Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 22 mai 06, 03:27
Jeg vil ikke si at det løsnet "litt" første sesongen, vi var vel det 2. beste laget i landet etter sommerpausen var vi ikke? Og jeg håper da inderlig de fleste ser at den nåværende stallen er milevis bedre enn den vi hadde den vårsesongen..
Uansett.

Greia er vel at de fleste i den sportslige ledelsen trodde vi var godt rustet i år, sånn med tanke på at vi vant det aller meste av treningskamper og scorte mål i de berømmelige bøttene og spannene. At vi sluttet så spille bra sånn ett par uker før seriestart var uventet og bekymringsverdig men jeg tror, som jeg har sagt mange ganger, at det nåværende stallen er mer enn god nok til å hevde seg i eliteserien. Det er også veldig gjevnt i serien, vi er på 10. plass, men det er 3 poeng opp til 6.

Jeg deler din skepsis til å satse tungt på viktige sommerkjøp, men som jeg har forklart hadde vel ikke ledelsen noen særlig grunn til å tro det ville bli nødvendig i år, og jeg er personlig ikke overbevist om at det er det.

Angående Azar Karadas hadde han valgt Brann over oss selv om Brann lå på 10. og vi kjempa om medaljer, så han er ikke et genialt eksempel, men jeg skjønner selvsagt hva du mener (Rune Lange gikk forøvrig til vif, som ligger uder oss på tabellen).

Hvorfor ikke hente spillere vi trenger om vinteren? Jeg har såppass tillit til ledelsen at jeg regner med at dersom den "rette" spilleren var tilgjengelig hadde de hentet han, og siden de ikke forsterket laget noe særlig mer enn med Rami (*applauderer*) og Berg (*klør seg litt i skjegget*), så var det enten ikke flere realistiske alternativer tilgjengelig eller så følte de at vi ikke trengte flere, en vurdering våre glimrende resultater i treningskampene hadde støttet.

Jeg har alltid sagt at tabellen ikke betyr noe som helst før halvspilt sesong, det er fire kamper til (er det ikke?). Tromsø (H), Odd (B), Lyn (H) og Rosenborg (B). Tøffe kamper, men jeg har tro på 6-7 poeng, og når serien er så gjevn som den er kan det gjøre en stor forskjell.

Kort sagt: vi har ikke druknet, vi er på såkalt trygg grunn, hoder trenger ikke rulle og om vi handler inn spillere i sommerpausen nå er det ikke for å overleve, men for å heve oss et hakk lenger opp på tabellen.

(Når det er sagt, så er jeg klar over at to av de fire lagene bak oss strengt tatt er bedre enn oss og kommer til å "våkne" før eller senere)

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340