Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 06 nov 22, 10:21

Sesong 2022 er over, så da er det vel på tide å spekulere i hvem som skal ut og hvem som skal inn. 

Det er totalt fire spillere som ikke har kontrakt etter denne sesongen: Begby, Betten, Wenneberg og Øby.

I utgangspunktet trodde jeg ikke Wenneberg var aktuell videre etter særdeles få innhopp i løpet av sesongen, men de siste kampene ble det litt spilletid. Sånn jeg ser det hadde det vært rart at han fikk disse minuttene hvis han ikke er her neste sesong. Da hadde det vært bedre å gi de til en annen junior, men vi har kanskje ikke noen andre som er like gode? Jeg har uansett alt for dårlig grunnlag til å si noe om hans kvaliteter.

Betten regner jeg med at forsvinner, tross relativt mye spilletid. Den spilletiden kommer på grunn av skaden til Aukland, men selv ikke da har han vært et klart førstevalg på høyreback. Så lenge han ikke er det, ser jeg ingen grunn til å forlenge. Da må det være mulig å få tak i noe bedre. Rafn for eksempel?

Begby regner jeg med fortsetter enda et år. Dette har tross alt vært hans beste sesong på fem år eller noe slikt, uten at det sier så mye. Posisjon derimot blir vanskelig å si noe om. Jeg er ikke så glad i at han stort sett har spilt spiss i år, men Molde har jo beslaglagt venstrebacken, så hvor skal man ellers gjøre av ham? Ser på han som en backup spiller. Fin å ha i troppen, men dessverre ikke en som løfter klubben noe særlig.

Øby er den jeg er mest usikker på. Leverer målpoeng, men det er stort sett det han leverer. Dog er det det viktigste i fotball, så jeg  blir ikke kjempeoverrasket hvis han blir værende. Skulle helst sett at vi fikk noen erstatning for både han og Lindström.

 

Så kom det en kjempeoverraskelse på morgenen i dag. Nicolay Solberg har sagt opp kontrakten sin med umiddelbar virkning og legger opp som fotballspiller (Hvis han ikke drar til Råde). Den så jeg virkelig ikke komme ettersom han hadde kontrakt i to år til. Han er tross alt bare 31 år også, men hvis motivasjonen ikke holder og han er tredjealternativ på spissplassen, så skjønner jeg han. Vi får en stor utfordring med å erstatte målpoengene hans. 36 mål og seks assist på de tre siste sesongene er ikke til å kimse av. Av det vi har sett fra Lima, så tror jeg ikke han klarer å erstatte dette. Ei heller Kjelsrud... så hvem da?

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f