Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ey1984

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 10
Innlegg: 260

Lagt til: 26 mai 21, 11:32

Det er vel på tide med sesongens første kamptråd? 

Etter selv å ha stått med et budsjett på 5 poeng etter de 5 første kampene, vil jeg definitivt hevde at vi har hatt en knallstart på sesongen. Åsane borte og Ulf hjemme er knallsterke seire, og selv om vi fikk grisejuling i 2. omg mot Ulf, har ingen av seirene vært spillemessig uforståelig. Vi spilte nokså bra mot Åsane og bra i 1.omgang mot Ulf. Det tyder på at vi er på rett spor. Samtidig har laget en del å gå på spillemessig, hvor mye er jeg derimot usikker på. Jeg synes at både mot Åsane og Ulf lignet laget mindre på det vi så i fjor og i treningskampene, så blir det spennende å finne ut hvor mye som skyldes en kombinasjon av nerver og mangel på kamptrening, og hvor mye som skyldes at motstanderlagene var gode og 100% påskrudd. Det vil vi sannsynligvis finne ut i løpet av de neste ukene. 

For Sogndals vedkommende ligger de nå på en 12. plass med ett poeng totalt på to kamper. Det er resultatet etter uavgjort i åpningskampen mot Ull/Kisa og tap borte mot Stjørdals Blink. To overraskende resultater der altså, og det er sannsynligvis en gjeng med saftentusiaster som er meget interessert i å holde 3 poeng i bygda i dag. Etter fjorårets sesong har Sogndal mistet noen veldig viktige spillere, deriblant Tomas Totland til Tromsø, Igoh Ogbu til Lillestrøm og Alioune Ndour til Haugesund. I tillegg er den nye stjerna Sivert Mannsverk for tiden ute med skade, noe som svekker laget stort. 

Jeg må si at jeg personlig ikke forventer poeng i denne kampen. Lang reise og et Sogndal som jeg forventer vil passe oss dårlig spillemessig, og som dessuten vil være toppmotivert for å hente hjem sesongens første seier. Samtidig er det ikke umulig å ta både ett og tre poeng i dag. Maikel er fremdeles ute med skade, Ethan og Jansson er ikke i troppen pga skole (er ikke det litt sjarmerende), ellers er alle med. Jeg håper Alba starter på kanten, at midtbanen settes opp likt som første kamp med Øby-Lindstrøm-Drage, og at Betten starter på høyreback. 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340