Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 17 mar 05, 01:33
Endret: 17 mar 05, 01:35
I motsettning til de fleste andre (kanskje alle) som utttaler seg her på forumet, så var jeg tilstede på kampen idag.
Jeg har ingen bortforklaringer denne gangen og må bare konstatere at dette var overraskende dårlig og deprimerende.

Dette er etter min mening grunnen til at det hele ble et lite mareritt:

1. Ikke fordi vi taper 4-2.

2. Men fordi innsatsen til de fleste var rett og slett for dårlig. FK Tønsberg kjempet oss i senk, vant dueller og andreballer over hele banen og gikk raskt i angrep. FFK kom med mange spillere på feil side av ballen gang på gang og faktisk var alle fire Tønsbergmålene et resultat av dette.
Det var jo nettopp denne måten vi skulle spille på, men her ble vi knust med vårt eget våpen.

3. Nøkkelspillere som Bora og West var ikke i nærheten av sitt optimale nivå.
Timingen til Bora var dårlig og han virket langt fra sikker.
Brian West hadde vel knapt et riktig løp i den omgangen han spillte og farten så ut til å være justert ned til 65-70 %.

4. Lars Blix spillte meget godt mot Lyn sist, som høyreback, men avslørte idag at han ikke kan brukes som midtstopper. Behøver ikke å utdype det nærmere.

5. Ringberg var kanskje en av dem som prøvde å kjempe, men ble alikevel helt usynlig i 90 minutter. Han vant nesten ikke en hode duell og fikk ikke løsnet et eneste skudd i løpet av hele kampen.

6. Så litt om det positive.
Steinar Sørlie spillte en solid kamp og var FFK beste. God var også Bertelsen og Krister Viikmae den omgangen han spillte. Risholt var minst dårlig av resten og prøvde i det minste med litt innsats.
Resten av spillerne var enten pingler, redd for å bli skadet, var ubesluttsomme, eller manglet totalt interesse for å hente hjem en etterlengtet seier.

Som en liten motvekt eller forklaring til at vi tapte denne kampen, så må jeg jo være så ærlig å si at FK Tønsberg spillte meget godt til å være et nyopprykket 1. divisjonslag.
Det vil ikke forundre meg om de vil bli et av lagene som vil være med å kjempe om de tre øverste plassene i 1. divisjon i 2005.
I dag knuste de FFK først og fremst med innsats og tæl, men vil utvilsomt bli et farlig kontringslag for alle de andre lagene i 1. divisjon i år. Og kan sikkert også bli et farlig cup lag.

Tror bare spillere og supportere bør glemme denne kampen fortest mulig. Kanskje allerede imorgen, for da vil det bli annonsert minst en positive nyhet. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340