste du alt det ut av hans ene lille setning..... Imponert!
Det er alttid en fordel å lese hele tråden hvis du skal kommentere enkeltinnlegg... Jeg svarer jo ikke direkte Kenneth, men hans kommentar til hva jeg skriver om Stjernengutts innlegg.
"Dinamo har omtrent ikke andre enn BBB, og vil de ha ett publikum i det hele tatt, er det nødt til og holde ut med disse utskuddene."
Det var hvordan du kunne lese så mye ut av den setningen jeg ble imponert over!
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Opprinnelig postet av endre
Ja, jeg skjønte det jeg og.... Og jeg regna med at det var ganske implisitt at det var denne setningen jeg henviste til!
"Dinamo har omtrent ikke andre enn BBB, og vil de ha ett publikum i det hele tatt, er det nødt til og holde ut med disse utskuddene."
Det var hvordan du kunne lese så mye ut av den setningen jeg ble imponert over!
Hvordan var det implisitt? Du skriver om en setning fra innlegget til stjernengutt uten
å sitere og forventer at det er underforstått at denne setningen er det jeg baserer meg på.
Da får jeg ta for meg hele innlegget da for å unngå misforståelser...
Opprinnelig postet av stjernengutt
Så om RBK hadde støttet opp om ett av Kjernen`s vedtak, hadde Kjernen blitt lei seg da? Det kan du ikke mene vel?
Gitt at dette vedtaket du snakker om gjelder blussing på tribunen, så har du jo svaret i starten av tråden. Kjernen hadde ikke latt klubben få vite hvem som
stod bak. Ledelsen i Kjernen vet det, og lar den som har fått ødelagt drakten få erstattet drakten av den som er ansvarlig. Netopp fordi det er en interesseorganisasjon for supporterne så er de
lojale til medsupportere. Enten man er uheldig eller jævlig uforsiktig.
Registrer forøvrig at enkelte blir klamme i buksene av likheter med BBB som har stor makt i Dinamo Sagreb. Halloooooo, sammenlkningen holder ikke. Dinamo har omtrent ikke andre enn BBB, og vil de ha ett publikum i det hele tatt, er det nødt til og holde ut med disse utskuddene.
Og ikke glem at dette er mennesker vokst opp i et land herjet og pint av krig. Vi er pusekatter i forhold til disse hardhausene, og noe liknende ville aldri nyttet i Norge.
Er hele BBB en gjeng med hardhausa utskudd som er blitt det på grunn av Balkankrigen? Konklusjonen din er jo helt hinsides forenklet. BBB består av mange undergrupper og det er klart det finnes
et par grupper som har en litt hardhendt måte å vise engasjementet sitt på, og det er vel ikke akkurat
alltid målet helliger middelet, men jeg skjønner ikke hvordan du kan uttale deg så bastant om ting du
tydeligvis ikke har nok peiling på. Det har ikke jeg heller og da er det bedre å prøve å finne ut litt mer om hvordan det er, enn å dømme så hardt.
Ville hvert spennede å se hvor mange utestengelser og arrestasjoner det hadde blitt, om BRH hadde ripet opp bilene til FFK spillerne, eller banket de opp og kledd av de draktene. For ikke å snakkke om å brenne en VIP tribune eller hva de gjorde for å beholde noe ett navn. (eller var dette en annen klubb?)
Get real, I Norge har vi ett liv, og klubbene har mye mer å si og er ikke avhengige av noen stakkars ultras waanabe`s
Vet ikke hvor du har det fra at BRH vil gjøre ting akkurat som BBB, men det hadde vært fint om du fortalte det. Egentlig litt underholdende hvor svart/hvitt alt er for deg. Du har hørt om et par ekstreme episoder utført av en liten del av BBB og bruker de for å vise hvordan en liten gruppe i Norge ikke kan vise hva de mener om saker.
I stedet for å sitte å kritisere en liten gruppe som prøver å få til noe, og som får til langt mer ifh til PH mtp medlemstall, så prøv å bidra litt selv i PH hvis det er der du er medlem.
Vil bare legge til at jeg ikke har noe med BRH å gjøre.
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Jeg kanskje skal moderere meg litt. Trangsynthet eller uvitenhet kanskje er grunnen. Men. Når han antyder at Dinamo Zagreb ikke har publikum annet enn BBB og at BBB er en gjeng med sosiale utskudd med psykiske lidelser fra Balkankrigen som ikke har noe liv, som alle vi nordmenn tydeligvis har, har han tatt seg vann over hodet når det gjelder generalisering og forhåndsdømming, og da gir det liten lyst til å svare på sånt tull.
Takk for moderasjon. Kall meg mye, men ikke rasistisk. Utskudd var ett helt feil ord og bruke. Jeg synes synd på disse folkene som lever i ett krigsherjet land vi ikke har den minst mulighet til å sette oss inn i hvordan er. Selvfølgelig kan Klokan og de som kommer derfra gjøre det, men ikke den gemene hop nei.
Opplysningene har jeg nesten sitert ordrett fra dokumentaren om holigaans som går på Discovery, og Zagrep hadde omtrent bare ultrasgruppene. Bortesupporterne fikk plass i en taxi eller to.
Jeg bare gjetter at dette fokuset om uavhengihet kommer derfra?Om det ikke stemmer, burde jo heller ingen føle seg truffet, og drite i uttalelser fra en uvitende mann vel?
Det ble skrevet at Kjernen absolutt ikke ville godtatt at Rbk var enige med de, det syntes jeg høres litt rart ut.
Sorry om jeg tråkket på noen tær. Har ikke noe i mot BRH og engasjement, men synes dette med uavhengihet blir dratt litt langt, og setter kanskje ting litt på spissen.
Unnskyld for det.
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
Takk for moderasjon. Kall meg mye, men ikke rasistisk. Utskudd var ett helt feil ord og bruke. Jeg synes synd på disse folkene som lever i ett krigsherjet land vi ikke har den minst mulighet til å sette oss inn i hvordan er. Selvfølgelig kan Klokan og de som kommer derfra gjøre det, men ikke den gemene hop nei.
Opplysningene har jeg nesten sitert ordrett fra dokumentaren om holigaans som går på Discovery, og Zagrep hadde omtrent bare ultrasgruppene. Bortesupporterne fikk plass i en taxi eller to.
Jeg bare gjetter at dette fokuset om uavhengihet kommer derfra?Om det ikke stemmer, burde jo heller ingen føle seg truffet, og drite i uttalelser fra en uvitende mann vel?
Det ble skrevet at Kjernen absolutt ikke ville godtatt at Rbk var enige med de, det syntes jeg høres litt rart ut.
Sorry om jeg tråkket på noen tær. Har ikke noe i mot BRH og engasjement, men synes dette med uavhengihet blir dratt litt langt, og setter kanskje ting litt på spissen.
Unnskyld for det.
Det er stort å innrømme feil av deg, og det må jeg og. Rasisme er det ikke.
The Real Football Factory eller Hooligans som den heter når den går på Discovery i Norge involverer ekte personer i miljøene, men som mesteparten av journalistikk nå for tiden brukes det store kontraster og store ord, selv om virkeligheten er langt mindre svart/hvitt. Du har virkelige intervjuobjekter, og alle er vel ikke de skarpeste knivene i skuffen, men journalistene vet å bruke dem og for å si det sånn.Jeg har jo sett klipp fra borteturer i kroatisk serie hvor man har stor bussmobilisering. Under Hajduk-Dinamo "derbyene" er det vel ikke akkurat få som tar turen mellom Split og Zagreb av BBB og Torcida.
Nei man kan vel drite i å si sin mening, men da går man jo glipp av en mulighet. Og det er vel akkurat det som er grunnen til at mange av oss vil ha uavhengighet som supportere og. Man vil få ivaretatt interessene sine. RBK er helt sikkert enig med Kjernen, fordi de slipper å håndtere problemet. Og grunnen til at RBK slipper det er fordi Kjernen er lojale mot egne medlemmer.
Uansett kan følgende fastslås;
Den ekstraordinære generalforsamlingen blir definitivt å betrakte som en "eksamen" for det nåværende styret i Plankehaugen.
Undertegnede håper at man har innsett alvoret i situasjonen.
"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein
Cechuje nas pojęcie, którego wy nie znacie
Dzisiaj wrogu, wczoraj bracie
Wierność
Wisła Kraków, moja miłość na wieki
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23