Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 16 aug 06, 12:57

 

1. Bergfamiliens synging får Bergfamilien svare for. Var jo Anish som kritiserte synginga mi, og han var på Åråsen, selvom han umulig kan ha fulgt veldig bra med. Min synging får folk synes man vil om, men helt hvordan man måler engasjement i synging, vet ikke jeg. Finnes det et instrument for å måle sånt?

2. Ok...

3. Hvorfor Dag Jørund har gitt seg, får han svare for selv. Det siste jeg hørte var noe med familie og liknende. Han har vel ikke vært på allverdens kamper i det siste heller, og om du ikke har mulighet til å være på fryktelig mange kamper, så er det i og for seg ikke så lett å være forsanger... Når det gjelder Zoran, så pratet jeg nettopp med han nå for fem minutter siden. Og det var som vanlig veldig hyggelig

4. Tifo-feltet er blant døm ivrigst syngende på Plankehaugenfeltet. Jeg forandrer ikke mening om det bare fordi noen mener noe annet...

5. Når det gjelder styret og det å ta tak i synging, så er det ikke bare å ha et styremøte og vedta at nå skal Plankehaugen synge bedre. Å gjøre noe med synginga, er ikke noe som er gjort over natta. Sånt tar tid og tålmodighet og krever døm rette folka! Gleden og engasjementet over å komme til Tippeligaen drev mange til å bli med på notene og unotene døm to første sesongene i Tippeligaen, men noen veldig sterk supporterkultur har ikke satt seg helt ennå. Det tar tid! Og det kan både vi i styret og andre bli flinkere til å ta tak i, og det bør være en prioritert oppgave utover. For det er ikke lett å få folk til å synge i motgang. Det merker man også på hele stemningen på Stadion. Dermed faller også engasjementet hos en del. Og dugnader igjen...som Zoran sa til meg i stad, det der med dugnad har ikke allverdens med synging å gjøre, for synging gjør man på kamp. Man kan ha drøssevis av dugnader og likevel synge bra. Å legge skylden på dugnadene for at det ikke synges bra nok, er en avsporing. Det er sikkert lett å skylde på dugnader, men Plankehaugen kommer ikke til å synge bedre av å kutte ut dugnader. Vi trenger derimot folk som vil holde på med synging til å holde på med det. Det eneste jeg mener dugnadene går ut over, er tifo-jobbinga. Og vi skulle liksom prøve å ha mindre dugnader i år...forhåpentligvis lærer vi etter dette året. Men det sa vi ifjor også, og derfor er det viktig at også andre sier meningen sin om nettopp dette. Det går an å ha dugnad med kamprelaterte ting som tifo også, tror jeg da

6. Folk i styret har nok litt peil på tifo og litt på sang også, men ingen i styret kan kalles store ressurpersoner som virkelig brenner for dette, og det er det vi trenger. Men på det beste har jo 10-20 stykker vært aktive med diverse bannermaling, sying og liknende. Mange av disse kommer nok kjapt tilbake om det blir tatt initiativ i tifo-gruppa. Men vi må ikke glemme at folk er gode på andre ting i styret, og hvis man bare får inn folk som vil holde på med sang og tifo i styret, går ting minst like fort dit pepperen gror som om vi fortsetter å synge på et labert nivå med enkelte hederlige unntak. Plankehaugen omsetter for rundt 1,5 millioner i året, så vi trenger en god kasserer - noe vi har. Nettsidene har noen hundre unike treff om dagen, og kan bli mye bedre om vi får flere engasjerte folk. Medlemsbladet har tatt syvmilssteg designmessig i år, men det hadde ikke gjort noe om flere engasjerte seg litt her også. Turene krever sitt å organisere, og der har vi folk som gjør en god jobb. Osv. osv., så vi må ikke glemme at det er veldig mye bra, men vi sliter mest med det som synes aller best, og det er sang- og tifo. Der har vi en jobb å gjøre. Og vi har i og for seg etterlyst folk i evigheter, men tydeligvis ikke godt nok.

7. Det var gutter som ville samle engasjerte syngende, innenfor Plankehaugen, men ikke innenfor noe som eksisterte fra før. Ulf Berg var i kontakt med bønna hvis ikke jeg husker helt feil, og tilbød døm å være med og ta tak i tifo-gruppa og reklamerte med bra forhold når det gjaldt både midler og utstyr. Svaret var ifølge Ulf at brigadefolka ville ordne seg selv og ikke var interessert. Med tanke på det svaret, var det kanskje ikke så rart at vi i styret og mange, mange andre ble skeptiske. Særlig ikke med tanke på at dette var en tid hvor det var mye fokus på ultras, med tidenes politioppbud på Stadion to kamper på rad på grunn av ultras/casualsgrupper i forbindelse med kampene mot Enga og Lillestrøm. Dermed var vel timingen med å gå ut med varsel om en ultrasgruppe, som ikke ville inn i tifo-gruppa men kjøre sitt eget løp, dog innenfor Plankehaugen, kanskje litt dårlig sett i forhold til media. Og media krisemaksimerte, og mine uttalelser om at jeg ikke akkurat fryktet noe særlig fra denne gruppa, kom aldri på trykk. Og det kom ikke fram at jeg først og fremst var irritert fordi brigadefolket ville kjøre sitt eget løp når vår egen tifo-gruppe slet med å få til ting.

Når det gjelder Sandefjord, så startet man oppholdet der med å fyre av bluss, noe det også hadde gått bra med rykter om. Hvis noen er så naive og tror at FFKs vakter som hadde vaktansvaret da, ikke får litt angst og blir rimelig oppmerksomme på hvem som faktisk er med i Brigade Rødhvit...

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340