Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 aug 06, 10:27
Endret: 29 aug 06, 10:28
Opprinnelig postet av stibarst
Opprinnelig postet av denialsander
 

Når Chelsea ble seriemestere ifjor var det midtbanen som hadde scoret flest mål....

 

det sier jo kanskje noe mer om midtbanen til chelsea enn om spissene.... en spiss - angriper, skal score mål.

om de tilrettelegger for midtbanen så er jo det vell å bra - men alikevel så er det mål som skal være deres "greie" ikke..

 

 

men se på den norske eliteserien da -- det er 8 spillere som har scoret mer enn Bjørkøy - Alle disse er spisser.  her er det kun ett lag som ligger bak oss på tabellen (tromsø  med Årst). ut i fra dette kan man kanskje trekke en konklusjon om at hvis man har spisser som scorer mål - ja så kommer man lenger opp på tabellen!!!!

 

se hva som har skjedd etter at tarik har begynt å score - da har vi vel klatret en plass eller 3 ....

 

så det er ikke akkurat noen vits å si at det ikke er nødvendig for en spiss å score mål!!!!!!

 


Selvsagt skal en spiss score mål. Men det må være lov å kreve at annen innsats også blir verdsatt - DET er poenget mitt. Ulike spillere har ulike roller - også som spisser.  Du har hengende spisser, møtende spisser, rettvendte spisser, spisser som truer bakrom, osv.  Det samme med midtbanen: Offensive, defensive, kantspillere, løpsmaskiner, osv, osv.

Når det gjelder målscorere, vil jeg heller ha et lag som har 6-8 spillere som hver er kapable av å score 10 mål hver - enn å basere alt på en superspiss som setter 20...

Her er forøvrig målscorer-lista (uten assists) for Chelsea:

Frank Lampard 20
Didier Drogba 14
Hernan Crespo 13
Joe Cole 10
John Terry 7
Arjen Robben 7
William Gallas 5
...

http://www.mychelseafc.com/previous_statistics/2005-06_statistics.htm

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340