Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 sep 06, 07:02

Opprinnelig postet av Tiger
Men poenget er at man kaller det fond. Poenget med et fond er at man kan gi støtte til andre og ikke seg selv. Jeg har personlig ikke problemer med å støtte Enerly og har bidratt selv. Samt jeg forstår folk som synes det har tatt litt av siden det går til en privat person.

 

Jeg tror du roter litt med begrepene, Tiger. Et font er per definisjon ikke noe mer enn avsatte økonomiske midler som skal benyttes til et spesifikt formål - være seg det er en enkeltpersons helsemessige restitiusjon eller avgrenset til en gruppe mennesker med andre behov.


Her er et utdrag fra definisjonen, fra ordboka:

"1 urørlig kapital som tjener som grunnlag for et foretak; kapital av avsatt overskudd; urørlig kapital der rentene skal brukes til bestemte formål opprette et f- "


Det er mange som oppretter fond utelukkende til enkeltpersoner. F.eks. til sitt/sine barn, for å gi økonomisk støtte til utdanning.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340