Husk meg
Brukernavn
Passord

Trusler til styret

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 03 okt 07, 16:04
Opprinnelig postet av DeKjök
Snæbbis, jeg tror du tar veldig feil mht at folk flest gir faen i hva som skjer på PH feltet.  Folk flest er på stadion for å se fotball og stemningen er helt klart en del av dette.  Men det går en grense.  Den grensen går ved hva folk flest oppfatter som aggressivitet og muligheter for vold.


Mulig det, men de 8 av 10 du snakker om sitter stort sett på HT og de andre tribunene, ikke PHtribunen, majoriteten beveger seg svært sjeldent eller aldri på bortekamp, og opplever så og si ingen aggresivitet og absolutt null vold. Jeg kan ikke se at disse har noen annen kilde til å bedømme påstander om aggresivitet og vold osv. med annen informasjon enn den de får gjennom aviser og PH. scenarioet er: familiefar tar seg en tur inn på FB, leser "bombetrussler mot Phstyret", blir engasjert og følsom en halvtimes tid, skriver en moralsk liten notis og glemmer det hele etter en halvtime inntil noe nytt og skremmende dukker opp. Den overveldende majoriteten av de 12000 som er på stadion kommer overhodet ikke i kontakt med noe som er i nærheten av bråk.

Opprinnelig postet av DeKjök
   Men BRH kan skylde seg selv.  Når man starter en gruppe og bruker ordet Brigade har man allerede der assosiert seg med terrorisme i forhold til de som er 35+ og de er det mnange av. 

Den skal jeg gi deg rett i, og kan til dels forstå, men det er så allikevel fordomsfull holdning inntil det motsatte eventuellt er bevist. jeg føler ikke at et bluss er tilstrekkelig bevis.

Opprinnelig postet av DeKjök
  Når så Ulf Berg utsettes for trusler er det kort vei mht hvor misstanken vil bli plassert. I denne debatten har flere forsøkt å vri dette over på Ulf Berg selv noe som jo er fullstendig tøvete.


Jeg forstår ressonementet med hvor mistanken er plassert, har forøvrig ingen formening om det er korrekt. Hva gjelder vridningen til Ulf B. kan den tas fra flere vinkler, og alle er nødvendigvis ikke tøvete. Er det virkelig så ille at noen har truet med å "brannbombe" Ph feltet vil jeg stille et gigantisk spørsmålstegn ved hvorfor i alle dager Ulf B og styret ikke har anmeldt dette? Det er tross alt sikkerheten til flere hundre mennesker vi snakker om her. istedenfor sier UB at han ikke orker å gå på kamp og sover dårlig. Nuvell, jeg har ikke lyst til å kverulere for mye over det der.

Opprinnelig postet av DeKjök
Årsaken til at tippeligaens store publikumsvekst er i stor grad at det er blitt et familieforeteelse å gå på kamp.  Dette er stor økonomi for klubbene og for at disse familiene skal fortsette å komme på kamp så er de avhengig av å føle trygghet.  Tribunen er et sted å se fotball, ikke et sted hvor man skal få ut aggressjon. 


Agreed, økonomien baserer seg mye på den jevnt over halvinteresserte mann i gata med familie, men at disse har følt utrygghet på stadion vil jeg påstå kun er pga. alt maset og skremmselsbildet som har oppstått rundt denne saken som er sprengt ut til en ufattelig proporsjon. Unntaket er en forsvinnende liten minoritet som har fått litt kjeft innad PH for ikke å være med å synge nok. Hva gjelder tribunen som et sted og se fotball og ikke få ut aggresjon er dette nesten helt riktig, og nesten hele stadion er da også avsatt til å se fotball. Unntaket er nettopp PHfeltet der det bør være ekstra rom for å banne, hoppe, kjefte, synge og være ekstra lidenskapelig, og da blir miksen av hardcore ildsjelsupportere og familier med småunger samt folk som bare vil ha billige biletter helt feil. De fleste klubber har et eget felt slik at nettopp disse over gjennomsnittet engasjerte kan stå for seg selv. det er heller ikke meningen at den vanlige supporter skal rote seg bort på dette feltet.

---------------------------

Quis qustodiet ipsos qustodes?

NEI TIL HETS AV BRH!

FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!


Tidspunkt Skrevet av
03 okt 07, 09:41 » Brukernavn
03 okt 07, 09:48 » teflon
03 okt 07, 10:20 » Ramirez
03 okt 07, 10:32 » teflon
03 okt 07, 10:59 » Magic18
03 okt 07, 10:34 » kriss
03 okt 07, 10:41 » Asgeir
03 okt 07, 11:11 » teflon
03 okt 07, 11:18 » Lemmy
03 okt 07, 11:43 » kriss
03 okt 07, 11:46 » Martin_
03 okt 07, 12:51 » kriss
03 okt 07, 12:53 » Martin_
03 okt 07, 13:01 » Brukernavn
03 okt 07, 13:04 » Martin_
03 okt 07, 15:25 » Asgeir
03 okt 07, 12:01 » DeKjök
03 okt 07, 12:13 » Brukernavn
03 okt 07, 12:55 » kriss
03 okt 07, 12:57 » Martin_
03 okt 07, 12:59 » kriss
03 okt 07, 12:58 » FFK Forever
03 okt 07, 13:09 » Snæbbis
03 okt 07, 14:07 » DeKjök
03 okt 07, 16:04 » Snæbbis
Forumet er moderert av: arte et labore, marle, morten, per egil, Planken og Rey

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340