Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Nikkon

Bedriftsspiller
Ble medlem: 19 sep 05
Innlegg: 9

Lagt til: 19 sep 05, 15:00
Opprinnelig postet av FFK1903
Alle de jeg nevner har tidligere vist at de er på det nivået jeg skrev, Brian West lå vel ganske høyt oppe på VG-børsen i fjor, og har også i år vært god når han har spilt. At en person er skadet har vel ingenting å si over hvor god han er? Blir Rooney skadet i tre måneder, så er det vel ingen som hevder at han ikke er en av de bedre i verden for det?

Poenget mitt, som kanskje kom dårlig frem, er at alle disse spillerne jeg nevner er så gode på sitt beste, og de har potensiale til å komme opp på det nivået, det har de vist i enkeltkamper i år. Så det er egentlig bare for de å finne tilbake til innsatsen og gløden de har innebygget, så skal vi faktisk ha et av Tippeligaens beste stopperpar, spiss, midtbanemotor og venstrekant. Det som er skremmende er at samtlige, utenom Brenne og West, har kollapset.


Hele poenget er at man befinner seg helt i avslutningsfasen av en sesong hvor FFK kjemper desperat mot nedrkk, og har spilt elendig de siste kampene. At West er en glimrende spiss når han er i form hersker det ingen tvil om, men han det er umulig å komme i godt slag etter så mange skader han har vært igjennom denne sesongen. Antakelig trenger West flere enn de 5 gjenstående kampene bare for å spille seg i brukbar form. Da nytter det ikke at han var glimrende, og høyt oppe på vg-børsen, i fjor! Så svaret mitt på spm ditt må nok bli at jeg IKKE mener Rooney er blant verdens beste spillere dersom han går skadet i 3 mnd og har 5 kamper igjen å spille i en sesong!

For å unngå nedrykk mener jeg løsningen ligger i å se realiteten i øynene fremfor å skjule seg bak en fasade bestående av overhengende patriotisme og subjektivitet. Brenne har vært god i år, han, men å si at han har spilt seg inn i en landslagsdiskusjon blir etter min mening helt feil da de sentrale midtbaneposisjonene heller bør bekles av Grindheim, Doffen, Andresen eller S.Larsen. 
Når det gjelder tippeligaen, har Brenne en lang vei å gå for å komme med på "årets lag" da Wehrman, Koren, Holm, Strømstad, Gaarde m.fl. også har hatt gode sesonger sammen med de 4 ovennevnte!
Kvisvik er altfor glad i mat og noen kalde brune til å ha fått en god sesong. Jeg kommer iallefall alltid til å lure på hvor god den karen kunne blitt dersom han ikke hadde kastet bort det åpenbare talentet sitt i form av slapphet og overspising.
Å si at Bora og Raio er 2 av tippeligaens beste midtstoppere har også vist seg å falle i fisk. FFK slipper jo inn flere mål enn en det Grobbelar gjorde på sitt verste når han drev med kampfiksing!

Jeg skjønner det åpenbare poenget ditt om at spillerne ikke har prestert godt nok i forhold til deres potensiale, men er spillerne i det hele tatt gode nok? Har de stort nok potensiale? I såfall er samhandlingen så svak at kun trenerteamet bør påta seg skylden og trekke seg på dagen! Jeg tror derimot at spillerne er for svake i forhold til hva som forventes for å holde seg i tippeligaen!

Tror du ikke at f.eks. Ham-K supporterne mener Storbæk/Sørensen er ligaens beste stopperpar, og at Vaagan Moen, Gullerud & Michaelsen er en av de beste midtbanene? 
Eller at LSK fansen mener at Kippe er ligaens beste stopper, Wehrman & Koren er landets beste sentrale midtbane og Mifsud/Sundgot ligaens beste spisspar?
Eller at svake Molde mener Rudi/Kihlberg/Berg Hestad er landets beste midtbane, Friend/Ohr beste spisser osv...
osv... osv... osv... Alle lag har gode spillere, men FFK har for få, og de lykkes i tillegg ikke i samhandlingen!

Slik subjektivitet fører ingenting med seg dersom et lag skal reddes fra et nedrykk! Spillerne er for dårlige! Ikke skyld på Drillo/KTE!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340