Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 04 jun 05, 13:36
Endret: 04 jun 05, 13:42
Trenger ikke bruke egentreninga til fysisk trening vettu. En skiskytter bruker mange timer i uka på å ligge å trykke på avtrekkeren uten å bruke patroner. På samme måte kan en fotballspiller bruke en time eller to hver dag på teknisk egentrening. Men for å klare det uten å bli helt utbrent, så må det kanskje også endel fysisk til. Og da snakker vi ikke om å småjogge rundt i samme tempo i en time. Han kan trene grunnkondisjon, for å bedre tåle anaerob trening. Han kan trene anaerobt, f.eks gjennom å løpe intervall. han kan trene styrke, han kan trene bevegelighet, smidighet, kordinasjon, spenst, hurtighet, m.m.

Dette handler ikke om hva man er kapable til å gjøre, men det som sitter oppe i hodet. Fotballspillere er vant til at det holder og gjøre det som treneren sier at man må for å komme med på laget, og slår seg til ro med det. Hadde han drevet med individuell idrett hadde han vært ingenting.. En som ikke nådde opp. Mange kan si at det er viktig å ha et liv utenfor også, ellers mister man lysten og gir seg. Bjørn Dæhlie hadde mye han drev med ved siden av han, men han viste at for å bli best, så måtte han ofre endel. Og om en fotballspiller ikke er villig til å ofre det som skal til, så er det vel greit å ikke bli best da...

Edit: Jeg vet svært lite om hva og hvor mye Martin Wiig trener, så det blir egentlig feil og henge ut han. Men jeg synes fotballspillere generelt burde trene mer og bedre. Og siden det er Martin som nå stikker fram hue, så ser jeg på det som min plikt å prøve å kappe det av ved nakken.. :rolleyes:

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f