Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 09 aug 22, 08:53

Det er lett å synse når man har sett de fleste kampene på TV eller høyt på tribunen og ser de samme åpenbare defensive problemene  hver gang:

  • Vi liker å presse høyt og da må vi gjøre det helhjertet og samlet. Alt for ofte får enten motstander tid til å spille bakromspasninger uten press, eller avstanden mellom forsvar og midtbane er så stor at  midtbanen vår overspilles når vi mister ballen.
  • I etablert forsvar blir backene våre svært ofte stående en mot en eller en mot to, og vi får innleggssituasjoner fra helt inn mot sidene av 16-meteren. Mulig det er en kalkulert risiko hvor vi regner med å vinne duellene inne foran mål, men vi så jo f. eks. på 3-2 i går at det er det jo ingen garanti for.
To konkrete ting som går igjen og som jeg inderlig håper Bummen har en bedre løsning på enn "håper vi kan unngå det framover".
 
Jeg er ikke fotballfaglig sterk nok til å vurdere om disse tingene oppstår på grunn av at enkeltspillere mangler de egenskapene som trengs (f. eks. om manglende toppfart kan kompenseres ved at de plasserer seg annerledes) eller om det er innøvde mønstre som ikke lykkes. Men enden på visa er at laget lekker defensivt. Når to stoppere mot én angriper ender med straffe og rødt kort, da er det noe galt.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340