Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 370

Lagt til: 11 okt 04, 16:51
Gleder at jeg har "tilhengere" her ;)

I fare for å gjenta meg i selv i mitt altfor lange innlegg - all ære til SFK som nå rykket opp, men det skulle da også bare mangle med tanke på de midlene som brukes.

Jeg er en stor tilhenger av historie og tradisjon, og på DEN måten er SFK en kjær klubb som har betydd mye både for Østfold-fotballen og også norsk fotball. Så langt, så greit. Men det er et stort men, og det er holdningene overfor de andre klubbene i sitt nærområde. Etter å ha snakket med en rekke folk i endel andre klubber i både Fredrikstad og Sarpsborg så er nok ikke den goodwillen og naturlige kjærligheten til SFK tilstede. Gjennomgangsmelodien har vært: "SFK tror de er bedre enn alle andre, og da kan de også klare seg selv".

SFK er flinke til å dra fram det de er gode på, og det er mye, men det skal heller ikke glemmes at hele guttelaget (eller var det smågutt?) gikk til lille Lande IF før denne sesongen, og at endel frivillige har følt at de har stanget hodet i veggen. Derfor startet de sammen med andre ildsjeler FF Sarpsborg som ble til Borg Fotball, og nå inn i Sparta. På kort tid er et veldig godt juniorlag, rekrutt- og A-laget samlet. Uten mye bruk av penger. Det synes jeg det står forbasket mye respekt av. 2. divisjon er en vanskelig divisjon å lykkes i fordi alt skal være "profesjonelt" seks dager i uka, men midlene til å kjøpe fri spillere, lønne tillitsvalgte og så videre finnes ikke. (Bortsett fra oss i 2002).
På kort tid klarte altså disse "utbryterne" det SFK ikke klarte. Og DET er kanskje hovedpoenget mitt og derfor jeg liker Sparta. Samarbeid er grunntanken, det tenkes langsiktig, bygger stein for stein, og spiller knakende fin offensiv fotball.
I mitt hodet vil alltid samarbeid og fellesskap bety mer enn "vi er oss selv nærmest-holdninger" og uttalelser som "vi gidder ikke mengde oss med de andre" når det er snakk om SFK inn i et fotballsamarbeid.

Etter det jeg skjønner skal Spartas ishockeysupportere følge fotballaget neste år - visstnok godt inspirert av Plankehaugen og Klanen hva angår flagg og tribuneliv.

Oj, nå ble det langt igjen.
:D

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340