Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 08 aug 05, 03:10
Problemet er at vi totalt slutter å angripe etter at vi legger om til 4-5-1, vi måker ballen om på en enslig spiss som er sjanseløs og motstanderne starter en ny bølge mot ni forsvarsspillere! Når vi vinner ballen så er det akkurat som vi ikke ser noe annet alternativ enn å mæke ballen opp på enslig spiss. Det tror jeg ikke er helt tilfeldig, jeg tror motstanderne er smarte nok til presse høyere når vi legger om. Da blir vi veldig baktunge, vi får dårlig tid(og da har jo drillo prenta inn i spillerne at slå langt hvis du er under press) og den lange ballen blir slått upresist opp mot en sjanseløs enslig spiss uten støtte fra midtbanen som er så baktunge at de ikke når å komme etter!  Dette gjentar seg om og om igjen, med noen små unntak hvor vi kanskje treffer spissen vår og han kanskje klarer noe på egenhånd, motstandern bølger mot oss og til slutt går det hull på ballongen. Det er slik jeg syns FFK fremstår i 4-5-1. At det bare er en tallkombinasjon er  sant i teorien, men utpå banen er det ingen tvil om at der er noe mer enn en tallkombinasjon, spillet 4-5-1 blir svært forandret fra hvordan vi spiller i 4-4-2. Det kan ligge psykisk hos spillerne, jeg vet ikke, men vet hvertfall at  4-5-1 passer dårlig for dette laget. Er akkurat som drillo må spille 4-5-1 uansett hvilket lag han trener, syns det er svakt,  den samme taktikken fungerer rett og slett ikke for alle lag. Vet at drillo har sagt at han spiller 4-4-2 om West spiller, men han gjorde ikke det i dag, og uansett så vender han alltid på ett eller annet tidspunkt tilbake til 4-5-1, blir lissom aldri kvikt den "plageånden"(4-5-1).

At de i tillegg gjør mange rare avgjørelser i forhold til sammensetningen av laget gjør ikke akkurat  situasjonen noe bedre. Kort fortalt mener jeg at de burde satt inn blixt eller Czartek og satt Bjørkøy fram på midten når Ramberg måtte gi seg. Når Kvisvik ble skadet så burde de satt inn Petersen på venstrekant uten å gjøre noen formasjonsendringer. Toth burde kommet inn for Hoås den siste halve timen, da var Hoås tom for krefter, det virket hvertfall som han var det. Er selvføglig mye lettere å ta avgjørelser etter kampslutt, men vi har tross alt trenere med lang og god erfaring, må kunne forvente at dem hvertfall prøver å gjøre noen grep når vi blir kjørt over de siste 40 min., de foretok seg ingenting. Det er skuffende.

Når det er sagt så  var det veldig mange spillere som presterte dårlig i dag, også før vi la om til 4-5-1, så spørs om det ikke hadde skjært seg uansett hva de hadde funnet på på benken.

P.S. Gidder ikke navngi hvem som har sagt det, men har hørt fra FFK benken at Eggen ville kjøre fram Piroja på slutten av kampen, men drillo var ikke enig i det. Den samme som sa dette sa også at drillo stort sett fokuserer på å trygge defansivt, mens Eggen maner til offensivt spill. Hvis dette stemmer så kan det virke som det er litt uenighet på benken, og ikke av den typen som gjør at Eggen og drillo komplimenterer hverandre for å si det sånn.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340