Husk meg
Brukernavn
Passord

Jons Overblikk, del 2 (angående utestengelse og tribuneliv)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 28 sep 07, 17:30
Endret: 28 sep 07, 18:11
Ikke ofte jeg starter tråder... Men sikkert en del av dere som ikke deltar i diskusjonen rundt Haugen på f-b, så jeg er så jævlig egofrekk at jeg poster svaret mitt her også. Føler at jeg får utdypet litt om en supporterklubbs oppgaver, hvilken ideologi som bør ligge bak. Jeg kan opplyse om at Silje er Silje i PH-styret, og hun opplyste oss om at utestengelsene ikke er ut 2008, men på ubestemt tid. Jeppsi syntes at det var dumt at ikke PH-feltet skulle være for alle, og det skal det jo ikke heller...Men her er innlegget!

Jons Overrblikk del 2
Skrevet av: Jon Syversen, 28-09-2007 17:23:05
Jeg får vel kommentere litt. Først og fremst så beklager jeg at jeg ikke kunne utdype en del av meningene mine i avisa. Plassen er begrenset og da må en skjære ned til benet, og bli litt tabloid. Til Silje: Det er interessant det du fortellerr om utestengelsene. Men hva styret i Haugen ville oppnå med å gå ut med løgn, dvs at de var utestengt ut 2008, i lokalaviseene og media ellers, ja, det er jo et stort mysterium. Medlemene i PH må da forvente at de blir informert korrekt fra styret, men det er altså ikke tilfelle. Rart... Til Jepsi: Ståplassfeltet er beregnet nettopp på de mest gale. At andre velger å plasseere seg der, er for meg uforstålig, men det kan jo ha noe med prisen å gjøre. Klubben har jo ikke lenger rabatt for pensjonister og trygdede. Men allikevel, em må forvente seg en litt røffere stil på stålassene enn ellers på Stadion. Og tantete image? Det var et bevisst valg vi tok da vi startet opp, og jeg er stolt av at vi har greid å favne så mange. Men det er fortsatt problemet med at ståplasene kanskje ikke er det mest egnede stedet for alle medlemene. Og noen av mine beste fotballvenner er "tanter", og som jeg er veldig glad i. BRH kjenner jeg ikke, og har ikke spes lyst til å bli kjent med dem heller. Men en ting som ikke kom godt nok fram i ukas overblikk, er det rent "ideologiske" bak en supporterforening. En god supporterforening har besteme mål og bestemtee oppgaver. Det aller viktigste er selvfølgelig å støtte laget maksimalt under kamp. Laget er altså de 11 som til enhver tid springer rundt i rødt og hvitt, og prøver å vinne poeng og ære for klubb og by og oss. Viderre har en supporterforening et ansvar ovenfor medlemene, at de representerer medlemene på best måte ovenfor klubb og forbund. For klubben er et kommersiellt foretak, og vi kan ikke automatisk gå ut i fra at klubb og supportere har samme interesser, jfr feks de såkallte "cupfinalepakkene". Plankehaugen skal selvfølgelig være en samarbeidspartner med god dialog med klubben, men den er også en pressgruppe ovenfor klubb og forbund. Den skal vel være vårt "fagforbund". Desverre serr det ut som om Haugen er på vei til å havne i et slags bakvendtland, der støtten til laget blir dårligere og dårligere, samtidig som støtten til klubben blir sterkere. Vi hyller ingen spillere med bannere, vi hyller direktøren, en ansatt i klubben med 1,5 mill i årslønn og fri bil.... Og så lenge Morgan og Ulf gjerne ferierer i Spania, så blir troverdigheten til PH som en pressgruppe rimelig tynnslitt. En fagforeningsleder hadde vel ikke fått sitte lenge i stillingen hvis han lånte fabrikksdirektørens hytte på fjellet. Det er mye som er tvilsomt i denne saken, og jeg føler meg ikke så sikker på at styret i PH forstår hvilken vei de har styrt skuta...rett på et skjær! The end of my soapbox!

Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07

Lagt til: 28 sep 07, 17:34
Takk Jon for at du skriver dette, det er så sant så sant 

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 28 sep 07, 17:48
At Plankehaug ledelsen i større og større grad fremstår som FFK ledelsens puddelhunder er ett stort problem...... Måten Plankehaugen sa ifra om i forhold til Ringberg salget, og Reddet jobben til Harry Hansen ville aldri skjedd idag.....

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 28 sep 07, 18:10
Endret: 28 sep 07, 18:11
Opprinnelig postet av Jon Syversen
Til Silje: Det er interessant det du fortellerr om utestengelsene. Men hva styret i Haugen ville oppnå med å gå ut med løgn, dvs at de var utestengt ut 2008, i lokalaviseene og media ellers, ja, det er jo et stort mysterium. Medlemene i PH må da forvente at de blir informert korrekt fra styret, men det er altså ikke tilfelle. Rart...

Hang meg opp i en ting. Mulig jeg tar feil, men likevel. Plankehaugen har vel alltid sagt "på ubestemt tid" (i følge pressemeldingen på plankehaugen.no), mens klubben har sagt ut 2008. Så jeg kan ikke se at noen har kommet med løgn, ihvertfall ikke bevisst.

Resten av innlegget ditt er jeg helt enig i

Håper du ikke har noe i mot at jeg la til litt i overskriften din for å få et mer beskrivende emne

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 28 sep 07, 18:29
Det er mulig jeg har misforstått, men tror ikke så mange har fått med seg akkurat det. Videre virker jo klubb og PH så samstemte i denne saken at utestengelsene kan sees på som like lange. Kanskje?

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 28 sep 07, 19:22

Flott skrevet, Jon! Du får med deg utrolig mye viktig, høyt der opp!

Hvertfall det du nevner med bannere. Selvfølgelig, Morgan bør støttes. Men at Plankehaugen lager et såpass stort banner, og blant annet går ut i presse og uttaler seg om sitt syn på saken, blir rart. At de uttaler seg i pressen om noe som har med klubben å gjøre, sier kanskje litt om hvor tett klubben og Haugen har kommet.

Jeg syns også ellers at Ulf Berg desverre har en del uheldige uttalelser. Han påstår i Fredrikstad Blad at det komme utrolig mye dritt på nettet om Plankehaugens håndtering av utestengelsene at han ikke gidder å lese det. Ok, det kommer litt dritt her på denne siden. Men hvis han tar seg tid til å lese all den konstruktive kritikken og de gode synspunktene enkelte har, tror jeg det ville vært lurt.

For et styre er et styre, og det er greit nok. Men syns et par av dem kunne vært litt mer aktive på nettet, feks her på denne siden. For dette er en bra side! Det kommer innimellom litt surt oppgulp, men jeg tror Plankehaugen kunne fått mange gode ideer og litt fler synspunkter på hva folk mener her. Utnevner de en eller to som kan bruke denne siden aktivt og kommentere aktuelle saker, vil de komme mye nærmere resten av medlemmene i Haugen.

Og det er også en veldig viktig ting. For en splittelse vil komme, før eller siden. Det er noe på gang, alle skjønner det. Bli litt mer jordnære og bland dere mer blandt medlemmene, Haugen, så kan det hende den splittelsen, som jeg tror vil komme for fullt etter hvert, ikke får sååååå store konsekvenser.

Takk for fine synspunkter og vinklinger av saken, Jon!

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 28 sep 07, 19:51
Vil egentlig følge opp ovenstående poster (Lemmy), som jeg synes får fram gode poenger akkurat som Jon.

I tillegg til Morgan-banneret, utestengelsen, de altfor nærme båndene til FFK som klubb og avstanden styret har til oss andre i PH, så synes jeg det er et par andre ting som har ergret meg over supporterklubben jeg er medlem av. At Plankehaugen kan være bekjent av å ha en internettside med så dårlig design, oppdatering og innhold generelt. Det finnes jo ikke engang et forum, og de oppdateringene som en sjelden gang kommer er ganske håpløst innholdsløse. Bildene som sjelden legges ut har veldig lite å gjøre med tribunelivet PH lager og er ofte av kaffedrikkende styremedlemmer. Jeg mener nå engang 
at PH som styret skryter av at har over 4000 medlemmer bør kunne greie å tilby medlemmene sine såpass. Synes styret i mange saker viser at de setter seg over alle medlemmer og ikke bryr seg om tilbakemeldingene de får om utbedring fordi de driver god butikk, og får medlemmer uansett fordi det er en stor fotballinteresse i denne byen.

schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04

Lagt til: 28 sep 07, 20:04
Kan ikke si meg mer enig Supreme, hadde tenkt til å ta det opp selv, men tok det orda ut av munnen på meg. Vi tenker for likt, hehe. Og til deg Jon Syversen, veldig bra skrevet!

Hiv styret!!!!

Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 28 sep 07, 20:25

Jeg kan bekrefte at det på brevet jeg fikk fra PH står "på ubestemt tid" mens det det på brevet fra FFK står "ut sesongen 2008". De kom forsåvidt i samme konvolutt...

Det det derimot ikke sto noe om, var at de tydeligvis har bestemt seg for å kjøre en tyster-linje for å få meg/oss kastet ut også på bortebane...

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 28 sep 07, 22:40
Opprinnelig postet av Biscuitman88
Det det derimot ikke sto noe om, var at de tydeligvis har bestemt seg for å kjøre en tyster-linje for å få meg/oss kastet ut også på bortebane...

Hva mener du med det? Har de kontaktet andre klubber for å få dere sperret ute?

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 29 sep 07, 00:49
Biscuitman88 ble vist vekk fra kampen mot Enga. Du kan lese litt om dette i denne tråden

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 29 sep 07, 08:31
OK, her snakker vi diskrimering... :)

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04

Lagt til: 29 sep 07, 23:26

Opprinnelig postet av Supreme NTM
Synes styret i mange saker viser at de setter seg over alle medlemmer og ikke bryr seg om tilbakemeldingene de får om utbedring fordi de driver god butikk, og får medlemmer uansett fordi det er en stor fotballinteresse i denne byen.

Tar det nærmest for gitt at du deltar på neste årsmøtet til Plankehaugen, og jobber for en plass i styret.... Da kan du påvirke nettsider, bilder og alt annet som PH administrerer, men du må også påregne å bruke mye fritid på dette. Og du må ta ansvar for beslutningene. Men er du mer folkelig enn Ulf Berg & co så passer du til jobben, men da må nok også du tørre å ta upopulære beslutninger, og det er det jo en del her på nettet som nok ikke har gjort før. Men er du en av dem som har guts, så er du mannen !

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

Slettet
Slettet av bruker eller moderator

becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05

Lagt til: 28 sep 07, 20:34

Hvis noen her ønsker å komme med noe konstruktiv kritikk til styret, så er det vel ganske naturlig å ta kontakt med de? og ikke skrive det inn på en forum side, er faktisk ikke alle som har tid eller lyst til å lese her inne.. det står for det meste bare tull her inne (mener jeg)...

hvis jeg ikke tar helt feil så står vel både mail adresser og telefon nummer til alle i styret på plankehaugen.no...

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 29 sep 07, 14:51

Plankehaugen uttaler seg ikke til pressen utover den pressemeldingen de sendte ut. Da regner jeg det ikke som sannsynlig at jeg får noen særlig bra forklaringer av Ulf Berg(eller noen andre i styret, Ulf er jo ikke alene om dette!) utover det de har sagt til pressen. Forståelig nok, egentlig.

Dessuten virker det som om Ulf Berg har låst seg helt, og mener at alt som blir skrevet på nettet bare er dritt. Han virker hvertfall veldig sånn i de intervjuene jeg har lest. Så til Ulf(du leser vel ikke dette uansett da, så lite kontakt som dere har med oss ikke-høytstående i Plankehaugen): Ikke gå inn på f-b.no eller noe sånn, men ta deg litt tid til å lese all konstruktive kritikken og rådene som kommer her på forumet. Hvis ikke risikerer dere å tape enda flere viktige personer i Plankehaugen, mens dere kanskje får inn et par stykken til som vil kose seg på gartneriet ditt med kake, vaffel og brus.

Litt bitter og krass på slutten der..Hehe..

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-

madcow

A-lagspiller
Ble medlem: 28 aug 06

Lagt til: 29 sep 07, 15:13
Lemmy, ta å send en mail til post@plankehaugen.no - så svarer nok Ulf Berg deg der. Det er litt urimelig å forvente at en organisasjon skal holde et øye på alle forskjellige medier og hva som blir diskutert i de...

Hørte at PH-styret skulle ha et møte på mandag der de (blant annet) skulle diskutere en eventuell videre pressemelding angående utestengelsen.. er jo bare å se hva som skjer. kanskje vi er heldige og får vite mer. Press på styret virker som en god løsning for å redde supporterklubben "Plankehaugen".

Hyl.
Tippeligaen? Første Divisjon? Andre Divisjon? Jeg bryr meg ei - Laget er fortsatt Fredrikstad og det er supporterkulturen jeg deltar i, likegyldig av divisjon. Gi oss Zoran tilbake!

- FFK / LFC / Østsiden -

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til: 30 sep 07, 10:00

Opprinnelig postet av madcow
Lemmy, ta å send en mail til post@plankehaugen.no - så svarer nok Ulf Berg deg der. Det er litt urimelig å forvente at en organisasjon skal holde et øye på alle forskjellige medier og hva som blir diskutert i de...

Hørte at PH-styret skulle ha et møte på mandag der de (blant annet) skulle diskutere en eventuell videre pressemelding angående utestengelsen.. er jo bare å se hva som skjer. kanskje vi er heldige og får vite mer. Press på styret virker som en god løsning for å redde supporterklubben "Plankehaugen".

Er det ikke snart årsmøte i PH? Det er vel bare og møte der,sørge for å kaste sittende styre, og få valgt inn personer man kan leve med ikke sant? For det er vel ikke en diktatorisk organisasjon hvor styret sitter på livstid?

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 30 sep 07, 12:23
Opprinnelig postet av stjernengutt

Er det ikke snart årsmøte i PH? Det er vel bare og møte der,sørge for å kaste sittende styre, og få valgt inn personer man kan leve med ikke sant? For det er vel ikke en diktatorisk organisasjon hvor styret sitter på livstid?

Årsmøte er vel ikke før Januar hvis jeg ikke tar helt feil.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

02/12/2024 15:21 | 60f95d23