Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 17 nov 05, 19:41
At Drillo blir kritisert for å bruke "plansjer" og "statistikk" i sin argumentasjon er helt helt utrolig. Er plansjer og statstikk bare noe tørre greier som egentlig ikke funker? Mulig folk som ikke klarer å gjennomføre ungdomsskolen har en slags skrekk for alt som smaker av matematikk, men alle andre burde faen meg vite bedre. Kanskje man heller burde gjenomført spille-debatten innad i klubben slik noen sikkert sitter og synser og fjaser på fotballpubben etter 5-6 halvlitere. Hvordan Sørlie og co ble sittende maktesløse får vi ikke vite, men det kan vel ikke være fordi Drillo ARGUMENTERTE BEDRE??? Neida, alle har like rett. Alt med fotball er gøy og veldig enkelt. En som ser fotball hver søndag på stadion har like godt grunnlag for å mene noe om fotball som en som har studert fotball på fulltid i en haug med år. Statistikk og fotball passer ikke sammen. Og så til dem som advarer mot statistikk bruk: En slik advarsel er av og til på sin plass. Men da dreier det seg om forhold der man mistolker statistikken eller bruker den tendensiøst. Men i fotball er jo saken for det meste at man ikke bruker statstikk I DET HELE TATT. Jeg kan nesten ikke tenke noen virksomheter i fremgang som ikke på mange vis bruker statistikk og matematikk. Enhver idiot som kan noe historie vet at uten matematikken hadde vi vært huleboere fremdeles. Dem som mener at fotball ikke har med tall å gjøre må faen meg begrunne det. Det var sikkert det samme prestene sa på 1400-tallet da noen små forsker-spirer ymtet frempå om at kanskje ikke selvpining hjalp noe mot pesten. Jeg synes jeg hører samme argumentasjon i natur-legemiddel-bransjen. Er statistikk kjedelig, javel, men uhyre effektivt. Hva skulle Drillo gjort i møte med Sørlie? Skulle han sagt: "Ja det er fryktelig interessant det du sier der Steinar, og jeg synes vi skal spille mer ballbesittende, selv ingen kan begrunne hvorfor. Skitt au, tall og sånn er jo bare for menn i dress og slips, la oss lage kjeramikk gutter".?

---------------------------

Sverre


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340