Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 10 feb 24, 21:17

Opprinnelig postet av Rey

Hvordan var Bjørlo forresten?

Jeg synes i hvert fall Bjørlo virket lovende. Jobber bra, er uredd og villig til å hive seg inn i taklinger. Relativt god med ballen også, men ser også at han ikke er i norgreseliten når det kommer til tempo. Er nok en klar oppgradering fra Sørløkk med tanke stabilitet i spillet og defensivt bidrag, men kan hende toppnivået til Sørløkk er enda høyere (selv om jeg er litt usikker på om vi får se det toppnivået han kan vise frem i Obos i Eliteserien).

Når det gjelder Maxwell er det jo ingen tvil om råtalentet hans, men etter hvert blir det også mer og mer synlig at han har mye å jobbe med når det kommer til vurderingsevne. Særlig etter at han har gjort de beste involveringene sine og vist frem fyiskkken, er det som han får verdens største selvtillit og tenker han kan briljere og drible i farlig område. Det kan og skal han selvsagt ikke. Selv om han egentlig er vår klart beste forsvarspiller, tenker jeg det likevel ikke er utenkelig at Mikkjal på et tidspunkt kan gå lei de tabbene - om han ikke klarer å luke det vekk - og at plassen på laget kanskje ikke er så trygg likevel. Aukland/Skaret osv. har muligens ikke samme toppnivå som Maxwell, men de gjør sjeldent store feil. Det er den type feil som Maxwell gjør som helt konkret kan koste poeng i tellende kamper.

Ellers vil jeg trekke frem Henrik Kjelsrud Johansen som jeg synes overbeviser fra start som spiss. Er råsterk, bevegelig og god som oppspillspunkt. Vinner en del baller i luftrommet som han stusser fint videre i kamp med fysisk sterke midtstoppere, og er overraskende pigg og god med ballen i beina. Virker nå godt trent og i god form. Gledelig at han holder nesten 90 minutter mot så sterk motstand. Jeg tror nok Kjelsrud ønsker å være mer enn "bare" en joker i dette laget, selv om han nok ender som det. Uansett godt å se ham spille så mye og gjøre det såpass bra. Til slutt er det bare å gjenta hvor viktig og god Julius Magnusson er for dette laget. Man kan gjerne snakke om Bjartalid, Nielsen og Maxwell som viktige spillere. Men det er jo ingen tvil om at den desidert viktigste er Julius. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340