Oppfordring til alle i Plankehaugen!
Det er godt å lese at noen har skjønt det her inne :-) Det hjelper lite å sutre og klage, det som har skjedd har skjedd og nå er det på tide å gå videre. Selvfølgelig var det dumt at Zoran ble utestengt, men han vet hva han har gjort og hva f..... skulle ph styret gjøre når klagene "hagla" inn? JA det har blitt dårligere trykk ang synging, men stemningen på feltet har blitt mye bedre og da kommer også synginga etterhvert. Jeg kjenner til flere som har meldt seg inn i PH den siste tiden, og dette er folk som så absolutt synger og lager liv. Uansett hva dere måtte mene om at alle burde tåle litt kjeft og få "tilsnakk" hvis du ikke synger, så går grensen et sted. Jeg oppfordrer alle til å gå på medlemsmøte i PH som kommer nå i oktober/november en gang. Der kan dere komme med meninger og ønsker og diskutere hvordan vi skal gjøre det til det beste for alle. Både bestemødre, tanter, onkler, ungdommer og barn skal kunne være medlem av PH og kunne stå på PH feltet på kamp.
Utfordringen blir bare å få ALLE til å synge
---------------------------
Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)
Opprinnelig postet av MA
Både bestemødre, tanter, onkler, ungdommer og barn skal kunne være medlem av PH og kunne stå på PH feltet på kamp.
Utfordringen blir bare å få ALLE til å synge
Nemlig, det er det som er problemet. Så lenge alle disse kategoriene skal være på PH-feltet blir det rimelig vanskelig spør du meg.
Det har jo blitt foreslått sangkontrakt her inne, noe jeg ikke tror hadde hjulpet så mye. Hvem skulle "passet" på at alle sang? Det er alltid noen som driter i det alikevel. Nå har ikke jeg vært medlem over så mange år og vet ikke hvordan det har vært før ang synging. Men for meg spiller det ingen rolle om vi er den største eller den beste supportergruppa i Norge, men at det er god stemning og at de aller fleste skal kunne glede seg til å gå på kamp. Så vidt jeg vet har ikke PH på nåværende tidspunkt noen regler som sier noe om hvordan man som supporter skal være, bare man ikke volder fare eller bryter noen av Ph vedtekter eller skader klubben¨på noen måte. Jeg har alltid vært en syngende supporter og gledet meg til hver eneste kamp, men noe av gleden forsvant den dagen jeg og noen til fikk et ublidt møte med gjengen i BRH. Jeg ønsker at alle skal være med å synge og lage liv, men ikke under slike "uskrevne" regler som til tider har foregått på feltet.
Jeg har bare lyst til å spørre deg Rune Haugen. Hvilke av disse kategoriene av mennesker som jeg skrev i et tidligere innlegg mener du ikke passer inn, og hvordan er disse med på å gjøre det vanskelig mht å få hele feltet til å synge?
Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)
Sangkontrakt er tingen!! da blir vi kvitt "snylterne" og andre som ikke gidder å synge!!!
Min drøm:
PH feltet - For syngende supportere!!
- FFK norgesmester 2006 - :)
- Nå sikter vi mot stjernene!! -
Opprinnelig postet av kim_andre_c
Sangkontrakt er tingen!! da blir vi kvitt "snylterne" og andre som ikke gidder å synge!!!
Min drøm:
For å være ærlig så har jeg ingen tro på sangkontrakt heller. Folk som er vant til å stå/være sammen med noen som synger, kommer til å være på dette feltet også. Disse kommer til å late som de synger, og på denne måten har vi allikevel indianere. Og hvor mye skal man synge for å være på dette feltet ?? Hele tiden, innimellom, litt ?? Diffust.
håper du vil svare på dette. en jeg kjenner har vært plankehaugen supporter lenge føre jeg ble til og i dag har han kolst og ikke kan synge. så du skal hive han ut fra plankehaugen ?Sangkontrakt er tingen!! da blir vi kvitt "snylterne" og andre som ikke gidder å synge!!!
Min drøm:
mener du virkelig at han snylter da ?
Opprinnelig postet av keiko99
en jeg kjenner har vært plankehaugen supporter lenge føre jeg ble til og i dag har han kolst og ikke kan synge. så du skal hive han ut fra plankehaugen ?
Han kan være medlem av Plankehaugen selv om han ikke synger, sitte i nærheten av oss om han ønsker. Synd at han har fått kols, er vel den røykinga da. Så lenge han ikke kan synge så har han ikke noe å gjøre sammen med de syngende supporterne på Plankehaugenfeltet, samme om han er blind, døv, stum og vært medlem siden oppstarten.
håper du vil svare på dette. en jeg kjenner har vært plankehaugen supporter lenge føre jeg ble til og i dag har han kolst og ikke kan synge. så du skal hive han ut fra plankehaugen ?Sangkontrakt er tingen!! da blir vi kvitt "snylterne" og andre som ikke gidder å synge!!!
Min drøm:
Han er snylter / indianer hvis han er på feltet for de syngende ja ( det grå feltet ). Han får heller finne seg et sted å sitte.
Min drøm:
Dette er et godt eksempel, Keiko. Hvem skal ha lov til å få kjøpe årskort på PH?
Jeg er helt sikker på at det er helt umulig å sette opp en potte tett "avtale" mellom PH og supporter som sørger for:
- At en svært stor andel av PH-feltet synger
- At det aldri er gnisninger mellom de forskjellige meningene om hvordan en skal være supporter
Det å tro at man løser problemene med sang-avtale tror på julenissen. Snylterne vil uansett påstå at de synger, til tross for at de ikke gjør det, og klage seg hese på at alle maser på dem at de skal synge.
Klanen har løsninga: De sier rett ut sjøl at de overlater til tribunekulturen å regulere dette med synging, og den eneste måten å gjøre det på er som følger:
- De som ikke har tenkt til å synge stiller seg lengst mulig UNNA de som synger, for IKKE å ta opp plass OG skape irritasjon
- De som kanskje skal synge stiller seg i nærheten av de som synger hele tida sånn at de kan følge med på det som skjer i synginga, og slipper mas fra de meste iherdige
- De som synger hele tida MÅ stå i en svær hævv, sånn at samtlige i den hævven synger og bidrar som helvete, og disse SKAL også forsøke å få dem rundt sanghævven til å synge.
- Hvis noen "forviller" seg inn i en gruppe de ikke skulle vært i, så MÅ vi kunne si til folk: "Hei, her står folk som synger, hvis du skal la være må du jaggu komme deg over på andre sida".
Sånn sett, Keiko ,så mener jeg at kameraten din med KOLS bør stille seg langt unna den harde kjerne, for da kommer INGEN til å plage ham for at han ikke synger, og han slipper å irritere seg over at noen klager. Hadde alle tatt en ørliten sosial vurdering av tribuneplassering i sine knøttsmå, trange skaller FØR de gikk på kamp, og forsøkte å få til dette på en enkel og grei måte, så hadde det ALDRI vært noe problem med sang kontra pølse.
Opprinnelig postet av Asgeir
Sånn sett, Keiko ,så mener jeg at kameraten din med KOLS bør stille seg langt unna den harde kjerne, for da kommer INGEN til å plage ham for at han ikke synger, og han slipper å irritere seg over at noen klager. Hadde alle tatt en ørliten sosial vurdering av tribuneplassering i sine knøttsmå, trange skaller FØR de gikk på kamp, og forsøkte å få til dette på en enkel og grei måte, så hadde det ALDRI vært noe problem med sang kontra pølse.
Er vel noe i den duren jeg ville skrevet også.
Man har en stadion. Den har 12300-12800 plasser... Eks antall av disse er avsatt til en supporterklubb. Og her inne er det veldig stor splid på hva som er en supporter. Er man supporter hvis man kun har på seg full uniform eller hvis man kun synger (evt begge deler.). Det er jo egentlig her hele kjernen av problemet ligger. Ikke at jeg skal gjenta ting som allerede er sagt 40 tusen ganger allerede, men det da ganske klare fakta på at en supporterklubb synger og heier klubben sin frem til seier! Det er ihvertfall sånn det burde være. Kall det sangkontrakt, sangområde, whatever... Tilogmed på Holmen var det bedre kontroll på hve, som var på feltet enn nå. Sånn som det er på PH tribunen pr idag så har vi slått sammen Gressvigtribunen og PH tribunen.
Når du gikk inn på stadion på Holmen ble du i det minste spurt om bevis på at du var medlem av PH. Jeg tror mye av problemet ligger der... Pluss at det skal være for alle.... Jeg tror ingen på PH har store problemer at PH skal være for alle, men at det bør ligger restriksjoner er man nok alle enige i, både Johan Pølsespiser og Gudrun Skrikesegihjel. Så jeg håper da for alle parter at det blir en form for forsoning, og at vi blir flyttet til motsatt side, og at en form for sangkontrakt, med en form for eksludering fra dette feltet hvis du ikke overholder din del av avtalen. Kall det gjerne et sangpoliti. Der skal det også stå, med fryktelig liten skrift, at du kan bli snakka til, gjerne i et lite ueffent toneleie at detta holder ikke.
Man er supporter om man sitter eller står, men vær så snill og ikke ødelegg for de som faktisk har lyst til å gjøre noe ekstra ut av det her ved å stå på feil sted, bare fordi DU vil spare noen ekstra kroner! Hvis du kun er der for å se kamp, må det jo være deiligere å gjøre det sittende!?
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Opprinnelig postet av schpa84
Masse fint
Hei schpa84
Så deilig å være enig med deg. Liker ikke å krangle eller være uvenner med damer serru.
Er helt enig med det du skriver, og det har skjedd før at personer har blitt benådet.
Jeg tror det må lages klarere rettningslinjer for hvilke konsekvenser et eventuelt lov ellervedtektbrudd skal ha, konsekvenser som størstedelen kan stille seg bak. (umulig å få absolutt alle enige tror jeg)
Jeg synes også at PH feltet i størst mulig grad bør bestå av supportere som gir lyd fra seg, har selv aldri kjøpt bilett på PH feltet, da jeg ikke er en synger, kjøper jeg bilett til full pris.
Mye fornuftige tanker du har schpa84, bli hørt også når PH har årsmøte. Kansje en jente hadde vært en god ting i gutteklubben grei?
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Min drøm:
For å være ærlig så har jeg ingen tro på sangkontrakt heller. Folk som er vant til å stå/være sammen med noen som synger, kommer til å være på dette feltet også. Disse kommer til å late som de synger, og på denne måten har vi allikevel indianere. Og hvor mye skal man synge for å være på dette feltet ?? Hele tiden, innimellom, litt ?? Diffust.
Sangkontrakt har heller ikke jeg trua på. I en annen tråd her inne nevnte jeg et tiltak som luker vekk indianere. Det har blitt skrevet av noen før, men nå bør det vurderes seriøst. Gjør billettene på PH-feltet dyrere. MYE dyrere! Gjerne dyrest på stadion! Da skal jeg love dere at man ikke trenger sangkontrakter!
FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!
Opprinnelig postet av Scout
Sangkontrakt har heller ikke jeg trua på. I en annen tråd her inne nevnte jeg et tiltak som luker vekk indianere. Det har blitt skrevet av noen før, men nå bør det vurderes seriøst. Gjør billettene på PH-feltet dyrere. MYE dyrere! Gjerne dyrest på stadion! Da skal jeg love dere at man ikke trenger sangkontrakter!
Det må nok såpass drastiske ting til for å få de bort dessverre.
Opprinnelig postet av stjernengutt
Mye fornuftige tanker du har schpa84, bli hørt også når PH har årsmøte. Kansje en jente hadde vært en god ting i gutteklubben grei?
Gutteklubben Grei ?? Det sitter da 2 jenter i styret allerede. Silje Stenmoe og Heidi Aylar.
Det eneste som skal til for å bli kvitt indianerne er å sørge for andre rabatt-ordninger andre steder på stadion. Disse rabattordningene må selvfølgelig være bedre enn på PHs syngende felt. Sørg f. eks. for at alle seter på rad 1 og 2 rundt hele stadion er de billigste. (Er jo møkkaplasser uansett.)
Med tror ikke dette er realistisk.
God bedring, Dagfinn!
Opprinnelig postet av A.Scheie
Man bør ikke gjør PH-feltet dyrere.
Det eneste som skal til for å bli kvitt indianerne er å sørge for andre rabatt-ordninger andre steder på stadion. Disse rabattordningene må selvfølgelig være bedre enn på PHs syngende felt. Sørg f. eks. for at alle seter på rad 1 og 2 rundt hele stadion er de billigste. (Er jo møkkaplasser uansett.)
Med tror ikke dette er realistisk.
Nei, nettopp. Men det kan dyrere PH-billetter være. Et samlet styre som ønsker dette, vil ha null problemer med å "overbevise" Morgan og co til å gjøre dette. Morgan og de ville selvfølgelig bare takket ja med et stort smil. Problemet her ligger i å få PH-styret til å gå for dette.
FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!
er ikke noe tvil om at det er alt for mange som står i haugen p.g.a billige billetter på stadion å på borteturer. noe må gjøres. men å sette opp prisene på vårt felt er jeg uenig i. sett heller opp et sangfelt bak mål med bare syngende supportere.
da kan hvem som helst av oss be folk om å fjerne seg hvis de ikke synger. istedenfor å bruke tau så kan de heller spraye en strek på betongen.
Gutteklubben Grei ?? Det sitter da 2 jenter i styret allerede. Silje Stenmoe og Heidi Aylar.
Takk for det stjernegutt og Rune: Styret har vel ikke vondt av flere jenter vel? Jeg kommer til å stille opp på generalforsamlingen jeg, og stiller gjerne til valg. Er jente, mamma og ung og veldig opptatt av klubben,tribuneliv og at vi skal ha en fantastisk supporterklubb som uansett skal støtte hverandre, på tross av at vi er forskjellige
Hiv styret!!!!
Ok. Takk for opplysningen. Hvor mange er det i styret egentlig?
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
Opprinnelig postet av schpa84
Takk for det stjernegutt og Rune: Styret har vel ikke vondt av flere jenter vel? Jeg kommer til å stille opp på generalforsamlingen jeg, og stiller gjerne til valg. Er jente, mamma og ung og veldig opptatt av klubben,tribuneliv og at vi skal ha en fantastisk supporterklubb som uansett skal støtte hverandre, på tross av at vi er forskjellige
Det er jo helt topp om du har lyst til å bidra. Var flott stemning på PH feltet i går. Kanskje det er litt din fortjeneste pga det du skrev i starttråden her. Liker tankegangen din.
1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23