Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 15 apr 23, 17:24

Sesongen kunne knapt begynt bedre enn 1-0-seier borte mot Kristiansund. Nå venter noe helt annet, nemlig hjemmekamp mot nyopprykket Østfold-rival Moss der FFK må tåle et tydelig favorittstempel. Mikkjal Thomassen & co. må dermed trekke helt andre redskaper opp av verktøykassa enn det som ble brukt mest i Kristiansund.

Blir det "never change a winning team" eller justeringer i lagoppstillingen ut fra forventning om annet kampbilde? Keeperplass og forsvarsrekke er unødvendig å diskutere. Spissparet likeså. Egentlig er det bare de to "indreløper-rollene" som ikke virker spikret. Velger Thomassen å gå for kreativiteten til Noa Williams med evnen til å gå av dyptliggende MFK-spillere, eller Thomas Drage som kan se åpningene og slå de smarte pasningene som Åsheim og Metcalfe ikke kan? De to sistnevnte var meget solide mot Kristiansund, men noe sier meg at Thomassens kompromissløse kynisme og taktiske blikk med fokus på motspill taler for at det blir én endring for å få en litt mer dynamisk/kreativ midtbane mot mossingene. Men det kan også være at han holder på samme lag, stoler på soliditeten og maskineriet som til slutt vil presse seg gjennom mossingene og score det ene målet vi trenger (så lenge vi ikke slipper inn), eller la spillere som Williams/Konte og evt. Drage få slippe til når MFK-spillerne er blitt mørnet etter rundt 60 min. 

Uansett, Moss hjemme kan typisk være en lei nøtt, men det vil være et gedigent antiklimaks med poengtap og særdeles viktig for Mikkjal Thomassen og hans prosjekt at det vises frem prestasjoner og resultat i første seriekamp på hjemmebane som gjør at et stort publikum reiser fornøyd hjem med tro på dette FFK-laget og dermed også vender tilbake neste gang. 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340