Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 26 okt 20, 09:36
Endret: 26 okt 20, 09:36
Endret av: Asgeir

Jeg er noe usikker på om det nedslagsfelt stort nok for to eliteserieklubber.

Det er nok mulig å få det til, men det fordrer struktur og disiplin fra begge klubber. På sikt vil to eliteklubber i Nedre Glomma gjøre at det vil blomstre av talenter i området, men det betinger en viss sportslig suksess over lang tid. Vi snakker altså om 10 - 15 års perspektiv før talentene dukker opp og ting begynner å gå litt mer av seg sjøl.

Norsk fotball er jo merkelig. Det er mange lag svært høyt i systemet som kommer fra knøttsmå bygder, men presumptivt svært svake konkurransefordeler... I DET lyset er det kanskje rom for to eller 3 Østfoldlag i elitediv. Samtidig tror jeg FFKs identitet innebærer en type fotball som krever atskillig mer talent og ballferdigheter enn mange av laga på samme nivå, siden norsk fotballs ryggrad er "Vi ødelegger for motstandern, og så ser vi hva som skjer". Til dette trengs kun trening, ikke ferdigheter.

Jeg tror derfor den fotballen som FFK er knytta opp mot krever et større nedslagsfelt for å skape et godt lag enn mange av de andre bygdelagene i Elite, 1. og 2. divisjon.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340