Seriøse diskusjoner
Det er flere tråder nå som tar for seg livet i PH.
En om tiltak, en om straffene i forbindelse med utstegning og noen til. Det som er typisk for alle disse trådene er at de sklir helt ut. I stedet for å komme med konstruktive forslag og diskutere løsninger blir det bare diskusjon om klær og Zoran.
Sjøl har jeg prøvd å komme med noen forslag på tiltak. Det har andre gjort også. Men disse innleggene blir sjelden svart på. Hva med å prøve å være litt konstruktive og komme med forslag, tiltak som kan gjøre oss bedre? La oss diskutere det framfor krybbebiting om hvem som kler seg riktig osv.
---------------------------
Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.
1. Møt opp på kampene og støtt laget med sang hver eneste kamp som dere har gjort det før, og gi laget din støtte så lenge du orker (helst i 90 min ++, men alle orker ikke det).
2. I samme sleng oppfordrer jeg alle til å synge med når forsangeren drar i gang, enten navnet er Zoran, Glenn, Pål, Anne, Berit eller Rashid!
3. Ta saken om utestengelse av Zoran og de andre utenfor tribunen. Hensikten med å være supporter er jo å støtte laget. Hvem tjener på at man holder kjeft, og holder tilbake følelsene og engasjementet man egentlig har for laget i våre hjerter? Selv om man synger med og støtter laget, dolker man på intet vis noen av de utestengte i ryggen. De ønsker jo også å støtte laget.
FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!
Opprinnelig postet av Scout
Da poster jeg det samme innlegget som jeg hadde i tråden om tiltak her, i håp om at folk kan se det og svare på det. Dette er altås såre enkle tiltak for å bedre stemningen, og de retter seg mot alle:
1. Møt opp på kampene og støtt laget med sang hver eneste kamp som dere har gjort det før, og gi laget din støtte så lenge du orker (helst i 90 min ++, men alle orker ikke det).
2. I samme sleng oppfordrer jeg alle til å synge med når forsangeren drar i gang, enten navnet er Zoran, Glenn, Pål, Anne, Berit eller Rashid!
3. Ta saken om utestengelse av Zoran og de andre utenfor tribunen. Hensikten med å være supporter er jo å støtte laget. Hvem tjener på at man holder kjeft, og holder tilbake følelsene og engasjementet man egentlig har for laget i våre hjerter? Selv om man synger med og støtter laget, dolker man på intet vis noen av de utestengte i ryggen. De ønsker jo også å støtte laget.
Du skriver : Dette er altså såre enkle tiltak for å bedre stemningen, og de retter seg mot alle:
Det er det som er problemet, og har vært det hele tiden. Få med folk til å synge. Det er ikke så lett som du fremstiller det her.
Du oppfordrer folk til å synge, men folk gjør det ikke allikevel. Da tenker jeg majoriteten av feltet, ikke de få som synger. Sånn som det er blitt nå så mister de få som synger av full hals gnisten til å synge også.
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Scout
Da poster jeg det samme innlegget som jeg hadde i tråden om tiltak her, i håp om at folk kan se det og svare på det. Dette er altås såre enkle tiltak for å bedre stemningen, og de retter seg mot alle:
3. Ta saken om utestengelse av Zoran og de andre utenfor tribunen. Hensikten med å være supporter er jo å støtte laget. Hvem tjener på at man holder kjeft, og holder tilbake følelsene og engasjementet man egentlig har for laget i våre hjerter? Selv om man synger med og støtter laget, dolker man på intet vis noen av de utestengte i ryggen. De ønsker jo også å støtte laget.Du skriver : Dette er altså såre enkle tiltak for å bedre stemningen, og de retter seg mot alle:
Det er det som er problemet, og har vært det hele tiden. Få med folk til å synge. Det er ikke så lett som du fremstiller det her.
Du oppfordrer folk til å synge, men folk gjør det ikke allikevel. Da tenker jeg majoriteten av feltet, ikke de få som synger. Sånn som det er blitt nå så mister de få som synger av full hals gnisten til å synge også.
Hvillke tiltak foreslår du, da, Rune? hva skal til etter din mening for å få folk til å synge? Har du et forslag som kan prøves ut til søndag?
Opprinnelig postet av Morgaine
Hvillke tiltak foreslår du, da, Rune? hva skal til etter din mening for å få folk til å synge? Har du et forslag som kan prøves ut til søndag?
Nei, jeg har faktisk ikke det. Jeg kan ikke dra folk etter håret for å få de til å synge heller da. I hvertfall en ting er sikkert, og det er at sangene starter i et for høyt toneleie, og da er jeg ferdig etter 10 / kvarter. Jeg er i ferd må å gi opp jeg nå, og jeg som har pleid å stå med ryggen i mot i 3/4 av kampen. Jeg har ingen samarbeid overhode med de forsangerne som er nå.
Rom ble ikke bygd på en dag.
Zoran var faktisk en perfekt forsanger i første kamp!
Husker det godt. Borte mot Stabæk!
Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)
Opprinnelig postet av Liraren
Zoran var faktisk en perfekt forsanger i første kamp!
Husker det godt. Borte mot Stabæk!
Han har vel holdt på med dette siden 80-tallet, i BBB. Så det var jo ikke noe nytt for han dette.
Nei, jeg har faktisk ikke det. Jeg kan ikke dra folk etter håret for å få de til å synge heller da. I hvertfall en ting er sikkert, og det er at sangene starter i et for høyt toneleie, og da er jeg ferdig etter 10 / kvarter. Jeg er i ferd må å gi opp jeg nå, og jeg som har pleid å stå med ryggen i mot i 3/4 av kampen. Jeg har ingen samarbeid overhode med de forsangerne som er nå.
For det første: Det med toneleiet er et helt soleklart problem, og jeg har også store problemer med å være med på sangen i det leiet man legger opp til. Og etter et kvarters tid gir en opp fordi en ikke orker sopranstemmen mer...
Jeg tror dessuten at det å få med store deler av PH er utopisk, rett og slett fordi det er svært mange i PH som ikke er interessert i synge. Jeg tror derfor at rett strategi er å gi de som har lyst til å synge de optimale forhold for nettopp det; de må få en egen del av tribunen, den forsangeren de vil, de klærne de sjøl vil gå med, de må få slippe å føle seg forfulgt osv osv
Det er bare et faktum at en svinnende liten del av PH er interessert i å synge. Så da blir det å forsøke å utnytte de som faktisk vil. Og det er ikke enkelt etter behandlinga av Zoran, rett eller urett som det var.
Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg tror dessuten at det å få med store deler av PH er utopisk, rett og slett fordi det er svært mange i PH som ikke er interessert i synge.
Hvorfor skal ikke vi kunne få det til når andre får det til ?? Jeg synes det blir en litt for lettvint holdning til det.
Opprinnelig postet av Morgaine
Nå har jeg vært på stadion på samtlige hjemmekamper og på nesten alle bortekamper dette året. Jeg synger og skriker og hopper og alt som hører med, men har hatt problemer med at toneleie har vært for LAVT.....
PH består faktisk av mange jenter/damer som prøver å synge for full hals men som ikke klarer å komme "ned i kjelleren" slik som mannfolka. Alle vet jo at menn og damer har ulike toneleier på stemmene, men hvem skal få "rettighetene" til å ha "riktig" toneleie????
Jeg syns faktisk det er helt perfekt sånn som det er nå
Plankehaugen for ALLE...... men for guds skyld syng da :-)
Opprinnelig postet av MA
Nå har jeg vært på stadion på samtlige hjemmekamper og på nesten alle bortekamper dette året. Jeg synger og skriker og hopper og alt som hører med, men har hatt problemer med at toneleie har vært for LAVT.....
PH består faktisk av mange jenter/damer som prøver å synge for full hals men som ikke klarer å komme "ned i kjelleren" slik som mannfolka. Alle vet jo at menn og damer har ulike toneleier på stemmene, men hvem skal få "rettighetene" til å ha "riktig" toneleie????
Jeg syns faktisk det er helt perfekt sånn som det er nå
Ikke for å være kjønnsdiskriminerende, men det er vel litt egoistisk å si når det aldri har vært så
dårlig stemning i år av PH som det er nå.
Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg tror dessuten at det å få med store deler av PH er utopisk, rett og slett fordi det er svært mange i PH som ikke er interessert i synge.Hvorfor skal ikke vi kunne få det til når andre får det til ?? Jeg synes det blir en litt for lettvint holdning til det.
Jeg tror vi er enige, det er mest spørsmål om andelen man i det hele tatt kan få til å synge. Av PHs 4100 medlemmer er vel ca 2000(?) på kamp samtidig, og aktuelle for å synge. Av de 2000 vil man finne noen som synger hele tida (si maks 5% av PH), noen som synger ofte (15%), noen som synger innimellom (60%), noen som synger sjelden (15%), og noen som aldri synger (5%). Dette er jo en helt vanlig Gauss-kurve, eller normalfordeling, men jeg har grunn til å tro at andelen som aldri synger rett og slett er MYE større enn andelen som alltid synger. Det virker ihvertfall sånn på nye PH-feltet på stadion. Dette har sammenheng med at PH-plassene er billige, og de er forholdsvis godt plassert.
Jeg er den siste til å ville innføre et slags sang-politi, men det er klart at de som synger alltid eller ofte burde få tilrettelagt forholdene i størst mulig grad, for det er jo tross alt de som drar det hele rundt. Jeg tror det er en god idé å basere den "harde kjerne" helt til høyre, dvs mot HT, og så får kategoriene med synkende interesse for å synge stå lenger og lenger unna den harde kjerne. Det er vel mulig å få med inntil halv tribune med på de vanlige sangene, tenker jeg.
Men den virkelig harde kjerne som driver hele PH når det som mørkest ut? Maks 100 personer, spør du meg.
Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!
Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.
Den harde kjerna av sangere i Klanen er flytta over til Gaza. Der er det sangkontrakter for å få kjøpt sesongkort. (T)Unge Enga står også for seg sjøl på Gaza. Men Klanen har jo 13 000 medlemmer å ta av, så antallet blir større selv om ikke prosenten er høyere.
Jeg håper at det blir sangkontrakt på en del av PH -feltet neste år. Da kan forhåpentligvis de i PH som vil synge hele tiden stå sammen med de i den nye supportergruppa. Håper det blir prøvd ut neste år, men det må vel være klart før sesongkorta blir lagt ut for salg før jul? Blir teit å komme med rundt påsketider.
Ellers håper jeg at de som er forsangere nå leser disse innlegga som kommer om stemmeleie og tempo slik at de kan bli bedre til neste kamp. Har det vært noen møter i sanggruppa nå i høst hvor dette har blitt diskutert?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23