Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 164

Lagt til: 18 jan 22, 16:35

For en pensjonist er mandag kveld like bra som noe annet tidspunkt, men det er likevel noe litt stusslig over det - FFK er liksom ikke viktig nok til å stå på helgeprogrammet.

Men spist er spist og berammet er berammet. En ting er når det skal skje, noe annet og tross alt mer interessant hva som skal skje på banen. Hva mener dette lærde forum om klubbens klare linje mht ressursbruk: Her skal det bygges struktur og organisasjon, ikke investeres i ytterligere spillerkjøp (bortsett fra - antar jeg - om Taofeek blir solgt og innbringer en pen slant).

Selv er jeg litt delt. Det er klart at rent teoretisk sett er dette helt riktig tenkt, organisasjonen må være på plass. Og det er prisverdig at klubben kommuniserer det så kompromissløst - de tror på det de holder på med.

Men. Flere stillinger i støtteapparatet er jo ikke akkurat det som skaper begeistring og engasjement i byen. Går det ikke litt tregt med slaget av sesongkort (de har også blitt relativt dyre)? Alle interesserte vet at årets OBOS er en sterk liga. Troppen vår er god og jevn, men det er litt vanskelig å se for seg hvilke av de godt etablerte spillerne som nå skal ha sånn framgang at vi henger med i toppen. Sant å si er det vel et nokså ufarlig tips utfra sesongavslutningen i fjor at vi ikke havner blant de 4-5 første i 2022. (Jeg er elendig til å tippe, hadde HamKam på 7. plass i fjor, og skal med største glede ta feil denne gangen også.)

Jeg gleder meg til sesongen og kommer til å stille på Stadion (med kort) for å heie fram de samme gamle spillerne. Jeg lurer bare på om den langsiktige satsingen gjør skade på det mer umiddelbare engasjementet man kunne merke i fjor, hvis det blir en helt middels sesong, eller flere. Den store økonomen Keynes advarte mot for langsiktige tiltak i økonomien: "I det lange løp er vi alle døde."

Forhåpentligvis er dette helt feil. Organisasjonsbyggingen vil også manifestere seg i rask sportslig framgang. 

 

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340