Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 mai 23, 08:34

Fotballens fastedag. 16. mai, men med KFUM som motstander er det - basert på historikk - grunn til i beste fall å være nøktern optimist. Kåffa har vært en lei motstander for oss i nyere tid. I forrge kamp åpnet også Obilor Okeke målkontoen for dem, mens vi fortsatt sliter med å skape både målsjanser og scoringer. De gangene vi har puttet ballen bak motstanderenes keeper i løpet av sesongens fire første kamper har vært etter langskudd via motspiller, keepertabbe, dødball og selvmål. Det er faktisk å underdrive å hevde at det er ekstraordinært skuffende og svakt, og definitivt ikke noe som kan vedvare uten at vi faller som et blylodd på tabellen og det blir enda færre faktisk oppmøtte på hjemmekampene. Skal hjemmekampen mot Kåffa 16. mai være der det snur?

Vår klart beste spiller hittil i sesongen har vært Mads Nielsen, men han er høyst tvilsom til denne kampen (uansett ser jeg på det som en god nyhet, da jeg fryktet det skulle bli et veldig langvarig skadeavbrekk da jeg så situasjonen og hvordan han hinket av banen uten å kunne legge vekt på foten overhodet). Om Nielsen går ut, regner jeg med at Brage Skaret fortsatter midtforsvaret, men litt mer usikker på sistemann (Björkström selvsagt udiskutabel), men jeg tror Metcalfe kommer inn til en hjemmekampt mot Kåffa. På midten tipper jeg vi får se samme trio som mot Jerv med mindre det er snakk om slitasje (Åsheim f.eks. spilt veldig mye). Det er jo også mulig Drage prioriteres foran Konté om man ønsker mer smartness i pasningsspill ut fra forventet kampbilde. På topp tror jeg også det blir samme duo, men det er klart at Lima nærmer seg et smertepunkt i hvor mye tillit han kan få når målene uteblir. Men her er spørsmål fortsatt hvor klar Henrik Kjelsrud Johansen er til å starte en kamp, men kan ikke være langt unna nå. Og ja, Ludde Begby kommer selvsagt inn på venstre vingback om han er 100 %. I så fall kan det også være at Molde, som leverte godt mot Jerv, kan gå inn i bakre treer sammen med Björkström/Skaret hvis ikke Metcalfe/Johansen/Jansson tar den plassen. Med andre ord, det er en del alternativer å velge i for Thomassen nå.

Resultattips: 3-1 (for en eller annen gang må det vel løsne, selv for dette FFK-laget og selv i kamp mot KFUM Oslo?)


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340