Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 mai 23, 10:02

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hva er galt med 4-3-3? Vi avgir altfor mye rom på kantene slik bi har stått til nå

Det er ikke noe galt med 4-3-3 i seg selv, men det er ikke en formasjon laget har trent på gjennom vinteren overhodet så ingen grunn til å tro at Thomassen plutselig skal endre til det. Han sa tidlig at han ville tilpasse formasjon etter spillermateriell, og i tillegg har han ønsket å starte med å bygge et sterkt defensivt fundament, noe han får med tre stoppere. I tillegg er nåværende formasjon mer skreddersydd for Rafn og Begby som vingbacker enn 4-3-3 vil være. Det vi mister i nåværende stil er offensiv bredde, dersom vi ikke klarer å få vingbackene høyt nok opp i banen. Selv om jeg ikke tror Thomassen vil gå bort fra 3-5-2/3-4-1-1/5-3-2 som han har brukt til nå, hadde jeg ut fra forhåndsomtale trodd han skulle være enda mer pragmatisk og dynamisk ved å endre oppstilling forløpende ut fra utvikling i kampbilder, men ser at han i hvert fall holder fast med 3/5-backslinje med tre sentralt. Den spilleren som kanskje lider mest under dette er pr. nå Noa Williams som sannsynlig har størst potensial som mer klassisk ving som vi ikke spiller med lenger (derfor ble også Okeke solgt), men også Konté og til dels Alba (og etter hvert kanskje Liam West) hadde vært naturlige valg om vi skulle bruke vinger.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340