Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 04 apr 06, 13:01
Jeg kan anbefale "Among the thugs" av Bill Buford.

Den er skrevet av den amerikanske sosiologen Bill Buford som under en reise i England på førsten av 1980-tallet stod på en jernbane stasjon på perongen, da et tog kom kjørende sakte inn på stasjonen. Det var stille og fredlig, men da toget sakte snek seg fordi hørtes et øredøvende leven og sang "La,lalalalallallalalla Liverpool!!!" Dette var et inntrykk som satte seg i Bill`s minne. Han bestemte seg for å oppsøke fotball supporterne i England. Han ble en del av, selv om han i boken ikke skriver at han var delaktig i, i hooligans miljøet rundt Man.U (The Red Army).

Vi får følge med på ulike arenaer og ulike slagsmål rundt om i England og England away. Det er skrevet på en så fantastisk måte og det beskriver disse hendelsene på en meget god måte. De / vi som har vært med på slike hendelser rundt fotballkamper kjenner seg / oss godt igjen.

Jeg synes det er litt festlig, for egen del at han drar inn ikke fiktive personer og beskriver hendelser, som jeg har hørt om fra mine venner i Leeds United Service crew.

Den boken handler lite om selve fotballen og spillet, men om miljøet rundt. Spennende lesing alikevel.



---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
HOLYGANS


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340