Husk meg
Brukernavn
Passord

Blussing

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til: 12 nov 07, 08:38
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

døm gir seg aldri med å mene at blusing er noe de vil ha, og trekker frem de samme gamle argumentene gang etter gang. På tide å komme seg videre snart og finne på noen andre argumenter kanskje?

Denne diskusjonen kommer til å pågå i evigheter, det er bare dere som vil bryte reglene som kan stoppe den!

Og dere får liksom nye argumenter hele tiden?

---------------------------

Den unge generasjonen...

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 12 nov 07, 08:39

Opprinnelig postet av bønna

Kan du definere et "uønsket element"?

Ja, i denne sammenhengen er det personer som bevisst bryter regler for hvordan man skal oppføre seg på en TL arena. Disse er uønsket av forbund, klubb, politi, brannvesen og majoriteten av publikum. Stort mer uønsket kan man vel ikke bli.

Disse elementene må også være utstyrt med underutviklede sosiale antenner. Hadde jeg, og de fleste andre, vært så uønsket hadde jeg holdt meg unna.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 12 nov 07, 09:08
Endret: 12 nov 07, 09:10

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Ja, i denne sammenhengen er det personer som bevisst bryter regler for hvordan man skal oppføre seg på en TL arena. Disse er uønsket av forbund, klubb, politi, brannvesen og majoriteten av publikum. Stort mer uønsket kan man vel ikke bli.

Hvorfor er ikke da blusserne i Lyn, Stabæk, VIF, Brann, og ikke minst Rosenborg erklært uønsket av hverken klubben, media, hos supporterklubben eller blant majoriteten av publikum?

Disse elementene må også være utstyrt med underutviklede sosiale antenner. Hadde jeg, og de fleste andre, vært så uønsket hadde jeg holdt meg unna.

Ofte er disse elementene mer oppegående enn det du klarer å forestille deg.

Den unge generasjonen...

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 12 nov 07, 09:31
NFF: - Gir oss selv bot

http://keiko99.net

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05

Lagt til: 12 nov 07, 09:52

Flotte bilder, vet du er enig i det kanogvetalt. Selvom du ser på deg selv som majoriteten av fredrikstads publikum,.

Från södermalm kommer vårt lag som spöar djurgården och gnaget värje dag. VÄRJE DAG

rollz

Knøttespiller
Ble medlem: 13 aug 07

Lagt til: 12 nov 07, 11:49

Sitat NFF v/ Solheim: "Men jeg vil gjerne be supportere om å slutte med bruken av disse blussene. Vi vil ikke være en festbrems, men de er faktisk farlig"

Blussingen som man har sette denne sesongen i stadig økende grad på stadig flere arenaer er ett tegn på at flere norske supportergrupperinger tar tribunekultur på alvor og er genuint innteresserte i og lage en så flott visuell ramme som mulig, blussingen vil ikke forsvinne fra norske arenaer nå som den først har begynt å komme for alvor. Jeg fikk tårer i øya når jeg så den ene kortsiden på Ullevål i går...fantastisk!  

Men, jeg skal innrømme at jeg flytter meg et par meter når en halvfull 18åring drar opp ett bluss og fyrer av..det er her problemet ligger, så lenge blussingen er ulovlig og supportergrupperingene på ingen måte har kontroll over hvilke personer som tar med seg bluss og hva slags tilstand de er i når blussen fyres av, er dette en risiko jeg skjønner de stadionansvarlige som tross alt har ansvaret for 10-15000 menneskers sikkerhet ikke er innteressert i og ta.

Poenget blir, gjør det lovlig, la supportergrupperingene selv ta ansvar for sikkerheten til sine egne og la supportergrupperingene plukke ut de personene som gjør dette. Roy i plankehaugen f.eks ville da hatt null problemer med å styre en gjeng blussere på en tribune? Han har vel organisert opptenningen av noen tusen slike iløpet av de siste åra. Bruk personene som allerede finnes i de forskjellige gruppene som har peiling på dette og kan organisere det og vi får ett tribuneliv som vil være en fryd for BÅDE øye og øre neste sesong.

Att ulovligheten av dette pr.dags dato er med på den voldsomme fokuseringen på dette regner jeg med at de genuint innteresserte supporterne gir blanke i og at blussingen vil være like aktuell som ett lovlig virkemiddel..skulle dette ikke stemme er det vel noen som bør vurdere og kalle seg noe annet en supporter hvertfall..NFF vil vinne denne diskusjonen pr dags dato med den eneste argumentet mot som de har, sitert ovenfor: DET ER FARLIG. Og det er RIKTIG, ukontrolert og uorganisert blussing i en trang menneskemengde er livsfarlig, man kan ikke gjøre seg så dum og begynne og argumenter mot det...isteden kan man ta rotta på NFF med å gjøre blussingen forsvarlig, vinne debatten og føre tribunelivet ett hakk videre!

FCK-the pride of denmark.
FFK til jeg dør.
Forza Ultras

Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05

Lagt til: 12 nov 07, 13:38

noen enkle råd for å legge ut bilder?, de er i jpeg format.

Rune

hmm....

hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05

Lagt til: 12 nov 07, 17:01
veldig bra innlegg av rollz her:) 

FFK, stjernen og liverpool for altid:)

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 12 nov 07, 21:42
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Denne diskusjonen kommer til å pågå i evigheter, det er bare dere som vil bryte reglene som kan stoppe den!

Det er ikke snakk om å bryte reglene, men heller å forandre de. Blussing kan gjøres like trygt på tribunen som det kan gjøres på indre bane om det blir lagt til rette for det.

Jeg regner med at du støttet loven mot homofili i dine yngre dager? Det var jo tross alt grunnlovsstridig og om man skulle være så idiot å bryte loven så kunne man hversågod å sitte inne bak lås og slå i et par måneder til man hadde forandret holdninger.

Poenget mitt er at selv om det står nedfelt i den store røde boken så trenger det ikke være riktig for det. Det finnes bedre måter å gjøre dette på enn å kjøre en nulltoleranse ovenfor de som har lyst til å sette farge på en fotballkamp ved spontan glede.

Forøvrig er jeg enig med rollz, man skal ha respekt for pyroteknikk, det skal ikke fyres av i hytt og gevær.

Hadde det blitt satt av et felt på hver arena med tønner fylt med vann boltet fast til betongen, hvor de som måtte ønske å bidra med et trygt pyroshow kunne stått, så ser jeg ikke at det skulle bli noe problem for øvrigheten. Det hadde avkriminalisert blussing, gjort det trygt for tilskuerne og lagd en god ramme rundt et arrangement.

Burn in hell, por favore..

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 13 nov 07, 08:37
Ja, klart det kan være farlig, men hvor mange skader har vi sett på blussing iår? På LSK - RBK i nest siste serierunde ble det fyrt av 15 bluss og 40 røykbomber. Skadeomfang? Èn ødelagt drakt, som Kjernen erstattet. I kampen mellom RBK  og Vålerengen ble det fyrt av bluss under det store oh-banneret som VIF hadde. Skadeomfang? Ingenting. I kampen mellom Strømsgodset og Stabæk ble det fyrt av flere bluss. Skadeomfang? Ingenting. I de siste kampene til Brann ble fyrt av mange bluss, ett havnet desverre på banen, og Brann fikk bot for det. Men skadeomfang? Ingenting. Jeg kan ta eksempel fra hver eneste gang det har vært pyro på tribunen iår.

I cupfinalekampen mellom Lillestrøm og FK Haugesund 11. november iår, ble det fyrt av nærmere 60 bluss i regi av Kanarifansen Lillestrøm, LSKs ofisielle supporterklubb. Vi var på cupfinalen ifjor, vi vet hvor utrolig trangt det er i VG-svingen. Skadeomfang? Ingenting. Gang på gang viser forumsadistene her til at det er farlig, mend aldri hører vi om skader i forbindelse med blussing. Utenom Abby som griner her inne litt innimellom. Derfor tror jeg de fleste med peiling på tribunekultur her er enig i at argumentet med at det er farlig, faktisk ikke holder lenger.

Den unge generasjonen...

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 13 nov 07, 08:58

Opprinnelig postet av bønna
Jeg regner med at du støttet loven mot homofili i dine yngre dager? Det var jo tross alt grunnlovsstridig og om man skulle være så idiot å bryte loven så kunne man hversågod å sitte inne bak lås og slå i et par måneder til man hadde forandret holdninger.

Poenget mitt er at selv om det står nedfelt i den store røde boken så trenger det ikke være riktig for det. Det finnes bedre måter å gjøre dette på enn å kjøre en nulltoleranse ovenfor de som har lyst til å sette farge på en fotballkamp ved spontan glede.

.

Hallo! Det er ikke bare det at dette er forbudt. Det er ingen som ønsker dere. Dere er i et forsvinnende mindretall. Hold dere unna TL arenaene.

Alternative er at dere finner akseptable utrykksformer for spontan glede. Fotballtribuner er trange og det skaper stemning i seg selv. Verre er det når avvikere blir så glade at de må tenne på noe eller noen.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Martin_

Landslagsspiller

Lagt til: 13 nov 07, 09:31
Hallo! Det er ikke bare det at dette er forbudt. Det er ingen som ønsker dere. Dere er i et forsvinnende mindretall. Hold dere unna TL arenaene.

Jeg har tidligere hatt respekt og alltid synes dine innlegg har vært saklige og velformulerte, men dette er bare latterlig.

Hvordan kan du påstå at "ingen" ønsker oss i TL, når f.eks. Kjernen (RBKs supporterklubb) går ut med ofisiell uttalelse at de ønsker mer ultrasmentalitet på tribunene? Og alle andre supporterklubber i Norge offisielt sier de hverken støtter eller tar avstand fra ultrasmentalitet, men heller hjelper dem på veien med å forandre reglementet. Du overser totalt mitt foregående innlegg der det kommer tydelig frem at det ikke har vært noen skader i forbindelse med blussing iår.

Du skriver utelukkende for å provosere, og det er tydelig at det morer deg. Gamlinger som deg er i et forsvinnende mindretall.

Den unge generasjonen...

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 13 nov 07, 10:21

Oi, her ser vi at gamle ideologier fortsatt har trofaste følgesvenner. Er du klar over hva du lirer av deg kangovetalt?

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning

Glenn Glitter

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07

Lagt til: 13 nov 07, 20:25

Dette minner meg om først året vi sang på stadion i hele tatt... Det kom en gammal gubbe å hysjet på oss, og ba oss å holde kjeft . Kunne jo ikke ha sånn bråk rundt seg når han skulle se fotball...

Utvikling er bra, lydmessig OG visuellt !

Rude, stewed and tattooed

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03

Lagt til: 13 nov 07, 21:50

Hallo! Det er ikke bare det at dette er forbudt. Det er ingen som ønsker dere. Dere er i et forsvinnende mindretall. Hold dere unna TL arenaene. (...)

"Det sies at visdommen kommer med alderen, men jeg har også sett eksempler på at alderen har kommet helt alene."                                                                                                                                      - Johannes Møllehave 

Intelligensen har sin begrensning, det har definitivt ikke dumheten !

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

Cechuje nas pojęcie, którego wy nie znacie
Dzisiaj wrogu, wczoraj bracie
Wierność

Wisła Kraków, moja miłość na wieki

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 14 nov 07, 06:54

Er det mulig??? .  Makan!

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 14 nov 07, 11:05

ikke bare det at dette er forbudt. Det er ingen som ønsker dere. Dere er i et forsvinnende mindretall. Hold dere unna TL arenaene.

Makan til vås er det lenge siden jeg har lest her inne. Fullstendig dustete uttalelse fra en som IKKE kan og vet alt...

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 16 nov 07, 19:08
don`t feed the troll

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 17 nov 07, 09:55
Endret: 17 nov 07, 09:56

kanogvetalt skrev ikke dette, men burde gjort det:

Hallo! Det er ikke bare det at dette er forbudt. Dere er i  mindretall.

Alternative er at dere finner akseptable utrykksformer for spontan glede. Fotballtribuner er trange og det skaper stemning i seg selv. Verre er det når avvikere blir så glade at de må tenne på noe eller noen.

Hadde du skrevet dette hadde du nok også møtt motstand, men innlegget ditt hadde i det minste ikke vært så smakløst. At du tar en stilling i saken er bra det, men å lire av seg en slik påstand er bra dumt. Du pleier for det meste å komme med saklige argumentasjoner, men denne gangen virker det som om du lånte bort nicket ditt til noen mindre begavede.

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23