Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 09 aug 06, 11:04
Jeg VET ingen ting om det jeg skriver nå, men tror en masse. Det er mulig at FFK har lagt mindre vekt på utholdenhetstrening før denne sesongen enn andre TL lag. Jeg synes ikke man ser tydelige bevis i kampene på at de er dårligere trent enn andre lag. Sist sommer gjorde stallen en test på Toppidrettssenteret som viste at det stod bra til med utholdenheten. Meget bra for enkelte spiller faktisk. 
En ting vet jeg sikkert. Og det er at det er for sent å gjøre noe med nå.
Jeg vet heller ikke hvor mye ressurser det brukes på å utvikle hver enkelt spillers fysikk, hvordan dette gjøres og hvordan det evalueres.
Selv har jeg erfaring som trener i en individuell idrett, og har intrykk av at fotballen som idrett er de siste amatører når det gjelder å trene på den enkeltes fysikk(ikke bare utholdenhet). Utfordringen for fotballen, spesielt i yngre årsklasser, er at spillets komplekshet gjør at man må bruke mye tid på samhandling og spilleforståelse. Fullprofesjonelle utøvere bør ha tid til begge deler.
Jeg kan heller ikke se at man skal forvente at en fotballtrener skal ha kompetanse på fysisk trening. Man bør hente inn andre ressurspersoner til dette.
Og til de som eventuelt mått tro det. Utholdenhets trening er ikke nødvendigvis det samme som å gampe timesvis. Det er ikke noe problem å tilpasse ALL fysisk trening til en fotballspillers behov.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340