Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 08 mai 23, 09:11

Her var det mye å ta tak i.

Ja det er dramatsik å fyke en trener etter 6 serieruner, og kanskje til og med litt i overkant. Men, jeg tenker at det var et sjansespill å ansette en trener som bare hadde erfaring fra Færøyene, og til nå ser det ikke bra ut. Han burde selfølgelig få en sjanse til å endre spillestilen, og så se resultater av det, før han får sparken.

Tabellplassering er en ting, men vi har færre poeng etter seks runder nå, enn de to foregående sesongene. Riktignok vil vi ende opp meed 34 poeng, og sannsynligvis trygg plass, om vi spiller 0-0 ut sesongen. Jeg tror vi vil ryke på noen baklengsmål om spillet fra de siste kampene fortsetter.

Personlig har jeg alltid vært en tilhenger av å ha et godt defensivt fundament i spillet, og at et godt forsvar skaper ballgjennvinningt, og overganger, dvs målsjanser. Er også tilhenger av å ha en spiller i anker rollen på midten, og han fra Island løser den rollen veldig bra. Kanskje en av de beste vi har hatt.

Men det får da være grenser. Når begge backene går frem, noe de gjør ytterst sjelden, er vi fortsatt 4 bak- Det blir jo aldri overtall av den slags. Da vi fikk en kontring i 2. omg i går, så angriper vi med 3 mot 6, den ene gangen vi prøvde. Det fotballfaglige har jeg så lite greie på at jeg må nøye meg med å synse, men det virker som det blir veldig statisk i forsvar med så mye folk, og jeg synes det er oppsiktsvekkende at Skeid klarte å skape så mye.

En annen ting som er urovekkende er at det var lite folk, og ikke veldig stor stemning, på stadion i går.

Når det gjelder Bummen, så var vel hans spill mer offensivt på grensen til det naiveSmile.

Vi tok Obos med storm i begynnelsen av -21 sesongen med høyt press, til dels veldig høyt press, og lyktes med det. Utover høsten og i -22 sesongen var motstanderne mer forberedt på hva vi kom med, uavhengig av hvor mye vi utviklet spillet, samt at vi ble noe svekket defensift pga skader, og hvilke spillere man skulle priorietere å benytte.

 

Tilbake til gårsdagen, så er det spesielt i en kamp der vi skal være favoritter samt at vi nå er så mye bedre trent enn tidligere, at det er Skeid som kjører kampen mot slutten. Og ikkie minst at vi, når det er 15 min igjen, tar ut en spiss, og setter inn en midtstopper. Da er frykten for å tape så mye større en lysten på å vinne. Og da har man tapt.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340