Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 30 mai 06, 17:11
Zoran vet at stort sett alle i Plankehaugen inkludert styret synes han gjør en suveren jobb som forsanger. Det er hevet over enhver tvil. Hvis ikke så vet du det nå Derfor vil det være utrolig synd om du trekker deg som forsanger Zoran, og ja, det vil med døm alternative forsangerløsningene vi har i øyeblikket ikke umiddelbart være et skritt framover for Plankehaugen rent sangmessig. Da gjenstår det bare å se om vi har noen hittil uante overtalelseskunster vi kan dra frem fra ermet. 

Litt konkret når det gjelder blussing i Sandefjord, så hadde klubbens vakter ansvaret for vaktholdet på turen. Det gikk på forhånd mer enn nok rykter om at enkelte skulle dra med seg bluss inn på storstadion. Når man da fyrer av bluss på kaia foran trynet på vaktene, så ber man rett og slett om å få en litt grundigere inngangskontroll enn døm fleste andre. Når det er sagt, har heller ikke jeg sjøl noen gang blitt utsatt for liknende ransaking før jeg fikk slippe inn på et stadion, så jeg tror mange fikk seg en liten overraskelse ved inngangen til stadion. At forsangeren såvidt jeg har skjønt ble tvunget til å stå i hjørnet sammen med døm skumle ultrasene, var nok litt overkill fra vaktenes side og kommer forhåpentligvis ikke til å skje igjen... 

Alt det styret med ultrasoppslaget i fredagens Demokraten, får jeg ta ordentlig senere. Inntil videre nøyer jeg meg med å konstatere at jeg nok ikke helt har sagt alt på den måten det ble fremstilt i Demokraten og at uttalelser om casuals generelt, bla. i forbindelse med Enga- og Lillestrøm-kampene nok har blitt blandet litt sammen med ultrasdebatten m.m. At det for eksempel ikke ett sted kommer fram noe om at jeg enn så lenge ikke er overvettes bekymret, er LITT merkelig... Men sånn er nå en gang media, og i disse tider selger ultras- og casuals-overskrifter bedre enn døm gjorde for et par år siden.

Men tilbake til denne tråden. At styret i Plankehaugen kanskje aldri har vært tidenes største revolusjonære supportere, er neppe noen underdrivelse. Men denne veike gjengen har nå fått til en del likevel, men man kommer neppe til å se noen av oss som forsangere på et gjerde som Jon Erik etterlyser, og det tror jeg faktisk er like greit. Andre gjør nok den jobben bedre, for Plankehaugen består heldigvis ikke bare av et styre...derfor har Plankehaugen fått til veldig mye bra og har i perioder vært noen av Norges aller beste syngende supportere særlig takket være innsatsen til Zoran, men også takket være Dag Jørund da han herjet som verst. 

Hvordan man skal løse problemet med at Zoran nå varsler sin avgang, er ikke bare opp til styret. Dette er helt riktig et problem for HELE Plankehaugen. Så det er bare å kjøre debatt! 

For min egen del er arbeidsplanen som følger: 

1. Forsøke å overtale Zoran til å fortsette. 
2. Tja... 

Og hvis man vil ha et annet styre, så er det bare å begynne å levere inn forslag til valgkomitèen. Generalforsamlingen blir nok i desember eller tidlig i januar, og undertegnede pakker nok definitivt snippesken denne gangen. Sikkert til stor glede hos noen, og mindre glede for andre. Og er det en ting som irriterer meg mer enn veldig mye annet, så er det at folk er veldig ivrige til å mene ting og kritisere alt og alle her inne, men det er få om noen som har stake til å møte opp når det gjelder. Jeg tror ikke Plankehaugen blir mindre "tantete" og tar flere steg framover om folk som har sterke meninger holder seg hjemme. Ja, sterke meninger kan være ufattelig irriterende når folk ikke er enig med deg i ting, men jeg tror det er bra med debatt i Plankehaugen andre steder enn bare på nettet.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340