Klanens håndtering av ølbokskasteren. PHs håndtering av bluss
I samme kamp ble det fyrt av flere bluss på tribunen.
Les en fra klanstyret redegjørelse om det som skjedde. Legg spesielt merke til det jeg har uthevet helt nederst.
Opprinnelig postet av www.klanen.no
Ølbokser, mangfold, toleranse og slikt.Av: Christian Kjellsen (21. september 2007 00.05)Heldigvis traff ikke kasteren spesielt godt og heldigvis kunne Toni Nhleko fortsette matchen. Under eskorteringen av kasteren var det lett tiløp til kaotiske tilstander. Synderen ble slengt dritt til og slått etter. Det samme gjaldt forøvrig for vaktene. At det blir blir utskjelling og dytting for vedkommende kaster er desverre naturlig. Det er oppheta tilstander, det er trangt og fyren har driti seg ut. At man absolutt skal denge løs på en som på det tidspunktet var ferdig er selvfølgelig over streken. Slå etter vaktene er også lite hensiktsmessig. Vi velger likevel og fokusere på det som var positivt. Kampen ble ikke stoppet. Vi fikk relativt kjapt fjernet vedkommende og vi kunne fokusere på det vi skulle. Støtte laget til nok en seier mot Sandefjord.
Vi har sendt beklagelse til både Sandefjord Fotball og personlig til Nhleko. Ølkasteren har beklaget seg og forklart seg. Endelig straffereaksjon fra klubb har blitt offentligjort, den er meget streng. NFF har varslet at de vil se på saken. Vi avventer den situasjonen og håper og regner med at vi får en rettferdig og skikkelig behandling derfra. Klanen, KOT og klubbens representant har fått gode tilbakemeldinger på håndtering av situasjonen både når det pågikk som værst og i ettertid fra alle hold, - bortsett fra våre egne...
Det er det vanlige ensembelet av kritikere. Begge ytterfløyer på forumet er selvfølgelig kjapt ute. Fra den ene siden er vi som alltid overløpere, svikere og horer for den skumle onde og kaptialfordervete moderne fotballen. På den andre siden er vi selvfølgelig lurt og misbrukt igjen av skumle infiltratører fra ett ukontrollert voksende voldsuhyre. På toppen av det hele har vi fra det tabloide medias side en skarrende indignert Davy Wathne som aldri kan dy seg, samt våre alles kjære anonyme venner i VPN. VPN kaster seg nok en gang sultent over noe som kanskje kan bli kimen til en lett intern krangel, styrt av våre mest ytterligående meningsbærere.
Klanen består per dags dato av ca 12 000 individer. Dette spenner fra bestmødre til spedbarn.
Vårt hovedfokus ligger på den delen av vår medlemsmasse som går på hjemme- og bortekamper. Her spenner vi fra lett sedate og etterhvert sittende, til hoppende og energifylte individer. I dette systemet av tribunekultur er ingen mer verdt enn noen annen. Vi oppfordrer heller folk til å bruke huet, finne sin plass og organsiere seg på tribunen. Dette er etter min mening representativt for begrepet tribunekultur. Alle forsøk på regi, regelverk og annet for å optimalisere lyd og bilde har vist seg å være lite hensiktsmessig. Vi driver ikke med sånt. Vi er frie, tenkende sterkt forskjellige individer som kun har en ting til felles. Vi elsker Vålerenga. Vi viser det ved tilstedeværelse og vi viser det ved visuell og lydmessig støtte. Noen kamper er vi jævlig bra, noen kamper fungerer det ikke optimalt. Det er også perioder hvor vi er i omstilling og ligger litt nede før tribunedyret dukker opp igjen. Det er det som er oss, det er det som er tribunekultur. Regissert supporterkultur med strenge koder og regler for andre ta seg av. Det er som sagt ikke oss.
Styrets oppgave er å legge til rette for dette, mer enn å styre det. Reglene er derfor super enkle:
Det kastes ikke gjenstander fra tribunen. Det slenges ikke rasistiske meldinger fra tribunen. Det utøves ikke vold på tribunen. Du opptrer ikke truende mot medsupportere eller vakthold.
På toppen av dette har vi endel oppfordringer. Finn din plass på tribunen. Ikke vær så drita at du like gjerne kunne blitt i bussen eller hjemme. Ikke start sanger i hytt og pine, prøv å være en del av tribuneorganismen.
Særinteresser eller oppfatninger som avviker sterkt fra dette har ikke noe sterkt fokus fra oss.
Det er stor forskjell på grupperinger på tribunen og fraksjonering av Klanen. Førstnevnte er naturlig, sistnevnte er utelukkende negativt og noe vi bør unngå.
Det hele er såre enkelt, og ikke minst en jævlig viktig og morsom del av livet til mange av oss.
En liten kommentar om bluss til slutt. Styret i Klanen oppfordrer ikke til blussing. Styret i Klanen er heller ikke motstander av blussing. Vi jobber for at reglene for dette skal endres og skulle så skje vil sikkert tribunedyret også organsiere seg jævlig enkelt i forhold til det.
UEFA cup, Hockey, FFK, Odd før to prestisjefylte kamper foreslår jeg er fokuset de neste tre ukene. Er ikke det nok. Personlig må jeg innrømme det tar nok tid og energi, det.
Kjellsen.
Her viser de vei for PH. Ble blusserne kastet ut? Nei. Ble de utestengt i halvannet år? Nei. Klikket styret og truet med å trekke seg? NEI.
Se og lær.
---------------------------
Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .
Blussing bør jo ikke være forbudt. Det er noe som skaper liv! Men, jeg skjønner argumentene mot det. Noe kan ta fyr, og det kan fort bli ganske farlig.
Derfor kunne man kanskje utdelt bluss til et par faste personer hver kamp. De burde fått et slags lite "felt" for seg selv på en kvadratmeter eller noe, og fått lov til å tenne bluss når FFK scorte.
Ja til endring av reglene ang. bluss!
Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-
PH hadde kommet langt med å ikke være livredde for alle ikke skal like oss.
Mindreverdighetskompleksene tyter jo ut av øra på visse folk i PH.
Norge er ett land i identitetskrise, som hele tiden må forsikre seg om at andre liker oss, hva andre syns om oss osv.
Noen personer drar dette til det ekstreme ned i hverdagslivet og inn i PH.
Hiv styret!!!!
utifra det jeg leser fra åssen klanen har takklet dette så vil jeg si at de har håndtert det 100 ganger bedre en plankehaugen .
FFK, stjernen og liverpool for altid:)
Hiv styret!!!!
Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!
Opprinnelig postet av Lemmy
Blussing bør jo ikke være forbudt. Det er noe som skaper liv! Men, jeg skjønner argumentene mot det. Noe kan ta fyr, og det kan fort bli ganske farlig.
Bluss er ikke så og så farlig, bluss er et symbol på en kultur. Og denne kulturen er man livredde for i Norge, av aller steder, og vil ta "ondet med rota" ved å gi helt latterlig strenge straffer for latterlig små saker. Det største problemet med "fiendebilde" i en samarbeidssituasjon er at man etterhvert ser styggen sjøl på annenhvert gatehjørne, og mister totalt fokus på det man skal være fokusert på.
Banner med meninger om styre og stell i en fotballklubb er OGSÅ et symbol på et kultur. På borte- eller hjemmetribuenen.
Det å ikke gå i supporterklær er blitt et symbol, det å gå med sixpence er blitt et symbol, det å drikke engelsk stout er blitt et symbol, det å ta trikk er blitt et symbol.
Vi går en tung tid i møte med denne kølsvarte visjonen fra PHs lederseter.
Klanen ligger på dette punktet lysår foran PH, bare så det er sagt.
Det er stor forskjell på grupperinger på tribunen og fraksjonering av Klanen. Førstnevnte er naturlig, sistnevnte er utelukkende negativt og noe vi bør unngå.
Dette er jeg helt enig i! PH bør være samlet og enhetlig som organisasjon. Jeg synes faktisk det er merkelig at PH kan akseptere at enkelte representerer andre organisasjonsenheter og får bruke våre ståplasser tildelt fra klubben. Spesiellt er det rart at symboler med sterk tilknyttning til casuals miljøer får benyttes sentralt i tv bilder av "plankehaugen".
Når det er sagt synes jeg vi ikke har noen problemer og sameksisterer godt...det er vel derfor ingenting er gjort på dette omerådet foreløpig.
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009
Klanen er på ingen måte malen for hvordan vi skal være. Og i PH er det ingen som har sviktet noen, snarere enkelte som har sviktet PH.
Blussing er flott det....foran PH FØR kamp, ...ikke mange andre klubber som gjør det, så vi skal være jævlig glad for at vi får lov.
Og hva andre for lov til og ikke vi..driter jeg i (det rima)
Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"
Opprinnelig postet av Frode
Dette er jeg helt enig i! PH bør være samlet og enhetlig som organisasjon. Jeg synes faktisk det er merkelig at PH kan akseptere at enkelte representerer andre organisasjonsenheter og får bruke våre ståplasser tildelt fra klubben. Spesiellt er det rart at symboler med sterk tilknyttning til casuals miljøer får benyttes sentralt i tv bilder av "plankehaugen".
Hvilke symboler mener du?
I hvilke kamper har dette blitt benyttet sentralt i TV-bildet? Og hvorfor er det et problem? Skal ikke Plankehaugen være for alle, også undergrupper? Det er vel naturlig da at vi som syngende PH-medlemmer får oppta plasser tildelt av klubben eller...
Opprinnelig postet av Brukernavn
Klanen er på ingen måte malen for hvordan vi skal være. Og i PH er det ingen som har sviktet noen, snarere enkelte som har sviktet PH.
Klanen har bare håndtert dette tusen ganger bedre enn Plankehaugen. Det stinker mindreverdighetskomplekser og håndteringsproblmer av styret. De kastet ikke folk ut av stadion fordi de skapte stemning og fyrte bluss. Styret i Klanen truet ikke med å trekke seg pga ett bluss og litt håndtering på tribunen.
Det jeg mener er at Klanen har håndtert dette profesjonelt.
HATER NFF .
Opprinnelig postet av "www.klanen.no"]
Styrets oppgave er å legge til rette for dette, mer enn å styre det. Reglene er derfor super enkle:
Det kastes ikke gjenstander fra tribunen. Det slenges ikke rasistiske meldinger fra tribunen. Det utøves ikke vold på tribunen. Du opptrer ikke truende mot medsupportere eller vakthold
Et vel et poeng dette også vel... Desuten skriver de at de jobber for å endre reglene, ikke bare bryter dem...
Desuten, truet styret i PH med å gå ? Er i tilfellet noe jeg ikke har fått med seg..
Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet
Opprinnelig postet av Martin_
Styret i Klanen truet ikke med å trekke seg pga ett bluss og litt håndtering på tribunen.
Truer styret i PH med å trekke seg?
Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"
Opprinnelig postet av bjorn
Klanen er en skikkelig supporterklubb det vettu, som har rekti fokus og vet hva de driver med.
PH hadde kommet langt med å ikke være livredde for alle ikke skal like oss.
Mindreverdighetskompleksene tyter jo ut av øra på visse folk i PH.
Norge er ett land i identitetskrise, som hele tiden må forsikre seg om at andre liker oss, hva andre syns om oss osv.
Noen personer drar dette til det ekstreme ned i hverdagslivet og inn i PH.
Synes egentlig dette er et ufrivillig morsomt innlegg. Hvis det er noen som er opptatt av å bli godtatt og å ha cred blant andre supportergrupper så er det vel Ultras-folka? På meg virker det som om de helst ville vært i Klanen, eller at vi skal bli som Klanen. Nei, takke meg til.
Det som er deilig med PH og Fredrikstad er at vi er som vi er. Med hest og flagg på broa osv. Vi skiller oss ut og driter i hva andre måtte mene om den saken. At PH ikke vil ha politiet på nakken når vi kommer på bortekamp synes jeg er en god ting. Synes ikke det er fint å gå fra kamp mellom politi med bjeffende hunder sånn som på Nadderud.
Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.
Hvilke symboler mener du?
I hvilke kamper har dette blitt benyttet sentralt i TV-bildet? Og hvorfor er det et problem? Skal ikke Plankehaugen være for alle, også undergrupper? Det er vel naturlig da at vi som syngende PH-medlemmer får oppta plasser tildelt av klubben eller...
Jeg mener dresscoden og banner med ett organisasjonsnavn som ikke har noe med plankehaugen og gjøre...
Plankehaugen er for alle, men jeg vet ikke om det står noe om at Plankehaugen skal romme andre "selvstyrte" organisasjoner og at PH plikter å gi plasser til disposisjon til slike ? Tviler faktisk på at dette er noe som blir akseptert i lengden.
Syngene PH medlemmer av alle slag er selvsagt velkommen! ;-) Men vit at det ikke er noe selvfølge at organisasjoner godtar selvstyrte undergrupperinger. Så sendt en liten takk til PH styret dere...
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009
Ja, eller den eldre garde i styret. De kunne jo hvertfall ikke assosieræs med bluss å sånn!!!! Det er jo livsfarlig, du kan jo dø og greiær!
Uansett.
Når Ulf Berg reklamerer med at vi har 4100 medlemmer og stadig i fremgang, er det helt naturlig at folk grupperer seg.
HATER NFF .
Opprinnelig postet av Morgaine
Synes egentlig dette er et ufrivillig morsomt innlegg. Hvis det er noen som er opptatt av å bli godtatt og å ha cred blant andre supportergrupper så er det vel Ultras-folka?
Syns nå begge ytterfløyene som stanger nå er like ille jeg da ... noe midt imellom hadde vært fint.
Ja, eller den eldre garde i styret. De kunne jo hvertfall ikke assosieræs med bluss å sånn!!!! Det er jo livsfarlig, du kan jo dø og greiær!
Hvor står det at de truer med å trekke seg ?
Best of Ultras:
Vi har snakket med styret flere ganger, og de sa de lurte på å trekke seg etter Stabækkampen. Bluss åsånn vett! Det er ikke sånt hestehaugen kan assosieres med.
HATER NFF .
Det står ikkenoe sted selvfølgelig?
Vi har snakket med styret flere ganger, og de sa de lurte på å trekke seg etter Stabækkampen. Bluss åsånn vett! Det er ikke sånt hestehaugen kan assosieres med.
Kan jeg spørre hvor gammel du er Martin ?
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009
Men da er det vel egentlig du som bør trekke deg...er det ikke? Det er hvertfall på høy tid.
Best of Ultras:
På profilen står det at han er 17 år...................
For oss som er såpass langt i livet at vi har tenåringer hjemme, er det helt etter boka at tenåringer "eier" sannheten.
En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske
…. og jeg som drømmer om FFK-gull !
Opprinnelig postet av freud
På profilen står det at han er 17 år...................
For oss som er såpass langt i livet at vi har tenåringer hjemme, er det helt etter boka at tenåringer "eier" sannheten.
Mange ungdommer/tenåringer som er mer oppegående enn voksne/godt voksne bare så det er sagt.
Og ja, jeg har en sønn på 17 år jeg også, og jeg opplever ikke han som bedrevitende slik som du beskriver.
Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)
Vi har snakket med styret flere ganger, og de sa de lurte på å trekke seg etter Stabækkampen. Bluss åsånn vett! Det er ikke sånt hestehaugen kan assosieres med.Kan jeg spørre hvor gammel du er Martin ?
Hvorfor kommer dere ikke med motargumenter, dere som kritiserer han? Om dere, som mest sannsynlig kunne vært foreldrene våre, ikke klarer å utdebattere han, så er vel ikke dere stort bedre?
Klanen har håndtert dette på den riktige måten, bluss er faktisk noe som hører til på tribunen, ikke nede på matta eller i ansiktet på en 5-åring. Som den tidligere forumbrukeren denialsander nevnte, varme drikker, fall og kutt skader langt flere tilskuere enn bluss.
Burn in hell, por favore..
Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!
Opprinnelig postet av Marcus
og jeg lurer på hvorfor FRODE drar fram at Martin er 17.. det har ingenting med saken og gjøre i det hele tatt
Hestehaugen, bluss å sånn vett! ;-)
Klart meningene er farget av livssituasjon, kultur og alder....også språket...det var det som tente min nysgjerrighet.
Derfor :-)
Klar til innsats idag ?
Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009
Opprinnelig postet av bønna
Klanen har håndtert dette på den riktige måten, bluss er faktisk noe som hører til på tribunen, ikke nede på matta eller i ansiktet på en 5-åring. Som den tidligere forumbrukeren denialsander nevnte, varme drikker, fall og kutt skader langt flere tilskuere enn bluss.
Klanen skal ha honnør for god håndtering av denne saken, noe styret i PH ikke skal ha for sin håndtering av Zoran/BRH/blusse- saken. Bluss kan være noe som hører hjemme på tribunen, men den som da ikke forstår at dette må kunne organiseres i kontrollerte former, fortjener ikke annet enn et godt slag i bakhuet.
Kan PH, BRH eller hvem det nå måtte være få lov til å blusse på tribunen, men da på et gitt område innenfor f.eks PH-feltet, vil det være meget stilig og stemningskapende. For ikke å glemme, helt ok for de fleste (vil jeg tro). Det er jo en grunn til at PH får lov til å blusse langs matta før kamp: nettopp fordi det foregår kontrollert. Men dersom det fyres av i hytt og snøvær midt blant 1200 hoppende glade supportere med eller uten "julepynt" på seg, medfører dette en potensiell fare. Blusset kan sette fyr på et skjerf, et banner, et flagg, en genser, en bukse, for ikke å snakke om at noen kan få brannskader (the list goes on...)
Hva varme drikker angår, burde egentlig ikke kaffe selges på norske fotballstadioner, spør du meg. Brannskader fra dette er også en reell fare, men den som vil prøve å få bannlyst kaffen fra norske tribuner har en helsikes jobb foran seg. Kaffe er tross alt noe mange nordmenn drikker hver eneste dag, og som de fleste har et langt mer fredeligere forhold til enn bluss. Det er allikevel fare knyttet til drikking av kaffe på tribunene.
Får BRH eller PH fram at blussing faktisk kan foregå på tribunen ved scoring, på et bestemt område vel og merke, og styret i FFK sier seg enig i det, har de min fulle støtte.
Til slutt vil jeg bare si at det som dere i BRH gjør i 90 minutter hva synging, klapping, hopping, veiving med tostangs bannere og flagg å gjøre, fortjener honnør. Jeg synes dere er gørflinke til nettopp dette! Stå på med dette, og støtt laget på nettopp denne måten. Min honnør--->
FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!
kan jeg spørre hvor gammel du er Martin ?
Hvorfor diskutere min alder? Har du gått tom for fornuftige argumenter?
Fremtiden tilhører oss unge.
HATER NFF .
Opprinnelig postet av Marcus
og jeg lurer på hvorfor FRODE drar fram at Martin er 17.. det har ingenting med saken og gjøre i det hele tattHestehaugen, bluss å sånn vett! ;-)
Klart meningene er farget av livssituasjon, kultur og alder....også språket...det var det som tente min nysgjerrighet.
Derfor :-)
Klar til innsats idag ?
Ok.... Det farger språket? Gir jo absolutt ingen forklaring på hva det har med saken å gjøre, det viser jo bare at du har sluppet opp for argumenter og tar til usakligheter...
Hiv styret!!!!
Min livsituasjon er helt ved sin fulle fem. Vil du har mer info, send telegram til kommunen.
HATER NFF .
bluss er faktisk noe som hører til på tribunen,
Siden når? Fordi??? Fordi de tøffe gutta i ultras rundt omkring i europa gjør det sånn?
All slags "cred" fra meg for livet dere skaper, og ikke minst engasjementet deres på kamp, men et engasjement bør gjelde 24:7.for slike som dere, og der har dere en lang vei å gå i BRH (en personlig meninge bygd på hva jeg ser på kamp). Tifo-messig er dere, uten at jeg vet grunnen, en bortimot skandale. Er ikke sikker på hva slags sanger dere har laget, men aner meg at det ikke er så mange, savner større orginalitet og særpreg der óg. Er ikke det en del av BRH sin visjon, å skape sanger, og tifo, som setter rammen for kampen?
En del av påstandene og meningene deres virker tuftet kun på "hva mener andre likesinnede om oss", og hva gir cred på nettsider for "Ultrasgrupperinger". Hvor er isåfall orginaliteten? Den dere så sterkt etterlyser i PH?
Rød.... hvit... og patriot!
Opprinnelig postet av schpa84
Trist å se at denne tråden igjen har blitt ødelagt av hets av BRH, trist at det ikke går å diskutere ting uten at dette skjer og det er de samme personene som går igjen
Prøv å se positivt på det, schpa84.
Man vil alltid møte motgang i livet. Men så lenge du kommer deg gjennom motgangen, så gjør den deg sterkere.
Husk på det !
http://www.tribunekultur.com
"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein
FFK and Wisla Kraków forever...
Opprinnelig postet av djpete
Tifo-messig er dere, uten at jeg vet grunnen, en bortimot skandale. Er ikke sikker på hva slags sanger dere har laget, men aner meg at det ikke er så mange, savner større orginalitet og særpreg der óg. Er ikke det en del av BRH sin visjon, å skape sanger, og tifo, som setter rammen for kampen?
Jeg vet at BRH har prøvd å komme inn på stadion med tostangs/bannere uten hell, de lagde jo hvertfall velkomst banneret til Gashi om du husker det. Selvsagt kan man ikke forvente kjempe Tifo av en gruppe på 10-15 unge gutter hvor de fleste antaglivis er studenter med dårlig rå. De har prøvd seg på bannere/tostangs uten å komme inn med det, hva slags tifo synes du er grei nok da? Det blir fort dyrt for en så liten gruppe. Når det gjelder sanger så har vel faktisk BRH vært med på å lage en flere av de sangene som synges denne sesongen.
Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)
Opprinnelig postet av Radoslaw
Opprinnelig postet av schpa84
Trist å se at denne tråden igjen har blitt ødelagt av hets av BRH, trist at det ikke går å diskutere ting uten at dette skjer og det er de samme personene som går igjenPrøv å se positivt på det, schpa84.
Man vil alltid møte motgang i livet. Men så lenge du kommer deg gjennom motgangen, så gjør den deg sterkere.
Husk på det !
Hehe, så sant, så sant, men skulle ønske det gikk an å diskutere ting her inne uten at trådene sklir ut hele tiden. Sier ikke at jeg er noe flinkere enn andre til det, men har prøvd å tenke litt på det de siste dagene for det sklir jo rundt akkurat det samme temaene her inne, men det positive nå er at det har kommet mer og mer forslag om tiltak, og det er jo utrolig positivt, slik at vi kan komme oss videre
Hiv styret!!!!
Hadde aldri trodd jeg skulle si dette, men: Applaus til Klanen for håndteringen av blussing! Der er det ingen heksejakt og dolking i ryggen av egne medlemmer, slik tilfellet var i vår klubb - og det attpåtil uten å hverken få forklare oss eller få svar på spørsmål vi har!!
Verst av alt synes jeg likevel det var (ikke bare fordi det gikk ut over meg selv) å se hvordan deler av PH tydeligvis har sunket så dypt at de har blitt redusert seg selv til en gjeng angivere og tystere ved å peke meg ut for vaktene på Ullevål - til tross for at dette ikke har noen verdens ting med de å gjøre, da utestengelsen min KUN gjelder hjemmekamper!! Der får kikke etter meg på de kommende bortekamper også da, slik at dere kan gjøre det samme igjen.. Jeg blir direkte kvalm!! Den nye supporterklubben er evnt et velkomment tilskudd!
FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!
Opprinnelig postet av Liraren
Angående tifo blir brh nesten nektet og ta med hvert eneste tifo vi lager!
Lettvint unnskyldning for å slippe jobben med tifo vel! Dere vet godt hva slags type tifo dere får ta med, og hva slags type som er mer tvilsom. Lag noe som er 100% sikkert da vel? En banal unnskyldning om at dere ikke vil lage menigmannstifo holder rett og slett ikke. Tifo er til for å støtte laget, ikke for å tilfredstille enkelte tifohjerners ego, og krav på uttrykk.
Normale OH, kasteruller?, stripes, mosaik osv er ikke forbudt og skaper fortsatt de råeste tifos etter min mening. Greit nok det ser rått ut med bluss på tribunen, men det setter jo ikke noe krav til de som gjør det. Store rå tifoer viser at det er lagt ned timer, engasjement, hjerte og sjel, for å støtte klubben. Nettopp det er jo poenget, slik at spillerne skal gjenngi noe av supporternes engasjement, når de gjør sin jobb på banen.
Rød.... hvit... og patriot!
Hiv styret!!!!
bluss er faktisk noe som hører til på tribunen,
Siden når? Fordi??? Fordi de tøffe gutta i ultras rundt omkring i europa gjør det sånn?
All slags "cred" fra meg for livet dere skaper, og ikke minst engasjementet deres på kamp, men et engasjement bør gjelde 24:7.for slike som dere, og der har dere en lang vei å gå i BRH (en personlig meninge bygd på hva jeg ser på kamp). Tifo-messig er dere, uten at jeg vet grunnen, en bortimot skandale. Er ikke sikker på hva slags sanger dere har laget, men aner meg at det ikke er så mange, savner større orginalitet og særpreg der óg. Er ikke det en del av BRH sin visjon, å skape sanger, og tifo, som setter rammen for kampen?
Når? Det var vel når et lyst hode fant ut at man kunne sette farge på et arrangement med pyroteknikk. Fordi? Det ser ganske kult ut, akkurat samme grunnen som når folk vil fyre opp raketter på nyttårsaften. Jeg er også klar over at engasjementet vårt bør gjelde 24/7, men når vi har blitt motarbeidet så til de grader av medsupportere så er ikke akkurat det det enkleste. Tifo-messig så har vi ikke fått til mye pga de gestapo-vaktene som herjer på Nye Fredrikstad Stadion, det er ikke mange bannere vi har laget jeg er fornøyd med. Sangmessig er det veldig lite å utsette på oss. Men når sant skal sies, vi har en lang vei å gå før vi kan kalle oss en god ultrasgruppe.
En del av påstandene og meningene deres virker tuftet kun på "hva mener andre likesinnede om oss", og hva gir cred på nettsider for "Ultrasgrupperinger". Hvor er isåfall orginaliteten? Den dere så sterkt etterlyser i PH?
Her tror jeg du må gi noen eksempler for at jeg skal skjønne. Om du tror at vi er opptatt av "cred" så er vel det litt av greia når man er en engasjert, syngende supporter, i tillegg til å støtte laget selvfølgelig. Det ser man overalt i verden, fra Buenos Aires til Vladivostok.
Burn in hell, por favore..
Normale OH, kasteruller?, stripes, mosaik osv er ikke forbudt og skaper fortsatt de råeste tifos etter min mening. Greit nok det ser rått ut med bluss på tribunen, men det setter jo ikke noe krav til de som gjør det. Store rå tifoer viser at det er lagt ned timer, engasjement, hjerte og sjel, for å støtte klubben. Nettopp det er jo poenget, slik at spillerne skal gjenngi noe av supporternes engasjement, når de gjør sin jobb på banen.
Det er gode poenger du kommer med, DJ. Vi har fått låne TIFO-lokalene til Plankehaugen et par ganger, men det har det blitt slutt på nå. PH mente at vi brukte stoffet på unyttige ting, da vi ikke fikk brukt det på stadion (vaktene og nazi-Waters nekter oss). Dessuten tviler jeg på at vi hadde kommet inn med noe som helst, som vi har laget. Vi har jo prøvd flere ganger tidligere. En normal tostangs med FFK-vimpel, og påskriften "FFK for verdensherredømme"har blitt nektet og konfiskert på nytt og på nytt hele sesongen, men etter mye arbeide og hundre mailer har Aristo Boys fått med seg det inn. Vi hadde også en normal tostangs i rød og hvite farger, som heller ikke kom inn av ukjent grunn/reglement.
Hadde vi vært skikkelig gærne hadde vi smuglet med oss alt. Vi har prøvd det også. Men når vi kommer med plaststengene til tostangene (uten vimpel, de har ligget på hemmelige steder på kroppen) har de tatt fra oss de også. Vi kunne jo denget løs på noen med dem?
Økonomisk har vi ingen mulighet til å måle oss med PH. Problemet er at de har 1 million på bok, og 150 syngende på tribunen. Ser du problemet?
HATER NFF .
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
02/12/2024 15:21 | 60f95d23