Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 24 jun 23, 23:10

Opprinnelig postet av Anders Strand

Om jeg skjønte Espen E rett da han ble intervjuet av FB i går, er vi altså fullpakket med utenlandske spillere. Dermed noen av dem ut hvis vi skal kjøpe en ny utlending.

Er vi egentlig fullpakket med utenlandske spillere?

Nå forholder forsåvidt ikke NFF seg til om en spiller er utenlandsk eller ikke, men om de er lokalt utviklet eller forbundsutviklet og da tror jeg Konte går som lokalt utviklet og ikke som "fri spiller"

Opprinnelig postet av NFF

En klubbutviklet spiller er en spiller, som uavhengig av nasjonalitet og alder, har vært registrert for sin nåværende klubb i minimum 3 hele kampsesonger eller totalt 36 måneder i perioden fra 1.januar sesongen spilleren fylte 12 år til 31.desember
sesongen spilleren fylte 21 år

Konte kom til Sarp som attenåring i mars 2019 og har da vært her mer enn tre hele kampsesonger. Han har riktignok vært på utlån men har stadig hatt kontrakt med Sarp. NFF har et avvik fra UEFA når det gjelder utlån.

Opprinnelig postet av NFF

NFF har vedtatt at ved utlån av spiller med profesjonell kontrakt, så vil klubben som låner ut spilleren få godskrevet den tiden spilleren har vært utlånt ved vurderingen av om spilleren er klubbutviklet. I UEFA-sammenheng vil imidlertid dette utlånetgodskrives den klubb hvor spiller er lånt ut til.

Vil ikke dette da si at han er lokalt utviklet spiller for Sarp 08 og forbundsutviklet for oss? Eller er det noe jeg går glipp av som gjør at han fortsatt er "fri spiller"?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f