Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 21 mar 22, 22:06

Opprinnelig postet av Erikk

Jeg er enig med klubben i måten det drives nå (rart å si dette når jeg har sagt det motsatte i årevis). Mange sier at vi hører hjemme i Eliteserien og jeg tenker at jeg er veldig usikker på om dette er rett eller ikke. 

La oss håpe det skyldes at klubben har endret seg, og ikke du. Jeg har det forøvrig på samme måte. 

Selv er jeg nok en av de som sier at FFK hører hjemme i Eliteserien så ofte, at jeg utgjør et lite hylekor helt alene. Men jeg står absolutt inne for det. Fredrikstad er en ganske stor by (til norske forhold), og klubbens historie bidrar til at det er et uvanlig høyt engasjement omkring klubben. Ingen annen klubb i Norge kunne trekke 10.000 mennesker til en kamp i annendivisjon om de så betalte folk 50 kr hver for å komme. Det er masser av lokale klubber i området hvor talenter kan starte en karriere, og FFK har en fremragende stadion. Det er ingen grunn til at FFK skal stå med lua i hånda og si a det godt nok å være middelmådig i OBOS. Mens Særp anno 2008 er Østfolds flaggskip. Det er plass til to store klubber i Østfold, og Særp må gjerne være den ene for meg, bare FFK er den andre (og ikke Moss eller Halden). 

Det sagt, jeg har heller ingen tro på å "kjøpe" en plass i Eliteserien. Nils Arne Eggen kjøpte ikke suksess med Rosenborg. Eggen jr. kjøpte ikke suksess med FFK. B/G har ikke kjøpt den suksess de har hatt de siste årene. Eller sir Alex i Manu. Man bygger ikke samarbeid med penger. Man kan helelr ikke kjøpe seg fri fra skader, for eksempel. Her kan man kun lære sånne ting som at slitasjeskader oppstår når spillere ikke får hvile litt innimellom, og at trette spillere oftere får akutte skader enn uthvilte spillere. Og så ta konsekvensen av av det. I blant på tross av spillernes egne ønsker om å spille mest mulig. 

...

Men hvis jeg en dag i våres leser følgende: "Erling Braut Haaland til FFK! Spilleren bekrefter at han tar to år i plankebyen for å la hysteriet omkring ham legge seg, og vite at han velger det sportslig rette når han tar det neste steg i europeisk toppfotball" - så skal jeg trekke tilbake ALT hva jeg noen sinne har sagt. Laughing

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340