Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 05 jul 22, 22:30

Så jo en del kamper i fjor at det var "tomt på tanken" med 20 minutter igjen å spille, men i går var det altså slutt etter at 20 var spilt. Fram til da så jo vi omtrent like overlegne ut som Brann var mot oss på lørdag. Kunne sågar ledet mer enn 2-0 uten at det hadde vært urimelig.

Men begge baklengsmålene var mer tilfeller av kollektiv søvn i noen sekunder, enn at Åsane førte spillet. De korte periodene hvor Åsane fikk spille ball, var de egentlig ikke så farlige. En kjapp pasning i bakrom og så var vi på etterskudd. Det er det som skjer når to ting skjer samtidig: Presset på ballfører blir for svakt (slik at han får tid til å slå en presis bakromspasning) og forsvaret er ikke forberedt på løpet i bakrom og havner på etterskudd. 

Men før vi maler alle slags fander på veggen (evt på flatmark) så skal vi huske at vi to ganger var centimeter unna å avgjøre kampen på overtid. 

Jeg tror nok kampen mot Sogndal blir ganske annerledes. Saftkokerne slo vel ganske mye langpasninger sist vi møtte dem, og det håndterte vi vel bra, men når de spilte langs bakken gjorde de det ganske bra. Ser for meg at vi i perioder blir presset til å ligge lavt, så spørs det om vi klarer å være våkne for kontringsmulighetene selv.

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340