Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 10 sep 20, 12:44

Opprinnelig postet av Marthe

Den originale trekningen var jo på samme måte forøvrig - de hadde satt opp kampoppsettet på forhånd, og bare trakk hvilken klubb som var hvilket nummer.

Jeg synes egentlig dette er en ryddig måte å gjøre det på. Jeg synes forøvrig delvis det samme om at man trekker sluttspilloppsettet (dvs hvem som får hjemmekamp mot hvem og i hvilken rekkefølge). 

Oppsettet for de første 13 rundene måtte man trekke for ikke å måtte ta stilling til hvilke lag som var verdige 7 hjemmekamper og hvem som måtte nøye seg med 6.

Så kunne man selvsagt sagt at oppsettet for de siste 6 rundene (alias sluttspillet) følger tabellposisjon, slik som FB gikk ut fra. Samtidig ville jeg da synes at det høres litt urettferdig ut at lag nummer én på tabellen skulle få hjemmekamp mot både nummer to og tre - men med trekning kan det også bli enda skjevere enn dette. Jeg har gjort litt hoderegning rundt dette, og dersom alle skal få så lik fordeling hjemme/borte som mulig bør summen av tabellposisjon til de lagene man møter hjemme, være så nær 12 som mulig - dvs at de på tabelltopp for eksempel kan spille hjemme mot lag 2, 4 og 6.

Man kommer uansett ikke unna mulige skjevheter mtp totalt antall hjemme/bortekamper innbyrdes - både trekning og tabell kunne gitt oss f. eks. to hjemmekamper mot Alta og to bortekamper mot Kvik.

Alt dette til side: Artikkelen fra NFF var ikke veldig presis, og det har nok bidratt til at FB har gått i baret. Takket være Rey kan det være at vi får noen presiseringer både her og der, og i det minste vet vi nå her på forumet hva som gjelder Cool

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340