Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4692

Lagt til: 07 sep 20, 21:28

Kampen mot Fløya er ferdig fordøyet og bortelaget har forhåpentligvis kommet seg hjem til Tromsø for å slikke sårene.

På lørdag får vi besøk av et nytt lag fra det høye nord, med enda lengre reisevei og atskillig mer å by på fotballmessig. Det er tabelltoer Alta som tar turen. På grunn av covid-situasjonen vil de visst ikke bo på hotell i Fredrikstad, de ser ut til å tro at et hotell på Gardermoen gir mindre risiko. Måtte FFK straffe dem for denne vrangviljen mot byens hardt prøvede hoteller.

Alta gikk på årets første tap på lørdag, på en vanskelig bortebane. Men en uke før det feide de altså Kvik av banen med 4-1 og viste at det ikke er tilfeldig at det er de som henger best med.

Jeg lurer på om Alta kommer til å gå for "vi har ingenting å tape"-varianten og prøve å ta oss, eller om de sier seg fornøyd med ett poeng og legger seg bakpå. Jeg håper uansett Bummen gjør et grundig forarbeid slik at vi er forberedt på alle varianter.

Ellers er jo Alta et lag vi har møtt noen ganger før, både i 1. og 2. divisjon. I 2018 ga vi dem så hatten passet med 3-1 borte og 4-1 hjemme. Men går vi tilbake til 2014-sesongen klarte vi altså ikke å score mot dem - røk 0-1 borte, spilte 0-0 hjemme - og i 2010 banket vi dem 3-0 hjemme for så å tape bortekampen med 0-1. Totalt sett altså 3-1-2 med en samlet målforskjell på 10-4. Men med kamper spredt over såpass mange år er dette mest for kuriosa å regne.

Så får vi se om Gamsten framstår som en falmet stjerne eller om han får en ny vår nå som høsten har kommet.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340